Téměř 90 procent fanoušků je přesvědčeno o tom, že jejich emoce na stadionu dodávají hráčům sílu

Celých 86 procent fotbalových fanoušků věří, že díky fandění mají optimističtější přístup k životu a 45 procent má za to, že společné fandění v nich vzbuzuje ještě větší nadšení pro fotbal. Právě to vyplynulo z nejnovější studie, kterou si společnost Mastercard nechala zpracovat u příležitosti nadcházejícího finálového zápasu Ligy mistrů UEFA.
Téměř 90 procent fanoušků je přesvědčeno o tom, že jejich emoce na stadionu dodávají hráčům sílu. Ilustrační foto: Mastercard

V letošním roce se budou i nadále fanoušci se svými týmy setkávat především virtuálně, společnost Mastercard pro ně proto připravila hned několik aktivit, které jim umožní zůstat doma, a přesto být v centru dění.

Společnost Mastercard si před finálovým zápasem Ligy mistrů UEFA, který se odehraje v sobotu 29. května v Portu, zadala vypracování studie o smýšlení fotbalových fanoušků. Studii, která současně připomíná 27 let partnerství mezi Ligou mistrů a společností Mastercard, podpořil i ambasador značky, fotbalový trenér José Mourinho.

Mourinho, přezdívaný „The Special One“, v rozhovoru o významu přítomnosti fanoušků na stadionu (zde si jej můžete poslechnout) vášnivě rozebírá nezastupitelnou roli fanoušků. Podle něj jsou zcela nezbytní pro fotbalové okamžiky k nezaplacení.

Mourinho rovněž vysvětluje, jak poslední rok ukázal, že sport s živým obecenstvem nelze považovat za samozřejmost: „O moci fanoušků nemám nejmenší pochybnosti. Dokonce běžně používám výrazy jako ‚nepodporují nás, netlačí nás, nebo naopak hrají s námi‘. A zažil jsem spoustu zápasů, které jsem vyhrál právě proto, že hráli s námi.“

Síla fanoušků a fandění

K podobným závěrům dospěl i průzkum společnosti Mastercard uskutečněný mezi 12 000 fotbalovými fanoušky napříč Evropou. V rámci studie se respondenti vyjadřovali například k tomu, nač se nejvíce těší po skončení pandemie, jaký vliv mají fanoušci na hru, ale také jak se fanouškovství projevuje v životech fotbalových fandů samotných.

Sledování fotbalového zápasu z tribuny stadionu se nic nevyrovná a 90 procent z 12 000 dotazovaných fanoušků uvedlo, že věří, že jejich fandění dodává hráčům na hřišti sílu. Současně bylo 86 procent z nich přesvědčeno, že díky podporování svých klubů jsou lidé optimističtější v životě obecně. Šedesát procent respondentů považuje prožívání úspěchů i neúspěchů na hřišti za výbornou přípravu na nevyzpytatelnost každodenního života, což se v posledním roce obzvlášť hodilo.

Podobný názor zastává i ambasador značky Mastercard José Mourinho. Je přesvědčený o tom, že podpora fanoušků je hlavním pilířem fotbalových zážitků k nezaplacení. Hráči, trenéři i fanoušci se podle něj již nemohou dočkat návratu diváků na stadiony.

„Ta vášeň, hlasitá podpora, energie a tlak fanoušků je to, co nás žene dopředu. A to, i když se hraje venku, důležitá je pro nás dokonce i podpora fanoušků protihráče, ta rivalita mezi nimi, to vše potřebujeme také.“

Návrat fanoušků na stadion

Finálový zápas v Portu bude moci přímo na stadionu Estádio do Dragão v Portu sledovat přibližně 12 000 fanoušků. Vedle dalších opatření budou mít k dispozici zcela bezkontaktní možnosti placení. Společnost Mastercard věnovala velké úsilí tomu, aby zážitek z přítomnosti na stadionu byl stejný jako v době před vypuknutím pandemie. Bude tak zajištěna potřebná dostupnost služeb a možnost platit bezpečně a bezkontaktně u všech stánků s občerstvením.

Zážitky k nezaplacení i v obýváku

Společnost Mastercard připravila také hned několik on-line příležitostí, které fanouškům umožní dostat se blíž k finálovému dění i v pohodlí svých domovů. Čtyři dětští maskoti tak například budou mít možnost se před finálovým zápasem Ligy mistrů UEFA setkat virtuálně s největšími legendami světového fotbalu.

Prostřednictvím obrovské LED obrazovky u vstupu na hřiště se s hráči uvidí živě přímo ve chvíli, kdy budou nastupovat k začátku zápasu. Tuto digitální iniciativu organizuje Mastercard ve spolupráci s Nadací UEFA pro děti (UEFA Foundation for Children), díky níž se fotbalového svátku zúčastní dvě vybrané děti s postižením pocházející z Anglie. Tento virtuální zážitek k nezaplacení si užijí také dvě děti z Istanbulu.

Vedle toho se Mastercard dlouhodobě snaží přinášet fanouškům ty nejlepší zážitky z jejich milované hry. Prostřednictvím svého partnerství s Ligou mistrů UEFA nabízí fotbalovým fanouškům po celém světě zážitky k nezaplacení. Jedním z nich byla například virtuální účast na předzápasové analýze semifinálových utkání či na diskusi moderované čtyřnásobným vítězem Ligy mistrů UEFA a nizozemskou fotbalovou legendou Clarencem Seedorfem.

Podobně Mastercard nabízí možnost účastnit se předzápasové analýzy a diskuse před samotným finálovým utkáním, tentokrát moderované záložníkem AC Milan a držitelem Zlatého míče, slavným Brazilcem Kaká. Držitelé platebních karet Mastercard se budou moci rovněž připojit k živé on-line diskusi s José Mourinhem, který účastníky provede legendárním vítězstvím Porta v roce 2004 a podělí se při tom o strategie a rozhodnutí, která jeho tým k vítězství dovedla.

Jeannette Liendo, viceprezidentka společnosti Mastercard Europe pro marketing a komunikaci, před blížícím se fotbalovým svátkem uvedla: „Pro fotbalové fanoušky po celém světě je finálový zápas Ligy mistrů UEFA událostí prvotřídního významu a důvodem se sejít a vychutnat si zážitek ze hry. Ani v uplynulém roce nepřestali fanoušci své kluby bezvýhradně podporovat alespoň ze svých domovů. Cílem společnosti Mastercard je pomáhat lidem užívat si toho, co milují a vychutnávat si například právě vzrušení po vstřeleném gólu či jen prostou radost ze zápasu. Dobře si uvědomujeme, že i samotný míč může začít něco k nezaplacení.“

Prostřednictvím partnerství s Ligou mistrů UEFA umožňuje společnost Mastercard fotbalovým fanouškům vychutnat si svou vášeň. I v průběhu letošní sezony poskytuje Mastercard fotbalovým fandům po celém světě zážitky k nezaplacení. Další informace jsou k nalezení na stránkách www.priceless.com/UCL.

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Tiskové zprávy

Začal Global Money Week 2024

Od pondělí 18. do neděle 24. března 2024 se v České republice koná 12. ročník celosvětové vzdělávací akce Global Money Week. Česká bankovní asociace letos v jeho rámci opět pořádá národní kolo finančně-vědomostní …

Jak zajistit pojištění kola proti krádeži

Plánujete pořízení nového jízdního kola, abyste si již brzy mohli užívat první jarní vyjížďky? Pak byste měli pamatovat na to, že krádeže kol jsou v České republice velice časté. Podle policejních odhadů je ročně …

Predikce ceny bitcoinu v roce 2024: Co říkají experti?

Rok 2023 pro bitcoin znamenal jízdu na horské dráze. Po rekordním růstu v roce 2021 zažila tato nejstarší a nejrozšířenější kryptoměna (BTC) v roce 2022 prudký pokles a klesla pod 20 000 amerických dolarů (USD). V …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB