TÉMA TÝDNE: Hledá se kolega. Zn.: S praxí...zdroj: www.pixabay.com

TÉMA TÝDNE: Hledá se kolega. Zn.: S praxí v pojišťovnách a s databází kontaktů

Pavel Vrňata se na Facebooku prezentuje jako manažer Kanceláře Práv Pojistníků. Přitom si však sám například s právem na ochranu osobních údajů příliš velkou hlavu nedělá. Na Facebooku nedávno zveřejnil fotografii svého pracovního stolu, kde jsou na dopisních obálkách zřetelné adresy paní Moniky a pana Jana z Plzně. Že by od nich měl souhlas se zveřejněním jejich osobních údajů, je zřejmě zbytečnou otázkou.

TEMA TYDNE 04 FOTO c.1 - Pavel Vrnata pracovni stul
Pracovní stůl manažera Kanceláře Práv Pojistníků. S osobními údaji si příliš hlavu neláme. Zdroj: Facebook.com/pavel.vrnata

Lidé napojení na dnešní Kancelář Práv Pojistníků (KPP) v mezidobí, než byla tato firma pod svým novým názvem a sídlem na adrese Diplomatická čtvrť, Na Kazance 635/5, Troja, 171 00 Praha 7 (jde o ready-made společnost s ručením omezeným), oslovovali klienty pojišťoven, kteří měli uzavřít pro ně nevýhodnou smlouvu o investičním životním pojištění, aby jim pomohli získat část jejich peněz zpět. S tím, že se připravuje hromadná žaloba.

KDE ZÍSKALI KONTAKTY?

Zásadní, leč zatím nezodpovězenou, otázkou je, jak tito „finanční poradci“, kteří nezřídka mají licenci České národní banky (ČNB) tzv. podřízeného pojišťovacího zprostředkovatele, získali na tyto klienty kontakt. Podle jedno z takto kontaktovaných, jehož svědectví má redakce FAEI k dispozici, má KPP zřejmě k dispozici kompletní databázi klientů nejméně jedné z českých pojišťoven. Muž, který mu za KPP volal, znal jak číslo jeho smlouvy, tak telefonu (které ale ve smlouvě není), a dokonce i jeho rodné číslo!

Kontaktní telefon na webových stránkách Kanceláře Práv Pojistníků, 608 412 349, ukazuje na člověka, který se představuje jako Michal Novák. Toto jméno figuruje jak na seznamu podřízených pojišťovacích zprostředkovatelů, který vede ČNB, tak i jinde na internetu. Např. na facebookovém profilu Investiční životní pojištění, které se specializuje na „lokální problematiku investičního životního pojištění“ a „koriguje následky neprofesionálního přístupu neseriózních finančních poradců“, je Michal Novák uveden jako kontakt a „náš specialista“.

Na „lokální problematiku investičního životního pojištění“ se má specializovat i nejmenovaná, ale „zavedená lichtenštejnská společnost“, která přijme do svých řad nové finanční konzultanty s platem 50-150 tisíc korun měsíčně. Tak to aspoň stojí v inzerátech zadaných Michalem Novákem na začátku letošního února na několika specializovaných internetových serverech (nabizej.cz, práce.bazos.cz, práce.hyperinzerce.cz…)

KOLEGOVÉ S VLASTNÍ DATABÁZÍ

„Vítáme kolegy s vlastní databází kontaktů, upřednostňujeme finanční poradce s praxí ve společnostech AXA, Uniqa pojišťovna, OVB, Česká pojišťovna, Allianz,“ stojí v inzerátu, který ukončuje vysvětlivka: „Naše společnost nezřizuje zákazníkům nové pojistné smlouvy, tudíž se nej

TEMA TYDNE 04 FOTO c.2 - inzerat na nabizej.cz
Jeden z inzerátů zadaný Michalem Novákem. Zdroj: www.nabizej.cz

edna o klasickou makléřskou společnost, ale spíše koriguje a odstraňuje následky neprofesionálního přístupu neseriózních a neškolených finančních poradců.“

„Inzerát naznačuje, kde mohou firmy a podnikatelé, kteří se orientují na byznys s nespokojeností, získat kontakty na klienty, které dnes oslovuje. Od lidí s dřívější praxí v pojišťovnictví, kteří mají vlastní databázi kontaktů,“ komentuje to Mgr. Vladislav Vnenk z AK Marie Klinerové.

