Polovina Čechů „Valentýna“ letos opět slavit nebude

Průzkum
Ke svátku svatého Valentýna, tedy svátku všech zamilovaných, se Češi stále staví poměrně chladně. Letos ho chce podle průzkumů oslavit opět jen čtvrtina lidí, každý druhý jej naopak slavit určitě nebude. Nejčastěji proto, že tento svátek považují za komerční a uměle importovaný ze zahraničí.
Zdroj: Equa bank

Odpůrci „Valentýna“, mluvíme o populaci starší 15 let, vlastně mají pravdu v obou uváděných aspektech. Typicky českým svátkem lásky je tradičně první máj a jak redakci FAEI.cz tento týden potvrdil hlavní ekonom Czech Fund Lukáš Kovanda, valentýnské dárky letos navýší tržby obchodníků v souhrnu přibližně o jednu a půl až dvě miliardy korun, pokud zohledníme výdaje za celý „valentýnský týden“ a nikoliv pouze za letošní pátek 14. února.

Tradiční valentýnské šetření Equa bank je rovněž jistým indikátorem, ale je nutné je brát s rezervou. Letos chce podle něj investovat do valentýnského dárku méně než 500 korun 49 % respondentů průzkumu (jehož parametry banka nezveřejnila – pozn. red.).

Vloni mělo podle šetření banky v plánu investovat do svého milovaného protějšku méně než pětistovku polovina žen, přičemž o rok předtím to bylo méně než 40 %.

U mužů je to podobné: V průzkumu banky v roce 2018 jich celých 35 % nemělo v plánu utratit za svátek zamilovaných více než pět set korun, o rok později bylo zástupců „silného pohlaví“ více než o deset procent více. Jinými slovy, čtvrtina obyvatel ČR, která svátek Sv. Valentýna slaví, rok od roku – alespoň v průzkumech – omezuje částku, kterou je ochotna investovat do svého partnera nebo partnerky.

Zajímavé ovšem je i další meziroční porovnání „průzkumů“ Equa bank. V tom loňském vyšlo najevo, že pokud by záleželo jen na názoru mužů, dvě pětiny z nich by svátek určitě neslavily. Letos se nůžky ještě více rozevřely. Přesněji řečeno o deset procent. „Kdyby záleželo jen na nás, pak by svátek (podle průzkumu – pozn. red.) slavil jen každý druhý muž z těch, kteří ho letos slavit budou,“ informovala redakci portálu mluvčí banky Markéta Dvořáčková.

PSALI JSME:
Mladí podléhají Valentýnu, Halloweenu a zelenému Patrikovi. Dostávají tradiční české svátky na frak?

Rozdílné představy

Letošní „průzkum“ Equa bank rovněž ukázal, že se v oslavách Valentýna přizpůsobujeme tomu, co chce protějšek. Kdyby záleželo jen na nás, svátek by slavil jen každý druhý muž z těch, kteří ho letos slavit budou. Naopak, ženy svátek slaví rády, pokud by to bylo pouze na nich, oslavily by ho tři čtvrtiny žen.

Rozdílné jsou i představy mužů a žen o průběhu večera a samotných oslav. Zatímco muži by nejraději vzali svou partnerku na romantickou večeři (42 %), nebo večer s ní prožili společně v soukromí (23 %) či v ložnici (16 %), ženy dávají přednost večeru v soukromí (35 %), romantickému víkendu v nějakém evropském městě (15 %). Pro srovnání: Večer v ložnici si přejí jen čtyři procenta respondentek.

„O našem rezervovanějším vztahu k valentýnským oslavám svědčí i částka, kterou se chystáme utratit za dárek. V průměru letos utratíme 630 Kč, za večeři v restauraci pak dalších 700 korun. Nejčastějším dárkem pro ženy bude jako obvykle květina, muži dostanou především sladkosti,“ uzavírá Dvořáčková.

PSALI JSME:
Muži se do oslav svátku sv. Valentýna moc nehrnou

Zavřít reklamu ×
  1. přiblblý „svátek“ na který si hraje pár přiblblíků, přičemž nejvíc z toho těží prodejci nejrůznějších červených nesmyslů a pak i pár hospod, které očekávají nápor „valentýnovských“ večeří…

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Lidé a společnost

Čtyřlístek posil v konzultační skupině FLO

Podle informací poskytnutých portálu Finanční a ekonomické informace (FAEI.cz) se digitální konzultační skupina FLO rozhodla rozšířit svůj management. Šéfem strategie se stává Pavel Špryňar, datový tým posiluje …

Milan Duda povede marketing Bonami

Po více než šesti letech v CZC přechází Milan Duda do Bonami, aby zde převzal roli marketingového ředitele. Jak společnost sdělila redakci Finančních a ekonomických informací (FAEI.cz), k jeho klíčovým kompetencím …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB