Letošní rallye Sachsen Classic projela i Českem

Obrazem
„No to je nádhera,“ komentoval jsem o víkendu, když kolem nás během výletu v Saském pohraničí projelo veteránské BMW 327/28 Coupé z roku 1938. Že má na sobě nějakou samolepku a startovací číslo, jsem si ani nestačil povšimnout, to přišlo až s další várkou oldtimerů, kterým bylo možné během jízdy věnovat při pomalé jízdě nějakou tu vteřinu navíc.
Veteránské BMW 327/28 Coupé z roku 1938. Ilustrační foto: Sachsen Classic

„Vidělas to oranžové auto, co právě projelo?“ ptám se manželky, když jsme na křižovatce v městečku pár desítek kilometrů od Drážďan viděli dalšího úžasného veterána. „To je ten starý Volkswagen, co měla právnička v tom romantickém  filmu, na který jsi nedávnou koukala,“ dodávám.

Vůz Volkswagen Karmann Ghia si zahrál i v dalších filmech, např. ve filmu Kill Bill nebo Tenkrát v Hollywoodu. Foto: dave_7 from Lethbridge, Canada, CC BY 2.0 <https://creativecommons.org/licenses/by/2.0>, via Wikimedia Commons

Byl to Volswagen Karmann Ghia, který se vyráběl jako dvoudveřové kupé nebo kabriolet od roku 1955 až do začátku 70. let. Tentýž vůz, v němž jezdila advokátka ve filmu Láska se zárukou. I tenhle oranžový skvost jsme měli možnost zahlédnout na saské okresce, ale to už jsme věděli, že jedeme proti proudu účastníků letošní rallye Sachsen Classic.

Trasa letošního třídenního závodu veteránů Sachsen Classic 2021. Zdroj: Sachsen Classic 2021

Letos se jí zúčastnilo přesně 170 historicky cenných automobilů vyrobených do roku 2001. Účast v závodu z německého Cvikova (Zwickau) závodu do Drážan byla možná jen na základě pozvání organizátora. Nejstarším vozem byl letos Buick Standard Six z roku 1926, nejmladším naopak Mercedes-Benz SLK 230 Kompressor z roku 2000.

Závodní vůz Škoda 1100 OHC Roadster z roku 1957. Foto: Škoda Auto

Letošní ročník také vůbec poprvé zavedl účastníky do Česka až do automobilky v Mladé Boleslavi, kde si připomněli 120. výročí motoristického sportu značky Škoda. Letos se Team Škoda Classic přihlásil do renomované soutěže klasických vozů s šesti modely svých historických vozů a s celkem osmi vozy.

Člen představenstva mladoboleslavské automobilky Michael Oeljeklaus si za volantem coupé z roku 1972 užíval. Foto: Škoda Auto

K ozdobám startovního pole třídenní rallye pak bezesporu patřil otevřený závodní vůz Škoda 1100 OHC Roadster z roku 1957, který dosahuje maximální rychlostí 200 km/h. Posádku tohoto nejstaršího českého vozu nasazeného do rallye, letos podle startovní listiny tvořili německý novinář Jörn Thomas a Jens Katemann, šéf komunikace mladoboleslavské automobilky.

Škoda Rapid z roku 1984. Foto: Škoda Auto

Ve škodováckém týmu byl podle startovní listiny jen jeden profesionální závodní řidič, a sice německý jezdec rallye Matthias Kahle, který řídil nejmladší auto českého teamu – Škodu Rapid z roku 1984.

Škoda Felicia z roku 1961. Foto: Škoda Auto

Dva členové představenstva automobilky – Michael Oeljeklaus a Karsten Schnake – si saskou rallye užili s vozem Škoda 110 R Coupé z roku 1971, resp. 1972. Zástupce muzea automobilky, ředitelku Andreu Frýdlovou a koordinátora restaurátorské dílny Michala Velebného, svezla o dekádu starší Škoda Felicia.

PSALI JSME:
Veterána si kvůli úspoře na dani nepořizujte

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Motorismus

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Martin Stránský: Bitcoin bude stát 100 tisíc dolarů

Rozhovor
Sám o sobě tvrdí, že je spekulantem. Z pozice nezaměstnaného umývače oken z prachu a popela vybudoval firmu s miliardovým obratem. „Nevěřím na technické analýzy, nevěřím, že se z minulosti dá odhadovat budoucnost. To jsou zbožná přání. Jako investor jsem totálně intuitivní, rozhodnu se, protože se myslím, že v dané době to bude dobře,“ říká v rozhovoru investor Martin Stránský.