Firmy proto spotřebitelské soutěže využívají rády, ale vytvoření funkčního konceptu předpokládá bohaté zkušenosti a znalost prostředí zákazníků. Správně uchopit spotřebitelskou soutěž umí bez pomoci profesionálů jen minimum firem, velké korporace nevyjímaje.
Mezi aktuální trendy v oboru patří zejména všudypřítomné digitální technologie a použití gamifikace.
Digitální technologie
Trend masivního nástupu digitálních technologií je natolik zásadní, že ovlivňuje i svět spotřebitelských soutěží. Digitální prostředí a sociální sítě se staly opravdovým zlomem v komunikaci se zákazníky a velká část spotřebitelských soutěží dnes probíhá na sociálních sítích nebo v online prostředí. Dávají skvělou možnost, jak mohou firmy být tam, kde jejich zákazníci tráví hodně času a mohou jim zde nabídnout novou nákupní zkušenost a zážitek spojený s nakupováním.
Navíc kamenné prodejny potřebují pracovat na identifikaci svých zákazníků, které na rozdíl od online shopů neznají. Soutěže v digitálním prostředí jim tuto identifikaci přinášejí. A navíc získání kontaktů a možnost retenční komunikace.
Gamifikace
Progresivním prvkem, který proniká napříč segmenty a přináší zákazníkům pozitivní nákupní či spotřebitelskou zkušenost, je hra. „Pokud zákazníkovi jako odměnu nabídnete možnost hrát zábavným způsobem o hodnotné ceny, získáte si jej. I spotřebitelské soutěže lze dobře propojit s herními prvky, které podle průzkumů baví zákazníky stále více. Výsledkem je zapojení až přes 30 % zákazníků a v online prostředí dokonce přes 50 %,“ uvádí Jan Hřebabecký, jednatel Rondo.cz.
Zájem o soutěže roste
„Zájem firem o využívání soutěží dlouhodobě roste. Většina však nemá dostatek know-how a prostředků pro řešení profesionálních spotřebitelských soutěží ve vlastní režii a ideální volbou je pro ně outsourcing, který na klíč nabízíme,“ říká Jan Hřebabecký z Rondo.cz.
Pokud si firma spotřebitelskou soutěž stluče na koleně, s vysokou pravděpodobností nebude fungovat. Je totiž spousta věcí, které uživatele od soutěže mohou odradit a vyhnout se jim můžete jen pokud máte dostatek zkušeností. Největším problémem neodborných řešení bývá malé procento zapojených zákazníků, které se pohybuje někdy i pod 10 %. Je proto lepší spojit se se značkou, která dodá soutěži důvěryhodnost, potřebné know-how a výsledky.