U příležitosti Mezinárodního dne žen Češi utratí skoro 400 milionů korun, hlavně za květiny

Mezinárodní den žen, který každoročně připadá na 8. března, si v Česku připomíná více než čtvrtina dospělé populace. Vyplývá to z průzkumu agentury STEM/MARK. Pouze zhruba šest procent populace preferuje před oslavou Mezinárodního dne žen (MDŽ) připomínku květnového Dne matek. Výdaje Čechů spjaté s Mezinárodním dnem žen dosahují necelých 400 milionů korun.
U příležitosti Mezinárodního dne žen Češi utratí skoro 400 milionů korun, hlavně za květiny. Ilustrační foto: Pixabay.com

Češi u příležitosti MDŽ nejčastěji utrácí za květiny. Roste přitom obliba dokonce i socialismem zprofanovaných karafiátů, a to rovněž mezi mladou generací. Dále maloobchodní prodejci registrují vyšší výdaje za bonboniéry, cukrovinky a další pamlsky, do jisté míry i za alkohol.

Vzhledem k tomu, že letos kvůli pandemii prakticky odpadá oslava MDŽ večeří v restauraci, lze předpokládat mírné navýšení tržeb maloobchodních prodejen, jako jsou ty s potravinami nebo květinami. Půjde o navýšení přechodné, po odeznění pandemie by se výdaje spjaté s MDŽ měly opět rovnoměrněji rozprostřít mezi maloobchodní a gastronomické provozovny.

Z hlediska celkových výdajů MDŽ v ČR zaostává za Vánocemi, Silvestrem, Velikonocemi i Dušičkami. Při těchto příležitostech totiž výdaje Čechů přesahují miliardu korun, v případě Vánoc dosahují desítek miliard. Útraty u příležitosti MDŽ se mohou spíše poměřovat s celkovými výdaji spjatými s Valentýnem, který však slaví spíše mladší generace.

Autor je hlavní ekonom Trinity Bank a člen Národní ekonomické rady vlády (NERV)
(Redakčně upraveno)

Zavřít reklamu
Sdílet článek
Diskuse 0
Sdílet článek
Diskuse k tomuto článku je již uzavřena
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB