Vánoční obchůdky vynesly dětem z dětských domovů 662 tisíc korun

V průběhu adventu nabídly děti z dětských domovů ve stáncích před obchody Albert, ale také on-line, své originální výrobky. Díky svým dovednostem a štědrosti zákazníků utržily přes 662 tisíc korun. Organizace, které o děti pečují, rozdělí výdělek mezi malé obchodníky nebo ho využijí ke společným aktivitám. Projekt organizuje tradičně Nadační fond Albert.
Po dvanácté si letos děti z dětských domovů procvičily základy podnikání v adventních Obchůdcích s Albertem. Foto: Albert
Po dvanácté si letos děti z dětských domovů procvičily základy podnikání v adventních Obchůdcích s Albertem. Foto: Albert

Již po dvanácté si děti ze sociálně znevýhodněného prostředí procvičily základy podnikání v adventních Obchůdcích s Albertem. Na starost měly celou přípravu prodeje od vymýšlení výrobků přes jejich tvorbu, nacenění až k nabízení a komunikaci se zákazníky. Do letošního ročníku se zapojilo téměř šest desítek dětských domovů a neziskových organizací. Prodej probíhal již tradičně ve stáncích v obchodech a na e-shopu.

„Do příprav a samotného prodeje se letos opět zapojily stovky dětí. Projekt již tradičně prohloubil jejich samostatnost, zodpovědnost, dovednost sociálních interakcí, znalost vhodného nakládání s penězi. Procvičily si komunikaci se zákazníky a osvojily i další dovednosti, které jim ulehčí vstup do dospělého života,“ popisuje Kristýna Bernatová z Nadačního fondu Albert.

S tím souhlasí i Nikola Vodvárková z Dětského domova Nová ves u Chotěboře a dodává: „Pro děti jsou Obchůdky velkým zpestřením a přínosem v mnoha ohledech. Smysluplně tráví volný čas, rozvíjí kreativní a tvořivé myšlení, trpělivost a pečlivost.“

Na výlety i jako kapesné

Jako každý rok připadne veškerý výtěžek z prodeje v Obchůdcích přímo organizacím, které s penězi naloží dle vlastního uvážení. Celkově letos vynesly dětem 662 tisíc korun. Organizace je rozdělí mezi děti, které se do akce zapojily anebo je využijí na volnočasové aktivity, jako jsou výlety či lyžařské kurzy.

„Letošní Obchůdky se velmi vydařily po všech stránkách, už samotný projekt děti nadchl. Tím, že ho znají z předešlých let, se na něj těšily a byly aktivní při výrobě i prodeji,“ popisuje Monika Šimonková z Dětského domova Melč. „Při prodeji děti projevily své základy společenského chování. Uměly vystupovat a komunikovat se zákazníky. Také proto se povedlo prodat téměř všechny výrobky,“ pochvaluje si.

Zavřít reklamu
Sdílet článek
Diskuse 0
Sdílet článek

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek