Santa Claus poráží Mikuláše 2:1

Společnost Česká distribuční, která doručuje akční letáky obchodních řetězců, zpracovala analýzu mikulášských akčních nabídek největších řetězců. listopadových akčních letácích se speciální mikulášskou nabídkou se Santa objevil 23krát, Mikuláš jen 12krát. Devadesát procent mikulášské nabídky připadá na sladkosti. Průměrná sleva, kterou letos řetězce na mikulášskou nadílku letácích nabízejí, dosahuje 27 %.

Zahraniční motivy jsou v mikulášské nabídce řetězců zastoupeny více, než ty české. Zatímco Mikuláš, čert, anděl, Krtek a Ladovy obrázky dávají dohromady jen 28 % nabídky, Santa Claus, My little Pony, smajlíci nebo Angry birds společně okupují 43 % nabídky. Nemyslím si, že by český Mikuláš byl v ohrožení. Letáky mají spotřebitelům především předvést šíři nabídky, proto je logické, že v nich před Vánoci najdeme hlavně netradiční produkty, novinky, nebo oblíbené dětské hrdiny,“ řekl Petr Sikora, ředitel společnosti Česká distribuční. Neutrální motivy jako sněhuláci, zlaté mince, stromky či šišky se vyskytovaly na 29 % promovaných produktů.

Typicky českých motivů se v mikulášské nabídce objevuje asi 28 %

Nejvyšší slevy nabízejí obchodníci právě na zboží se zahraničními motivy (28 %), na typicky české motivy je průměrná sleva 24 % a na motivy neutrální 22 %. „Tradiční oblíbené produkty nemusejí být v nabídce zobrazeny několikrát, obchodníci je zařazují do letáků hlavně proto, aby připomněli, že se svátek kvapem blíží a aby jimi navodili správnou atmosféru,“ vysvětluje Sikora.Naopak netradiční produkty nebo limitované edice se zákazníkovi musejí představit v co nejrozsáhlejší šíři, aby věděl, jaké novinky si pro něj obchodníci letos přichystali. Šedesát procent lidí totiž v letácích hledá inspiraci k nákupu,“ upřesňuje Sikora.

V mikulášských letácích je 90 % sladkostí, ovoce a ořechy společně dosahují jen 5 %

V nabídce řetězců vede čokoláda (48 %) následovaná bonbony (10 %), perníky a piškoty, sušenkami a želé a oplatkami (všechny po 6 %). Ovoce a ořechy tvoří jen 5 % nabídky, zbývajících 5 % jsou hračky, mikulášské pytlíky či uhlí pro zlobivé děti.

Analyzovány byly speciální mikulášské nabídky letáky sedmi maloobchodních řetězců s platností od 21.11 do 28.11.

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Tiskové zprávy

Začal Global Money Week 2024

Od pondělí 18. do neděle 24. března 2024 se v České republice koná 12. ročník celosvětové vzdělávací akce Global Money Week. Česká bankovní asociace letos v jeho rámci opět pořádá národní kolo finančně-vědomostní …

Jak zajistit pojištění kola proti krádeži

Plánujete pořízení nového jízdního kola, abyste si již brzy mohli užívat první jarní vyjížďky? Pak byste měli pamatovat na to, že krádeže kol jsou v České republice velice časté. Podle policejních odhadů je ročně …

Predikce ceny bitcoinu v roce 2024: Co říkají experti?

Rok 2023 pro bitcoin znamenal jízdu na horské dráze. Po rekordním růstu v roce 2021 zažila tato nejstarší a nejrozšířenější kryptoměna (BTC) v roce 2022 prudký pokles a klesla pod 20 000 amerických dolarů (USD). V …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Kolo stojí desetitisíce. Tak proč ho nemáte pojištěné?

Poradna
První jarní paprsky každoročně vylákají ven i ty, kdo se za sportovce zrovna nepovažují. Ať už na kole trháte rekordy, nebo jste spíše kochací typy, měli byste si být vědomi, že kolo není spojeno jen s příjemnými zážitky, ale také celou řadou rizik. Na většinu z nich myslí pojištění.