Veteráni z muzea zahájí sezónu na rallye 7 Castles Trial

Tým Škoda Classic patří k tradičním účastníkům rallye 7 Castles Trial. Na start sedmého ročníku vyšle v sobotu 30. dubna hned devět vozů ze Škoda Muzea a potěší diváky na trase dlouhé 238 kilometrů. K nejzajímavějším vozům startovního pole, které čítá přes sedmdesát historických vozů a youngtimerů se řadí Škoda Rapid OHV z roku 1940.
Jedním z nejstarších a zároveň nejzajímavějších vozů ve startovním poli bude Škoda Rapid OHV z roku 1940. Foto: Škoda Auto

Tým ŠKODA Classic patří k pravidelným účastníkům veteránských sportovních soutěží jak v Česku, tak zahraničí. Od prvního ročníku se účastní i tuzemské setinové rallye 7 Castles Trial, jejíž 7. Ročník odstartuje v sobotu 30. dubna z Prahy. Letos tovární tým obohatí startovní pole hned devíti vozy, jež reprezentují významnou část více než 125leté historie mladoboleslavské společnosti.

„Jsme moc rádi, že scéna veteránských soutěží opět ožívá a my můžeme být u toho. Je to pro nás příležitost připomenout úžasnou historii značky Škoda,“ informovala Andrea Frydlová, vedoucí Škoda Muzea v Mladé Boleslavi.

„7 Castles Trial je pro nás již tradiční akce, která je oslavou tradic automobilismu a nabízí jedinečný zážitek pro posádky i diváky. Soutěž, která vede trasou okolo českých hradů a zámků, důkladně prověří připravenost našich veteránů a přináší zpět radost z jízdy,“ dodala.

Jedním z nejstarších a zároveň nejzajímavějších vozů ve startovním poli bude Škoda Rapid OHV z roku 1940. Jde o exemplář, jehož náročná renovace byla dokončena teprve vloni, kdy si také odbyl premiéru na akci 1000 mil československých. Raritní vůz v modrém lakování má proudnicovou karoserii a vzniklo ho pouze 110 kusů.

S celkem 17 historickými vozy Škoda je mladoboleslavská automobilka nejvíce zastoupenou značkou ve startovním poli. Kromě automobilů ze sbírky ŠKODA Muzea tak nebudou chybět ani opečovávané vozy soukromých majitelů, jako například Škoda Octavia Super z roku 1960, Škoda 1000 MB Rally či několik vozů Škoda 110 R a Škoda Felicia.

PSALI JSME:
Veterána si kvůli úspoře na dani nepořizujte

Ve startovním poli nechybí ani dvojice vozů Škoda 1101 Roadster a Škoda 1101 Cabriolet, oba z roku 1948. Spolehlivé a robustní automobily jsou reprezentanty poválečného rozjezdu automobilového průmyslu a pod kapotou mají čtyřválec o objemu 1089 cm3.

Necháme se překvapit, kdo z vedení mladoboleslavské automobilky letos usedne za volanty. Jak jsme psali loni v srpnu, Rallye Sachsen Classic si uživali dva členové představenstva – Michael Oeljeklaus a Karsten Schnake – s vozy Škoda 110 R Coupé, zatímco ředitelku muzea Andreu Frydlovou a koordinátora restaurátorské dílny Michala Velebného svezla Škoda Felicia.

PSALI JSME:
Letošní rallye Sachsen Classic projela i Českem

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Motorismus

Škodovka ukázala elektrický městský crossover Epiq

Největší tuzemská automobilka, Škoda Auto, spadající do německého koncernu Volkswagen, odtajnila v pátek jméno svého elektrického městského crossoveru, a to společně s designovou studií nabízející první pohled na …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Jaká je budoucnost výškových dřevostaveb v Česku?

Analýza
V České republice stále platí zastaralá norma omezující výšku dřevostaveb na devět, respektive dvanáct metrů. Legislativa by se však měla brzy změnit. S ohledem na nespornou ekonomickou výnosnost projektů chtějí developeři stavět minimálně osmipatrové stavby (22,5 m), s výhledem do budoucna až osmdesátimetrové projekty, a to tzv. inženýrským způsobem.