
Setkali jsme se s tím snad všichni. Jakmile se objednáváme nějaký nový produkt například od mobilního operátora nebo právě poskytovatele streamovací služby, můžeme se spolehnout na to, že ho budeme mít zapojený, spuštění atd. prakticky okamžitě, maximálně v řádu dnů.
Horší to je, když hodláme tuto službu zrušit, případně přejít na levnější variantu. Měsíc, dva výpovědní lhůty není nic neobvyklého. Ale budiž. Pokud je zákaznický požadavek vyřízen bez komplikací a průtahů, není v zásadě delší časová prodleva zásadním problémem.
Horší to je, když firma nebo poskytovatel dané služby začne zákazníkovi „házet klacky pod nohy“, tedy mu začne jeho rozhodnutí všelijak znepříjemňovat. V tu chvíli se ukazuje, do jakého zajetí korporátů a dalších firem se můžeme dostat.
Někdy to vypadá až jako v románu Franze Kafky, kde se hlavní postava bezúspěšně prokousává byrokratickou mašinérií, a daná instituce ho posílá z jedné kanceláře do druhé, aniž by to mělo reálný výsledek.
Znepříjemňování ze strany korporátních a dalších společností může mít ale vícero podob. Například, že vybranou službu není možné zrušit nebo upravit po internetu, online, ale zákazník musí osobně na pobočku.
Anebo na pobočce mu nepomohou a musí čekat, až mu zavolá odpovědný pracovník z ústředí. Případně je sice možné vyřešit požadavek po telefonu, ale buď se není možné na zákaznickou linku dovolat anebo si tam volajícího přehazují jako horký brambor.
Do velmi podobné situace se dostali mnozí zákazníci O2 a Nova, kteří byli automaticky převedeni na novou televizní platformu, a záhy zjistili, že si za službu musí připlatit až o několik stokorun měsíčně více.
Pokud novou službu za jiných podmínek už nechtěli, anebo pokud chtěli „přestoupit“ na nižší, tedy levnější úroveň platformy, dostávali se do velmi nepříjemného souboje s korporátem. Takových příběhů je na sociálních sítí plno.
Situací se zabýval i spotřebitelský časopis dTest v článku o podivných praktikách společnosti O2. Připomněl, že lidé byli nejprve v souladu se zákonem vyrozuměni, že se jejich služba automaticky změní, a pokud s ní nesouhlasí, mají možnost ji vypovědět.
„Ve skutečnosti však nebyl spotřebitelům poskytnut transparentní a jednoduchý mechanismus pro odmítnutí změny. Změnu například nebylo možno vypovědět odpovědí na e-mail,“ napsal dTest.
„Jako další možnost vypovězení uvádí operátor zavolání na jejich zákaznickou linku, avšak na této zákaznické lince se spotřebitelé museli nejprve vypořádat s virtuálním asistentem, který jim v jejich požadavcích často nevyhověl nebo jejich požadavku nerozuměl,“ uvedl dále časopis.
Dodal, že reálnou možností, jak smlouvu vypovědět, bylo také zaslání dopisu (zaplatit poštovné ideálně s dodejkou, což vyjde spotřebitele na 112 korun, pozn. aut.), případně osobní návštěva pobočky.
„Ze zkušeností, které s námi spotřebitelé sdílejí prostřednictvím naší spotřebitelské poradny a služby VašeStížnosti.cz však víme, že ani při osobní návštěvě pobočky nepochodili,“ napsal dTest.
Pracovníci jim totiž sdělili, že jejich smlouvu nelze vypovědět, respektive že vypovězení bude možné až od prvního dne změny, tedy až jim začnou strhávat peníze za tuto novou službu, se kterou nesouhlasí.
„Neumožnění spotřebitelům využít jejich zákonného práva by mohlo nasvědčovat porušení zákona, konkrétně by z našeho pohledu mohlo jít o nekalou obchodní praktiku,“ konstatoval spotřebitelský časopis.
Při podezření z porušení zákonných předpisů je samozřejmě možné bránit se u dozorových institucí, v tomto případě u Českého telekomunikačního úřadu. Mnozí lidé ale často nevědí, kam ani jak si stěžovat, anebo prostě už nemají chuť a sílu stížnost vůbec podávat.
Ostatně na to korporáty do určité míry spoléhají. Případ Oneplay zřejmě časem vyšumí, ale už zítra se můžete dostat do sporu s jinou společností, která bude postupovat podobným způsobem.
















Břeclav pobočka O2 Tesko.Katasrofa horší už Vás nemůže potkat.Šmejdi /Ksindl z Home Kreditu.3.roky jsem platil za seto box k televizi.Věčně to nefungovalo 650kč měsíc.Po asi 4.návštěvách zrušeno.1x jsem tam poslal syna jinak bych tam musel toho šmejda přizabit.Škoda řeči.
Článek naprosto přesně vystihuje moji vlastní zkušenost s O2. Jakmile s nimi uzavřete smlouvu, tím končí jejich starost o Vás. Slovo házení klacků pod nohy při změně služby je výstižné. Přechod na vyšší tarif si nastavíte v aplikaci sami, ale zpět na nižší tarif to ale nešlo. Dovolat se na zákaznickou linku bylo nemožné i po 45 minutách čekání. Nižší cena za služby je podmíněna využíváním AirBank, ale samotná aktivace slevy je komplikovaná a nepřehledná, nehledě na to, že slevu obdržíte zpětně až další měsíc. Na lince od operátorů dostáváte rozdílné informace o možnosti přejít na nižší tarif a v jakém termínu.
O 2 jsou pro mě šmejdi.Taky nás převedli na to jejich Oneplay a samořejmě zdražili.Tento týden jdu na pobočku a Bůh se mnou,abych mohl ukončit smlouvu.
Mě to Oneplay přidalo k telefonímu tarifu.Když jsem to chtěl zrušit,tak se semnou nebavili.Vše ale šikovně vyřešilo za mě VODAFONE.Vše u nich s mým souhlasem zrušil,včetně neomezeného paušálu na telefon a ještě mám od Vodafone ten samý paušál a se svým číslem a o 1/3 nižší něž byl v záladu u O2.Změnte operátora a máte hned klid,jinak se nedoplatíte.A kolik to O2 nese v kč za vaší laksnost.Počítejte.–Kdyby jen 100tis.uživatelů bez zájmu po 100kČ,to je 10míčů měsíčně za nic pro O2,tak se dělají bezpracně peníze.
Mě přitlačili ke zdi tím, že pokud budu chtít odejít, musím jim uhradit router v hodnotě 5 tisíc. To je pak těžká volba.
Stačí vzpomenout postup KB při přechodu na novou verzi internetového bankovnictví!!!!
Jj, takto se se mnou „loučila „KB.
Na „rozloučenou “ po více jak 30 letech mi ještě poslala poslední výpis s nulovým zůstatkem Poštou za pouhou 100,- Kč . Prý to tak mají podle předpisu.
Oneplay u nás naprosto nepoužitelné, věčně točí kolečkem…..Bohužel u nás jiný internet nefunguje.
U O2 jsem měl 2x tarif mobil+pevnou linku internet.Jako bonus mi už dávno vnutili O2televizi,ale ZDARMA!!!(nikdy jsem ji nezapnul)Nehledě,že mi každý rok zdražovali paušál(prý jednou kvůli kovidu,jindy zase kvůli cenám energií,atd)za posledních 5 let to skočilo o 600kč navrch.No a teď přišli s dalším zdražením,kdy mi vnutili POVINNĚ Oneplay za dalších 300kč.Trpělivost mi došla.Kontaktoval jsem T-mobile,kde mi paušál komplet převedli na sebe a všechno vyřídili(paušál cca o 400 levnější+fixace ceny na pět let+půl roku ještě 400kč sleva).No a nedávno mi zase přišla faktura od O2 na další zaplacení.A to už u nich skoro 2měsíce nejsem.Dovolat se na operátora nemožné.Zkusil jsem radu jednoho diskutujícího a hned v úvodu jsem té virtuální .PÍÍP. dost rázně řekl,že „chci spojit s operátorem“.A ejhle?Byl jsem spojen.Na druhé straně nějaké ucho mě půl hodiny přepojovalo asi na jeho nadřízenou.Nakonec mi bylo vysvětleno,že jsem ukončil telefony,internet ale ne televizi a musím zaplatit dalších cca 1200kč(televizi s internetem,který ale u nich už neberu).Že tu televizi musím ukončit zvlášť.Ukončil jsem a fakturu mi změnili na doplatek za 5 dní na 140kč.
Odporné ,nechutné jednání.
Píšu to jen pro to,že by to mohlo někomu pomoci,jak se s těmi nenažranci vypořádat.
NEJHORŠÍ JE TO ŽE TYHLE ZLODĚJSKÉ PRAKTIKY DĚLAJÍ UPLNĚ VŠICHNI. OKRÁDAJÍ LIDI VE VELKÉM. ZA POSLEDNÍ 3 – 4 ROKY SE TADY TY JEJICH KŘIVÁRNY ROZJELY VE VELKÉM, TO VYPADÁ JAKO BY VŠICHNI ŠMEJDI CO JE KLEPLI PŘES PRSTY PŘED LETY ŠLI DĚLAT VEDOUCÍ PRACOVNÍKY K OPERÁTORŮM, DO BANK, AUTOBAZARŮ A PROSTĚ JSOU VŠUDE.
Víte, co je tady 3-4 roky nového, že? Prostě vědí, že teď mohou.
Bohužel mám podobnou zkušenost s T -Mobile, kdykoliv jsem od nich odešel s nějakou zaručenou nabídkou,lepším tarifem ap. vždy jsem při prvnim dalším vyúčtování zjistil přesný opak.Dalši návštěva pobočky měla vždy stejný efekt, opět další výhody a skutek utek. Už jsem rezignoval a cáluju. Pro info pobočka T mobile Bondy centrum Mladá Boleslav.
Přejděte k Vodafone. Vše si jasně s obchodníkem řekněte a pak to máte. Je dobré se na konci hovoru zeptat respektive zrekapitulovat podstatné věci a má to vyřešeno. Já osobně čtyřikrát mobil neomezený sms hovory data o rychlosti 20 mega a to celé za 420 Kč jedno číslo k tomu dvakrát pevný internet jednou LTE 30 Mbps za 300 Kč a další pevný internet 500 mega za také 300 Kč celkem za 2300 bez pár korun. Je potřeba si to vyjednat a to bohužel u takhle velkých firem stojí čas. Osobně mě to v hovorech stálo asi 24 hodin dovolávání se a domlouvání se aktuálně jenom stačí v případě změny zavolat sdělit chci odejít protože jste mi to zvedli a buď to jde nebo to nejde takže si zavolám třeba za měsíc a pak už to třeba jde protože zjistí že jim lidi odchází nicméně ve Vodafonu jsme se na takovýchto věcech ohledně služeb dohodli. Jiná kapitola To je ale to je u cetinu i Vodafonu pracovně tam teprv narazíte doopravdy.
Tuto zkušenost mám s T mobile, kdykoliv jsem od nich z pobočky odcházel se zaručeně lepším tarifem a spoustou výhod, nové vyúčtování mne vyvedlo z omylu a korunky naskakovaly, další návštěva pobočky a opět stejný scénář. Už jsem rezignoval a cáluju. Vím, možná by to vyřešila změna operátora, ale vždyť to je jedna tlupa lumpů. Jinak ta skvělá pobočka T mobile sídlí v Bondy centru v Mladé Boleslavi.
Službu nejde vypovědět? Tak ji prostě přestanu platit zruší mi ji sami
Tak vám přijde upomínka, druhá upomínka, vyhrožování vymahačskou agenturou, a pak exekuční příkaz. Oni službu dodali, to že jste ji nevyužil je nezajímá.
Myslím, že pan Kelner se v hrobě obrací….paní Kelnerová jde úplně mimo jeho vize a plány. Chápu, že chce jít jinou cestou, to jí nikdo nebere – ale na rozdíl od pana Kelnera myslí jen na vlastní portmonku – což on nikdy nedělal. Vždy ho zajímala i druhá strana.
Zdá se, že O2 pod tlakem kritiky poněkud vyměkla. Tím nechci říci, že její kroky při zavádění „nové platformy“ akceptuji. Odporné chování jí nelze upřít.
No já mám jiného operátora a v pohodě. OnePlay jsem si předplatil, bo jsem chtěl sledovat nějaký pořady. Po 2 měsících jsem to neprodloužil -dosledováno – a hotovo. Až tam zase bude něco zajímavého, zase si předplatím 1 měsíc. Jinak prostě platím „normální“ TV, kde je taky všechno, zas o tolik víc mi toho OnePlay nenabízí, a TV poplatek je tuším 170Kč/měsíc? – proč si sakryš platit další cosi, když i teď to prakticky nejde všechno sledovat. iVysílání funguje, neni tam sice všechno, ale co – aspoň je víc času na jiný věci. Jinak souhlas, operátoři – jedna velká chamraď: – furt vymejšlej, jak pod ušlechtilou záminkou vytřískat z lidí víc a víc peněz a jak víc a víc zkomplikovat jakoukoliv snahu o nějakou změnu k ušetření.
Mám absolutně opačnou zkušenost. Jako stávající uživatel O2 TV jsem prostě jen jednoduše zrušil opakovanou platbu a hotovo a bez problémů.
Od určitého data přestanu platit a je hotovo
Jeden by řekl, že Kellnerovic familie už má nahrabáno dost a ono ne…
Slib, že cena po převodu z O2 na Oneplay zůstane stejná. Po dvou měsících zdražení o téměř 150 korun. Jsou to normální podvodníci.
Já před rokem a půl ve speciální okamžité nabídce získal od O2 optický net 250/250 za 100,- Kč natrvalo. Ano skutečně za 100 navždy. K tomu O2 TV Modrý zdarma. Po převodu na Oneplay mi zdražili internet na 150 měsíčně, ovšem už jen na 2 roky a Oneplay nastavili verzi za 300 měsíčně. Okamžitě v den převodu volání na zákaznickou linku, Oneplay k internetu základní nabídku se mi podařilo uhádat opět zdarma, ale když jsem argumentoval původní cenou, garantovanou dle nabídky navždy, tak smůla, oni si prý změnili podmínky a já si můžu trhnout, čo bolo, to bolo. Argumentoval jsem tím, že ale to je regulérní podvod a net si ty 2 roky ještě nechám, i 150 Kč je za 250kovou optiku pořád bomba cena, ovšem poté ať si to za standartní cenu naloží, můžu si u nás v domě vybírat z desítek poskytovatelů optického i bezdrátového netu. Navíc kdoví, jaké budou ceny a situace s nbídkou za 2 roky. Ovšem vyplývá z toho zásadní ponaučení, NIKDY NEVĚŘTE slibům operátorů, i když vám něco dají na nějakou dobu nebo navždy, kdykoliv mohou změnit podmínky a když se vám to nelíbí, klidně si běžte jinam.
Pokud nejste datový maniak, vyřešil jsem mobil následovně. Přístroj nutno dvousimkový, ale takové jsou už skoro všechny. Na první sim jsem si převedl soukromé číslo, používám dobíječku sim TescoMobilu, kde za 199 měsíčně je balíček neomezené volání a sms do všech sítí. Druhá sim dle náročnosti spotřeby dat, číslo vám může být jedno, je pouze na data, použít buď dobíječku Kaktusu, kde díky akcím Dobíječka máte různé balíčky 1, 2, 6, 10 GB za polovinu, než je oficiální cena (např 10GB za 175 Kč), tedy měsíčně máte třeba za 375 Kč neomezenku s 10GB. Obě sim jedou stejné ceny i v roamingu. Datové balíčky si každý měsíc můžete v appce nastavovat jinak a s nikým se nemusíte otravovat ani řešit smlouvy a výpovědi.