Pařížský autosalon 2018: Méně značek, méně novinek, méně bláznivých kreací. Ale také jedna superpremiéra

Nejstarší motoristickou přehlídku na světě (první ročník se konal roku 1898) letos držely hlavně domácí výrobci, protože řada jiných svou účast odřekla. To je trend posledních let, tváří v tvář masivním investicím do konektivity, elektromobilů a vývoje stále ekologičtějších konvenčních pohonů se automobilky snaží šetřit i na své prezentaci. Respektive ji překlápějí do jiných metod, úzce spojených s různými speciálními akcemi nebo sociálními sítěmi. Do Paříže ale přesto dorazila řada premiér, některé vám ukážeme.
V Paříži ukázala ingolstadtská automobilka SQ2. Sportovní verze se chlubí výkonem 300 koní, stovky dosáhne pod pět vteřin. Foto v článku: Automobilky

Audi: záplava SUV neslábne

Ingolstadtská automobilka nedávno představila opulentní model Q8, následně začala vyrábět svůj první velkosériový elektromobil e-tron a nyní se vrhla na o něco menší SUV.

V Paříži se ukázala další generace Q3 a také menší ostré náčiní SQ2. Proti základnímu provedení je sportovní verze nižší a hlavně disponuje výkonem 300 koní, přenášeným na všechna kola. Maximem je 250 km/h, stovku dvoulitr TFSI zajistí za 4,8 sekundy.

Zajímavost: Audiosystém o výkonu 705 wattů má 14 reproduktorů a nese věhlasnou značku Bang & Olufsen.

BMW: třída 3 v sedmé generaci

Nejikoničtější mnichovský model dostal v novém vydání delší rozvor, nižší hmotnost nebo vylepšenou aerodynamiku. Novinka ve všech směrech narostla, což prospělo prostornosti. V kabině se startovací tlačítko přestěhovalo na středovou konzolu, poblíž ovládání šestistupňové manuální nebo osmistupňové samočinné převodovky. Zavazadelník pojme 480 litrů, příplatkové laserové světlomety dosáhnou až na metu 530 metrů.

Zajímavost: BMW 3 debutovalo roku 1975, od té doby vzniklo přes 15 milionů kusů.

PSALI JSME:
Sváteční řidiči často zapomínají, že mají v nádrži letní naftu. A pak jim to nejede

DS: Francouzi sázejí na crossovery

Luxusní značka koncernu PSA, která se už prosadila třeba do Elysejského paláce, představila své zatím nejmenší SUV.

Model DS 3 Crossback je dlouhý 4,12 metru a k jeho pohonu jsou určeny zážehové tří- a vznětové čtyřválce. Čistě elektrická varianta, která dorazí příští rok, slibuje dojezd 300 kilometrů.

Zajímavost: Očekává se prodej až 130 000 kusů ročně, což by zatím přešlapující značce hodně pomohlo.

Ferrari: nejsilnější sériový roadster všech dob

Padesátý otevřený model v historii značky z Maranella je zároveň nejvýkonnější z celé rodiny. Novinka nazvaná 488 Pista Spider je poháněna oceňovaným osmiválcem 3.9 TwinTurbo, jenž poskytuje 720 koní, o padesát více než základní 488 Spider.

Stovkou vůz uhání za 2,85 sekundy, nejvyšší rychlost činí 340 km/h.

Zajímavost: Schránka před spolujezdcem zmizela, nahradily ji úložné prostory ve dveřích a za sedadly.

PSALI JSME:
Jak vybavit auto na zimu?

Mercedes-Benz: třída B a spol.

Zatímco nová generace SUV GLE a první reprezentant chystané řady elektromobilů EQC míří spíše na movitější klientelu, další generace modelu B jde vstříc běžným motoristům. A také sportovcům, proti předchůdci dostala výrazně dynamičtější styl. Řidiči se mohou těšit třeba na hlasové ovládání nebo novou osmistupňovou dvouspojkovou převodovku. V nabídce motorů slaví debut dvoulitrový diesel s výkonem 110 nebo 140 kW.

Zajímavost: novinka má skvělou aerodynamiku, součinitel odporu vzduchu klesl na 0,24.

Toyota: RAV4 a jeden velký návrat

Vedle kombi Corolla přivezla jedna z největších automobilek světa do Francie také zcela nové SUV RAV4. Přitažlivě tvarovaný vůz sází hlavně na modernizovaný hybridní pohon, který posílil na 163 kilowattů. Ústrojí stojící na 2,5litrovém benzinovém motoru roztáčí všechna kola, stovkou Toyota jede za 8,1 sekundy. Normovaná spotřeba přitom činí 4,4 litru na 100 km. Další možností volby je dvoulitrový benzin. Proti předchůdci kratší a širší vůz pojme 580 litrů zavazadel. Velkou změnou v nabídce evropské Toyoty je chystané vyřazení řady Avensis, jehož roli převezme legendární model Camry, jenž se do Evropy vrací po letech.

Zajímavost: 85 procent všech kupců RAV4 volí hybridní pohon.

PSALI JSME:
Čtyřkolky dnes dokáží neuvěřitelné věci, říká Martin Hrdlička z vývoje Škody Auto

Škoda: nejsilnější Kodiaq, předzvěst nástupce Rapidu

Kodiaq RS dostal jako první škodovka vůbec přeplňovaný vznětový čtyřválec 2.0 BiTDI s výkonem 176 kilowattů a točivým momentem 500 newtonmetrů. Ústrojí sedmimístného SUV přitom přes sedmistupňovou dvojspojku roztáčí všechna kola. Základní cena je stanovena na 1 189 900 Kč. Koncept Vision RS naznačuje, jak bude vypadat nástupce řady Rapid. Krásně tvarovaná studie používá 1,5litrový benzin TSI a 75kilowattový elekromotor, systémový výkon činí 180 kW. Čistě na elektřinu vůz ujede 70 kilometrů. Zrychlení na 100 km/h je hotovo za 7,1 sekundy, maximálka je omezena na 210 km/h.

Zajímavost: Kodiaq RS nabízí originální pojetí digitálního přístrojového panelu a různé režimy zvukového projevu pohonné jednotky.

Vinfast: první vietnamská automobilka

Přestože se bude zpočátku zaměřovat hlavně na asijský trh, přijel do Paříže také první velkosériový výrobce aut ve Vietnamu. Vinfast, který je součástí největší vietnamské skupiny Vingroup a jehož 335hektarová továrna se staví poblíž přístavu Hai Phong, na stánku ukázal sedan Lux A2.0 a SUV Lux SA2.0. První kusy s designem od Italdesignu, respektive Pininfariny a benzinovým čtyřválcem o výkonu 130 a 170 kW ale k zákazníkům zamíří až v září 2019. V plánu je také široká škála elektrických vozidel od aut přes autobusy až po skútry.

Zajímavost: Rozklíčování názvu modelů je následující. Lux značí luxus, A ambice a vysokou kvalitu, S karoserii SUV a 2.0 objem motoru.

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Motorismus

Škodovka ukázala elektrický městský crossover Epiq

Největší tuzemská automobilka, Škoda Auto, spadající do německého koncernu Volkswagen, odtajnila v pátek jméno svého elektrického městského crossoveru, a to společně s designovou studií nabízející první pohled na …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Jaká je budoucnost výškových dřevostaveb v Česku?

Analýza
V České republice stále platí zastaralá norma omezující výšku dřevostaveb na devět, respektive dvanáct metrů. Legislativa by se však měla brzy změnit. S ohledem na nespornou ekonomickou výnosnost projektů chtějí developeři stavět minimálně osmipatrové stavby (22,5 m), s výhledem do budoucna až osmdesátimetrové projekty, a to tzv. inženýrským způsobem.