KLAMAVÝ NÁZEV „KANCELÁŘE“?

Název Kancelář Práv Pojistníků může evokovat, že jde o nějaký státní kontrolní orgán, nebo o instituci, která má něco společného s pojišťovnami, jako například Česká kancelář pojistitelů. Avšak, jak již bylo řečeno, jde o firmu. A její název nesmí být podle zákona zaměnitelný s názvem jiné společnosti nebo klamavý. „V praxi je to ale problematická aplikace, zejména zaměnitelnost nebo klamavost nejsou nikde definovány a jsou obchodními rejstříky vykládány rozdílně. V praxi pak mnohdy závisí na tom, jak se úředník vyspí,“ uvedl už dříve k této problematice advokát Petr Čížek.

TEMA TYDNE 04, FOTO C.3 Martin Simak - graf vazeb
Graf vazeb podnikatelských vazeb Martina Šimáka z Prahy. Zdroj: www.podnikani.cz

Majitelem a jediným jednatelem „kanceláře“ se základním jměním 50 tisíc Kč je podle údajů v obchodním rejstříku letos 40letý pražský podnikatel Martin Šimák. Přestože má podíl i v jiných společnostech, např. ve firmě GABBIONE company, která má základní jmění pouhé dvě koruny, podnikal převážně v gastronomických službách – například ve firmách Vinoimpex, Sushi nebo Seefish. Podnikání se věnuje i jeho o rok starší manželka Michaela Šimáková, která je mimochodem také členkou dozorčí rady Nadačního fondu HC Sparta Praha od jeho založení v prosinci 2014.

ČLÁNEK O POKUTĚ OD ČNB

Kancelář Práv Pojistníků na svých webových stránkách nenabízí žádné služby, ale poskytuje jen kontaktní telefon a e-mail (608412349, info@kppcr.cz) a odkazy na negativní články a videa o finančních poradcích. Nepřekvapí, že nejčastěji je zmiňován neblaze proslulý Lukáš Štork. Tento pojišťovací zprostředkovatel na provizích inkasoval desítky milionů korun a kvůli svým praktikám dostal v říjnu 2013 od ČNB rekordní pokutu šest milionů korun, což byla vůbec nejvyšší sankce v historii pro zprostředkovatele.

Klíčovým odkazem je pro web Kanceláře Práv Pojistitelů však článek ze 17. března 2016 „Finanční poradci OVB dostali pětimilionovou pokutu. Za klamání klientů“, který vyšel na portálu iDnes.cz. V něm jde o kauzu, jak se kvůli provizím prodávalo investiční životní pojištění. „Pokuta je za kontrolované období září 2010 až únor 2013. Většina zprostředkovatelů, kterých se stížnost týkala, už u nás nepracuje. Buď ukončili svojí činnost, nebo přešli ke konkurenci,“ uvedl v článku mluvčí OVB.

Diskuse k článku také posloužila i jako prostor pro obchodní nabídku – jeden případ za všechny: Jakub Mareš, registrovaný na portálu iDnes pod číslem 7399 píše (pozn. red. V textu byla doplněna diakritika): „Měl bych pro Vás řešení, jak část peněz získat zpět bez toho, že byste něco za to platil, napište mi kontakt … a zavolám s více informacemi.“ Jméno „Jakub Mareš“ přitom figuruje na seznamu ČBN jako podřízený pojišťovací zprostředkovatel.

Skoro by se chtělo říct, že bez toho článku a příslušného rozhodnutí ČNB by lidé a firmy, které se rozhodly udělat si z nepokojených klientů pojišťoven byznys, byli bez argumentů.

OD ZÁJEZDŮ K FINANČNÍMU PORADENSTVÍ

Když nefungují správci diskusí pod články informačních portálů tak, jak by měli, objevují se v debatách i byznysové nabídky. Toho v březnu využila i Helena Kocourková, registrovaná diskutující na portálu iDnes pod číslem 91779: „Já jsem ale našla způsob, jak klientům peníze vrátit zpět tak, aby o nic nepřišli a veškeré prostředky jim byly navráceny bez ztráty. Zatím jsem tuto činnost dělala formou známostí, ale nyní jsem se rozhodla (na základě počtu poškozených klientů), že tuto službu nabídnu širší veřejnosti. Pokud je tu někdo, komu se něco takového stalo, nebo někoho takového zná, navštivte stránky www.rusimpojistku.cz a kontaktujte mě.“

„Mým jediným cílem je, aby klient své peníze dostal zpět. Z tohoto důvodu mi dopředu žádné peníze platit nebudete. V případě, že se nám podaří smlouvu Investičního životního pojištění vypovědět od počátku a Vaše peníze získáme zpátky, individuálně se dohodneme na případné odměně pro mě,“ píše na webu www.rusimpojistku.cz Kocourková.

