Philip Morris mění své chování, jen když je přistižena při činu

Názor
Nová investigativní reportáž agentury Reuters odhaluje, jak společnost Philip Morris International agresivně propagovala svůj výrobek IQOS s vyhřívaným tabákem na Instagramu a na dalších platformách sociálních médií a oslovila miliony mladých lidí po celém světě.
Jedenadvacetiletá ruská influencerka Alina Tapilina je jednou z těch, kdo na sociálních sítích za úplatu propagovali zařízení na zahřívání tabáku IQOS. Reprofoto

Tato zpráva demonstruje naprostý nedostatek upřímnosti společnosti Philip Morris, když slibovala, že bude cigarety IQOS uvádět na trh pouze pro stávající kuřáky, a ne pro mladistvé a nekuřáky – slib, na který se Úřad pro kontrolu potravin a léčiv (FDA) spoléhal, když nedávno povolil prodej IQOS ve Spojených státech. Společnost Philip Morris ve snaze předejít škodám oznámila před zveřejněním reportáže agentury Reuters, že pozastavila „digitální ovlivňování spojené s tímto produktem“. Philip Morris opět mění své chování, jen když je přistižena při činu.

Její tvrzení o nabízení IQOS pouze stávajícím kuřákům bylo odhaleno jako podvod. Po několik měsíců společnost Philip Morris nabízela IQOS na sociálních médiích milionům mladých lidí a nezastavila se, dokud nebyla přistižena. Zatímco Philip Morris se snažila tento problém řešit jako ojedinělou chybu při zaplacení 21letému influencerovi na sociálních médiích v Rusku, agentura Reuters zdokumentovala několik příkladů toho, jak propagují IQOS na Instagramu, často s použitím mladých, atraktivních influencerů (pozn. aut. – organizace Campaign for Tobacco-Free Kids také zdokumentovala mnoho případů propagace IQOS v sociálních médiích). Skutečností je, že jde o agresivní marketingovou strategii zavedenou napříč desítkami zemí. Od března 2018 do března 2019 byly příspěvky na sociálních médiích pomocí hashtagu #iqos zobrazeny 179milionkrát na Instagramu a Twitteru (pozn. aut. – podle nástroje pro analýzu sociálních médií Keyhole).

PSALI JSME:
Popularita elektronických cigaret rapidně roste. Tabákové společnosti si vychovávají novou generaci kuřáků

Kromě toho Philip Morris i nadále ignoruje další způsoby prodeje IQOS mladým lidem, včetně pivních slavností, plážových večírků a módních přehlídek, které společnost sponzorovala v jiných zemích a které využívala k prezentaci IQOS jako zábavného a módního životního stylu. Společnost Philip Morris realizovala strategii marketingu IQOS způsobem, který oslovuje a ovlivňuje nejširší okruh zákazníků, včetně mladých lidí (příklady marketingu IQOS ve světě).

Není šokující, když Philip Morris tvrdí, že IQOS nepropaguje mládeži. Je to stejná společnost, která tvrdí, že mládeži nikdy neprodávala Marlboro nebo jiné cigarety. Tento problém nebude vyřešen přijetím tvrzení společnosti Philip Morris o nevině. V USA musí úřad FDA agresivně monitorovat způsob propagace IQOS při uvedení tohoto produktu na trh v průběhu letošního roku. Pokud společnost Philip Morris uvede na trh IQOS v USA pomocí sociálních médií a jiných strategií, které použila k oslovení mladých lidí v jiných zemích, FDA by okamžitě měl této společnosti zrušit povolení k prodeji. Ostatní země, kde se IQOS prodává, musí přísně dodržovat zákazy a omezení marketingu tabáku a zajistit, aby se vztahovaly na IQOS.

Autor je prezident neziskové organizace Campaign for Tobacco-Free Kids
(Redakčně upraveno)

PSALI JSME:
Strašidelné obrázky pro sběratele?

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Firmy

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB