Češi u příležitosti MDŽ nejčastěji utrácí za květiny. Roste přitom obliba dokonce i socialismem zprofanovaných karafiátů, a to rovněž mezi mladou generací. Dále maloobchodní prodejci registrují vyšší výdaje za bonboniéry, cukrovinky a další pamlsky, do jisté míry i za alkohol.
Vzhledem k tomu, že letos kvůli pandemii prakticky odpadá oslava MDŽ večeří v restauraci, lze předpokládat mírné navýšení tržeb maloobchodních prodejen, jako jsou ty s potravinami nebo květinami. Půjde o navýšení přechodné, po odeznění pandemie by se výdaje spjaté s MDŽ měly opět rovnoměrněji rozprostřít mezi maloobchodní a gastronomické provozovny.
Z hlediska celkových výdajů MDŽ v ČR zaostává za Vánocemi, Silvestrem, Velikonocemi i Dušičkami. Při těchto příležitostech totiž výdaje Čechů přesahují miliardu korun, v případě Vánoc dosahují desítek miliard. Útraty u příležitosti MDŽ se mohou spíše poměřovat s celkovými výdaji spjatými s Valentýnem, který však slaví spíše mladší generace.
Autor je hlavní ekonom Trinity Bank a člen Národní ekonomické rady vlády (NERV)
(Redakčně upraveno)