TEMA TYDNE 04 FOTO C.4 - Helena Kocourkova - diskuse na idnes
Příspěvek Heleny Kocourkové v diskusi pod článkem na iDnes.cz. Zdroj: www.idnes.cz

Ale ani ona, nehledě na její tvrzení a na to, že jí potenciální zájemce o služby nebude nic platit předem, není žádný dobrodinec. Jak lze zjistit v živnostenském rejstříku, od 24. 10. 2011 má živnostenské oprávnění a přidělené identifikační číslo. Nic z toho ale na svém webu neuvedla, přestože by podle příslušného zákona měla.

Kromě toho je Kocourková bývalou majitelkou někdejší cestovní kanceláře GL Holiday, kde „G“ znamená „gay“ a „L“ v názvu „lesba“. Firma se jako mávnutím kouzelného proutku na konci roku 2014 stala odborníkem na osobní finance, když se přejmenovala na NyKo portfolio management s.r.o., v níž má Kocourková minoritní podíl. Mimochodem, nového majoritního vlastníka firmy, Martina Nymše, ocenila stříbrným odznakem firma OVB Allfinanz ve stejném roce, jako neblaze proslulého prodejce Štorka (toho za „nejlepší vlastní prodej“).

Asi nepřekvapí, že podnikání Heleny Kocourkové a provozovny firmy NyKo portfolio management mají stejnou adresu, I. P. Pavlova 1785/3, Praha. A současně si lze s jistou nadsázkou představit, jak klienti, nespokojení s poskytovanými finančními službami Nyko, vyjdou ze dveří firmy a zamíří k těm, za nimiž sedí Kocourková, aby to napravila…

Lukáš Petřík

Share

4 komentářů u “TÉMA TÝDNE: Hledá se kolega. Zn.: S praxí v pojišťovnách a s databází kontaktů

  1. Ty Lukasi, proc tady stouras na lidi co muzes a nenapises radeji kdo te plati… Tedy ktera pojistovna?? Vis, i kdybys na ty lidi vystoural, ze jsou gayove a lesby dohromady a jedi vlastni vykaly, nikdy to nesmaze ty zlodejiny na obycejny lidi, a to, ze pojistovny, pro ktery ty pises, ruku v ruce s podvodnikama typu OVB okradli, privedli na mizinu a totalne znicili jejich zivoty… Kolik lidem vratite vy??? Vic nez treba pan Šimák?? Ze se ptam… Nechcete jim dat nic, jako vzdycky! A proto prece pises tenhle clanek!!!! Styd se, Lukáši Petříku!

  2. Tyhle pojišťovny jsou jen zlodeji a když někdo pomáhá lidem dostat penize zpět tak znej uděláte ještě toho špatného,to je směšné,to vubec neukazuje ze tohle píšete pro nejakou pojišťovnu co okradla spoustu lidí na investičním životním pojištění,styděl bych se být na vašem místě když jste psal tenhle článek.

  3. Opravdu se vážený pane Petříku styďte, konečně se lidé snaží bojovat s těmi zloději z pojišťoven a vy je ještě hejtujete ? Máte myšlení jak A. Merklova nebo co ?

  4. Co to je za článek? Poslední tři měsíce tuhle problematiku aktivně sleduji a musím konstatovat, že je to hnus. Do IZP jsem poslal od roku 2010 dost finančních prostředků a když jsem si zjistil, momentální stav mých financí – nevěřil jsem!!! Výše mého odkupného je zhruba 30% z toho co jsem tam naposílal. Konzultoval jsem to na pobočce České pojišťovny tam mi k tomu nikdo nebyl schopen nic říct, za to mi ji hned paní chtěla předělat na „lepší“, ale to jsem raději odmítl. Momentálně jsem dospěl do stadia, že jediný kdo mi pomůže, alespoň k částečné kompenzaci jsou zmíněné společnosti.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *