Pro téměř 60 % Čechů jsou spotřebitelské soutěže důvěryhodné. Mezi trendy patří technologie a gamifikace

Spotřebitelské soutěže jsou v České republice velmi populární. Dle průzkumu Rondo Data se do nějaké soutěže zapojilo již 85 % Čechů a pro 58 % respondentů jsou spotřebitelské soutěže důvěryhodné. Podle citovaného průzkumu jsou pro lidi nejzajímavější soutěže s okamžitou výhrou (32 %), slosovací soutěže (24 %) a vědomostní soutěže (22 %). Z výher pak nejvíce oslovuje produkt užitné hodnoty jako například automobil nebo elektronika (41 %), finanční částka (34 %), zážitek (18 %) nebo poukaz na zboží (8 %).

Firmy proto spotřebitelské soutěže využívají rády, ale vytvoření funkčního konceptu předpokládá bohaté zkušenosti a znalost prostředí zákazníků. Správně uchopit spotřebitelskou soutěž umí bez pomoci profesionálů jen minimum firem, velké korporace nevyjímaje.

Mezi aktuální trendy v oboru patří zejména všudypřítomné digitální technologie a použití gamifikace.

Digitální technologie

Trend masivního nástupu digitálních technologií je natolik zásadní, že ovlivňuje i svět spotřebitelských soutěží. Digitální prostředí a sociální sítě se staly opravdovým zlomem v komunikaci se zákazníky a velká část spotřebitelských soutěží dnes probíhá na sociálních sítích nebo v online prostředí. Dávají skvělou možnost, jak mohou firmy být tam, kde jejich zákazníci tráví hodně času a mohou jim zde nabídnout novou nákupní zkušenost a zážitek spojený s nakupováním.

Navíc kamenné prodejny potřebují pracovat na identifikaci svých zákazníků, které na rozdíl od online shopů neznají. Soutěže v digitálním prostředí jim tuto identifikaci přinášejí. A navíc získání kontaktů a možnost retenční komunikace.

Gamifikace

Progresivním prvkem, který proniká napříč segmenty a přináší zákazníkům pozitivní nákupní či spotřebitelskou zkušenost, je hra. „Pokud zákazníkovi jako odměnu nabídnete možnost hrát zábavným způsobem o hodnotné ceny, získáte si jej. I spotřebitelské soutěže lze dobře propojit s herními prvky, které podle průzkumů baví zákazníky stále více. Výsledkem je zapojení až přes 30 % zákazníků a v online prostředí dokonce přes 50 %,“ uvádí Jan Hřebabecký, jednatel Rondo.cz.

Zájem o soutěže roste

Zájem firem o využívání soutěží dlouhodobě roste. Většina však nemá dostatek know-how a prostředků pro řešení profesionálních spotřebitelských soutěží ve vlastní režii a ideální volbou je pro ně outsourcing, který na klíč nabízíme,“ říká Jan Hřebabecký z Rondo.cz.

Pokud si firma spotřebitelskou soutěž stluče na koleně, s vysokou pravděpodobností nebude fungovat. Je totiž spousta věcí, které uživatele od soutěže mohou odradit a vyhnout se jim můžete jen pokud máte dostatek zkušeností. Největším problémem neodborných řešení bývá malé procento zapojených zákazníků, které se pohybuje někdy i pod 10 %. Je proto lepší spojit se se značkou, která dodá soutěži důvěryhodnost, potřebné know-how a výsledky.

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Tiskové zprávy

Sberbank: Provoz v době vánočních svátků a na konci roku

V době vánočních svátků a na přelomu roku bude v bankách jiný provoz než obvykle. Během volných dnů bude většina poboček Sberbank uzavřena. Banka ještě v letošním roce vyřídí platby, které jí klienti předají elektronicky poslední den roku do 12 hodin a v papírové podobě o hodinu dříve.

UniCredit Bank plní svým klientům vánoční přání

Kdo by nechtěl na Vánoce potěšit své blízké vysněnou dovolenou, novým kolem, romantickou novoroční večeří nebo jen potěšit sám sebe a splnit si dlouho odkládaný sen. UniCredit Bank se rozhodla svým klientům splnit jejich tajné vánoční sny. Ti mají nyní možnost vyjádřit svá přání, zaslat je do UniCredit Bank a …

Netradiční pojistné události někdy testují představivost pojišťoven i klientů

Před několika dny se stal v Českých Budějovicích bizarní případ. Divoké prase tam vběhlo do jednoho obchodu, ve kterém poškodilo interiér. Venku na ulici pak navíc srazilo k zemi vyděšenou cizinku. Scéna jak z Hrabalových Slavností sněženek se nestává každý den. Ale jihočeský divočák dokázal, není nereálná. Kryje …

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …

Část domácností se řítí do finanční propasti

Hospodaření některých českých domácností je dlouhodobě jen těžko udržitelné. Ačkoli se majetková a finanční situace za poslední dvě dekády celkově zvedla, je tu i jeden hodně rizikový faktor: v porovnání s výší mezd …

Nákupní centra před Vánoci? Ochranka vše nevyřeší, říká streetworker

Rozhovor
Tomáš Klumpar pracuje s dětmi a mladými lidmi z problematického prostředí na pražském Žižkově a v Nuslích. Je vedoucím Beztíže - specializovaného oddělení Domu dětí a mládeže Praha 3 – Ulita. Se svým týmem se pokouší snižovat v této skupině výskyt drogové závislosti nebo drobné kriminality. „Nedávno jsme s kolegy počítali, na kolik vyjde takový problémový mladý člověk daňové poplatníky, pokud s ním nikdo nezačne …

Partneři Portálu

NOOL
Rolovat nahoru