
Podpora seniorů je pro Penny dlouhodobým závazkem, což mimo jiné společnost zdůraznila i ve svých vánočních kampaních, které se věnovaly seniorům a jejich osamělosti, aby tuto problematiku přiblížila širší veřejnosti a připomněla její důležitost.
Senioři ve věku 65+ let dnes tvoří více než 21 procent české populace, a jejich počet neustále roste. Odhady dokonce ukazují, že do roku 2050 by mohli představovat třetinu obyvatel naší země. Tento demografický vývoj zdůrazňuje nutnost věnovat se oblastem, jako je vzdělávání, kulturní obohacování a vzájemná podpora mezi generacemi.
„Podpora seniorů je pro nás nejen morální povinností, ale i přirozenou součástí naší firemní strategie. Jsme si vědomi toho, jak zásadní je zlepšovat životní podmínky starší generace, a věříme, že investice do této oblasti je investicí do budoucnosti nás všech. Spolupráce s organizací Elpida je pro nás příležitostí ukázat, že věříme v hodnotu mezigenerační solidarity.
Chceme vytvářet prostředí, kde bude stáří vnímáno pozitivně – jako období života, na které se každý z nás může těšit, protože bude obklopen péčí a respektem. Věřím, že tímto partnerstvím přispějeme k lepší kvalitě života mnoha seniorů,“ uvedl Florian Naegele, generální ředitel společnosti Penny.
Spolupráce Penny a Elpidy se bude zaměřovat na projekty, které přinesou konkrétní pomoc seniorům a zvýší povědomí o jejich potřebách. Prvním střípkem spolupráce je finanční podpora aktivit Elpidy prostřednictvím prodeje magazínu „S Penny u stolu“. Z každého prodaného výtisku poputují 3 Kč na programy organizace zahrnující vzdělávací kurzy, kulturní akce a poskytování psychologické i praktické pomoci seniorům.
K novému partnerství se vyjádřil i ředitel Elpidy, Jiří Hrabě: „Naše organizace každoročně oslovuje tisíce seniorů vzdělávacími programy, kulturními akcemi a poradenskými službami. Spolupráce s Penny nám umožní tyto aktivity rozšířit a posílit reálný dopad na kvalitu života seniorů.“