
Nejčastější nabídkou na tuzemském trhu byly vozy okolo 17 let stáří s nájezdem přes dvě stě tisíc kilometrů, které často neodpovídají současným standardům bezpečnosti a jsou po větších nehodách. Naopak zánovních aut ve věku do čtyř let bylo v nabídce dvacet tři procent. Levněji lze podle analýzy koupit auta ve věku do deseti let v bazaru, ty starší jsou pak levnější u soukromníků.
„Sehnat kvalitní ojeté auto se může ukázat jako těžší úkol než v předešlém roce. Kvůli kurzu koruny se do Česka budou dovážet levnější a méně kvalitní vozy, na kterých bude možné více vydělat. Ti, kdo si plánují koupit ojeté auto v dohledných měsících, by se měli po něm poohlédnout co nejdříve,“ upozorňuje ředitel společnosti Cebia Martin Pajer.
Poměr automobilů dle stáří v nabídce českého trhu byl za poslední půlrok tvořen z 23 % auty ve věku do čtyř let, z dalších 23 % auty od pěti do deseti let, z 26 % pak vozy ve věku od deseti do čtrnácti let a z 28 % automobily staršími patnácti let.
Mezi zánovními automobily se vyskytovalo jen 13 % aut z dovozu. Šlo převážně o modely aut s výbavou, která v České republice není dostupná. Auta ve věku nad patnáct let se z více než padesáti procent prodávají mezi fyzickými osobami mimo bazary. U aut do pěti let jde o necelých devět procent.
Pokud jde o oblíbenost aut v jednotlivých věkových kategoriích, tak žebříček koresponduje i s oblíbeností aut v době jejich největší slávy. Proto také prvnímu místu ojetin ve věku do patnácti let vévodí Škoda Octavia, zatímco u ještě starších aut patří prvenství Škodě Fabia.

Je to logické.
Auto je většinou v lepším technickém stavu a v lepším stavu celkově. U českých aut je většinou výbava ŽEBRO a technický stav je žalostný ! Pokud budu posuzovat auto z našich silnic a auto ze západu, rozdíl bude vždycky !!!
Přesně tak!Tady nejsou prachy a lidi na všem šetří.Auta jsou v žalostném stavu a podplacení technici na STK tento problém ještě prohlubují protahováním vraků za úplatu.