Robot nahrazuje lidi a testuje za ně bankomat

Výběr hotovosti z bankomatu trvá člověku přibližně třicet sekund. Ale představte si, že pracujete jako zkušební pracovník softwarové firmy udržující bankomaty v kondici. A že nejméně jednou za půl roku, kdy se software bankomatu aktualizuje na novou verzi, případně se instaluje bezpečnostní záplata, musíte software důkladně prověřit, zda splňuje přísné požadavky na spolehlivost, funkčnost a bezpečnost.
Prototyp robota YuMi se dvěma pažemi, který vznikl ve světovém ústředí společnosti Abrantix ve Švýcarsku, znamená pro zkušební pracovníky softwaru pro bankomaty zásadní změnu. Foto: archív

Švýcarská společnost Abrantix AG, která dodává platební software, využila robota ABB YuMi pro testování běžných operací s bankomatem, jako je například vložení karty, zadání kódu PIN, a odebrání či vložení bankovek, tak, jak to běžně dělají lidé.

Rozsah testování je tak vyčerpávající, že robot se v souladu se svým programem dokonce záměrně dopouští lidských chyb, jako jej například vložení bankovek sepnutých sponkou. Cílem je zjistit, zda si software dokáže poradit opravdu se vším.

Prototyp robota YuMi se dvěma pažemi, který vznikl ve světovém ústředí společnosti Abrantix ve Švýcarsku, znamená pro zkušební pracovníky softwaru pro bankomaty zásadní změnu. Systém s robotem nahrazuje tradiční ruční testování, při kterém zkušební pracovníci nejen museli strávit stovky hodin u bankomatu, ale také zde hrozilo riziko lidských chyb.

Automatizace zvýšila rychlost vývoje softwaru. Developeři během dne vytvářejí nové funkce pro software bankomatu. Tyto funkce pak hned nato v noci robot automaticky testuje a výsledky se kontrolují následující den. To skýtá zkušebním pracovníkům čas na práci na smysluplnějších úkolech.

Zavřít reklamu
Sdílet článek
Diskuse 0
Sdílet článek
Diskuse k tomuto článku je již uzavřena