Výbava školáků nejlépe do 2500 Kč

PRAHA, 1. 9. 2015 – Celých 78 % respondentů ankety uspořádané Finančním a ekonomickým institutem (FAEI) uvádí, že výbavu svého dítěte před začátkem školního roku chce pořídit do 2500 Kč. Zbylých 22 % počítá s částkou dvojnásobnou.

Finanční a ekonomický institut

Tyto údaje odpovídají i výsledkům průzkumu řetězce Tesco, podle něhož téměř 70 % rodičů školáků v průzkumu uvedlo, že částka za školní potřeby nepřesáhne tentokrát dva tisíce korun. Školní výbavu dětem každoročně dokupuje 65 % rodičů. Téměř pětina rodin dokonce pořizuje každý rok celou výbavu znovu. O tom, jaké pomůcky se objeví v nákupním košíku, rozhodují nejčastěji rodiče společně s dětmi, a to v 72 % případů.

Podle analýzy společnosti Česká distribuční, která doručuje slevové letáky do poštovních schránek, školní pomůcky meziročně zdražily o pět procent a v průměru jejich cena přesáhne 4100 Kč. Při využití nabízených slev však mohou rodiče ušetřit až jednu třetinu nákladů.

Průměrná sleva na školní potřeby letos dosahuje 33 %, což je méně než loni, kdy dosahovala 35 % a ceny byly nižší. Podle údajů společnosti Česká distribuční se v roce 2013 průměrná výbava pro žáka první třídy ZŠ pohybovala kolem 3 900 Kč, po slevě 2 400 Kč. V letošním roce již výbava přesahuje částku 4 100 Kč, po slevě pak 2 800 Kč.

Sdílet:
{{ comments.toggle_text }}

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Další z rubriky Tiskové zprávy

GDPR se blíží, v Česku o něm neví pětina firem

25. května 2018 vychází v platnost nové nařízení Evropské unie o ochraně osobních údajů neboli GDPR. V Česku ale pětina firem o novince neví nebo netuší, co pro ně znamená. To je vůbec nejhorší výsledek ze zkoumaných evropských zemí, na které se nařízení vztahuje. Jak vyplývá z aktuálního průzkumu EOS Group v 17 …

Platforma ELIIT chce vzdělávat sportovce v přípravě na sportovní důchod

Sportovní důchod zůstává pro vrcholové sportovce obrovskou výzvou. To platí v Česku i ve světě, a to včetně špičkových soutěží, jako jsou americká NFL nebo NBA. Podle některých zdrojů například čtyři z pěti hráčů amerického fotbalu do pěti let po ukončení kariéry vyhlásí osobní bankrot respektive zažijí výrazné …

Nejčtenější

Investiční životní pojištění: Běžní spotřebitelé vs. „podvedení klienti“

NázorTéma týdne
Je s podivem, že jsou to více než dva měsíce, co tuzemská média začala informovat o aktivitě „poškozených klientů“ pojišťoven v oblasti investičního životního pojištění (IŽP), ale žádné z nich se blíže nepozastavilo nad „modelovými příklady“, které na březnové tiskové konferenci představil Jiří Chvojka. Mluvíme o paní z Prahy, co měla sjednáno devět IŽP a o pánovi z Moravy, jenž vložil do finančního produktu, …
Rolovat nahoru