Pro téměř 60 % Čechů jsou spotřebitelské soutěže důvěryhodné. Mezi trendy patří technologie a gamifikace

Spotřebitelské soutěže jsou v České republice velmi populární. Dle průzkumu Rondo Data se do nějaké soutěže zapojilo již 85 % Čechů a pro 58 % respondentů jsou spotřebitelské soutěže důvěryhodné. Podle citovaného průzkumu jsou pro lidi nejzajímavější soutěže s okamžitou výhrou (32 %), slosovací soutěže (24 %) a vědomostní soutěže (22 %). Z výher pak nejvíce oslovuje produkt užitné hodnoty jako například automobil nebo elektronika (41 %), finanční částka (34 %), zážitek (18 %) nebo poukaz na zboží (8 %).

Firmy proto spotřebitelské soutěže využívají rády, ale vytvoření funkčního konceptu předpokládá bohaté zkušenosti a znalost prostředí zákazníků. Správně uchopit spotřebitelskou soutěž umí bez pomoci profesionálů jen minimum firem, velké korporace nevyjímaje.

Mezi aktuální trendy v oboru patří zejména všudypřítomné digitální technologie a použití gamifikace.

Digitální technologie

Trend masivního nástupu digitálních technologií je natolik zásadní, že ovlivňuje i svět spotřebitelských soutěží. Digitální prostředí a sociální sítě se staly opravdovým zlomem v komunikaci se zákazníky a velká část spotřebitelských soutěží dnes probíhá na sociálních sítích nebo v online prostředí. Dávají skvělou možnost, jak mohou firmy být tam, kde jejich zákazníci tráví hodně času a mohou jim zde nabídnout novou nákupní zkušenost a zážitek spojený s nakupováním.

Navíc kamenné prodejny potřebují pracovat na identifikaci svých zákazníků, které na rozdíl od online shopů neznají. Soutěže v digitálním prostředí jim tuto identifikaci přinášejí. A navíc získání kontaktů a možnost retenční komunikace.

Gamifikace

Progresivním prvkem, který proniká napříč segmenty a přináší zákazníkům pozitivní nákupní či spotřebitelskou zkušenost, je hra. „Pokud zákazníkovi jako odměnu nabídnete možnost hrát zábavným způsobem o hodnotné ceny, získáte si jej. I spotřebitelské soutěže lze dobře propojit s herními prvky, které podle průzkumů baví zákazníky stále více. Výsledkem je zapojení až přes 30 % zákazníků a v online prostředí dokonce přes 50 %,“ uvádí Jan Hřebabecký, jednatel Rondo.cz.

Zájem o soutěže roste

Zájem firem o využívání soutěží dlouhodobě roste. Většina však nemá dostatek know-how a prostředků pro řešení profesionálních spotřebitelských soutěží ve vlastní režii a ideální volbou je pro ně outsourcing, který na klíč nabízíme,“ říká Jan Hřebabecký z Rondo.cz.

Pokud si firma spotřebitelskou soutěž stluče na koleně, s vysokou pravděpodobností nebude fungovat. Je totiž spousta věcí, které uživatele od soutěže mohou odradit a vyhnout se jim můžete jen pokud máte dostatek zkušeností. Největším problémem neodborných řešení bývá malé procento zapojených zákazníků, které se pohybuje někdy i pod 10 %. Je proto lepší spojit se se značkou, která dodá soutěži důvěryhodnost, potřebné know-how a výsledky.

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Tiskové zprávy

Začal Global Money Week 2024

Od pondělí 18. do neděle 24. března 2024 se v České republice koná 12. ročník celosvětové vzdělávací akce Global Money Week. Česká bankovní asociace letos v jeho rámci opět pořádá národní kolo finančně-vědomostní …

Jak zajistit pojištění kola proti krádeži

Plánujete pořízení nového jízdního kola, abyste si již brzy mohli užívat první jarní vyjížďky? Pak byste měli pamatovat na to, že krádeže kol jsou v České republice velice časté. Podle policejních odhadů je ročně …

Predikce ceny bitcoinu v roce 2024: Co říkají experti?

Rok 2023 pro bitcoin znamenal jízdu na horské dráze. Po rekordním růstu v roce 2021 zažila tato nejstarší a nejrozšířenější kryptoměna (BTC) v roce 2022 prudký pokles a klesla pod 20 000 amerických dolarů (USD). V …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Proč euro zlevňuje a americký dolar zdražuje?

Analýza
Směnný kurz české koruny je v posledních letech velmi dynamický a mění se v závislosti na několika nejdůležitějších faktorech: Úrokovém diferenciálu, ekonomická síle, politické stabilitě, tržnímu sentimentu a mezinárodnímu obchodu.