
Kromě toho zvýšila některé poplatky, z nichž jeden stojí za povšimnutí: Poplatek za vystavení potvrzení ve výši 229 Kč. Je to důsledek všeobecného bankovního tlaku, aby lidé neobtěžovali v kamenných pobočkách.
Raiffeisenbank už například zcela zrušila možnost podat na pobočce papírový příkaz k úhradě a na svém portálu píše, že 95 % operací lze provést on-line. Podle webu Peníze.cz dokonce uvažuje jako první velká banka o tom, že s papírovými formuláři zcela skoncuje.
To již dříve Equa bank udělala. Air Bank a Hello bank už vznikaly jako internetové banky a nikdy papírové příkazy ani nezavedly. Pokud klient přijde na pobočku, pomůže mu asistent prostřednictvím internetového bankovnictví.
Tento systém se již natolik zažil, že si lidé často ani nevšimli, že v těchto bankách nikdy nebyly ani pokladny vybavující operace s hotovostí. Air Bank tuto absenci později jako první vyřešila vkladovými bankomaty.
Ale zpět k úrokovým sazbám. Nejvyšší úrok na spořicích účtech bez dalších podmínek aktuálně nabízí francouzská Hello bank (raritou je, že má pouze šest bankomatů – pozn. aut.) následovaná Equa bank, Air Bank, bankou Creditas a spořitelním družstvem Artesa.
Všude tam jsou ovšem k dosažení slibované sazby různé podmínky a podle jejich náročnosti také finanční domy řadíme. O klientolapkách, jako má Raiffeisenbank (100 tisíc za tři procenta na šest měsíců), není třeba hovořit.