Vodíkový pohon vstupuje i do zemědělství

Zemědělství a lesnictví jsou dnes jedním z klíčových odvětví, která by měla co nejvíce přispět k naší zelené budoucnosti. Dekarbonizace techniky zapojené do údržby lesních porostů nebo do rostlinné a živočišné výroby je proto velmi důležitá. Vedle vývoje a testování bateriových elektromobilů přichází na řadu také další alternativní způsoby pohonu.
Společnost Fendt věří vodíku. Nedávno představila veřejnosti svůj první vodíkový traktor, který je poháněn elektřinou z palivových článků. Foto: Fendt

Německá společnost Fendt věří vodíku, a proto nedávno představila svůj první vodíkový traktor. Firma současně oznámila, že poslala první dva prototypy vodíkových traktorů do ostrého provozu. Budou využívány v reálných podmínkách na dvou zemědělských testovacích farmách v regionu Haren v Dolním Sasku.

Výsledky budou sloužit k dalšímu zdokonalování, dokud nebudou zcela vyhovovat a nebudou moci plně nahradit traktory poháněné naftou. V rámci projektu bude zjišťována také spotřeba vodíku a budou zkoumány technické požadavky na vhodnou vodíkovou infrastrukturu pro zemědělství. Tato zjištění budou tvořit základ pro další výzkum snižování emisí CO2 ze zemědělských vozidel.

PSALI JSME:
Na nástup vodíku je nejlépe připravena hromadná doprava

„Vodík může mít v zemědělství a lesnictví do budoucna velké využití. Tato odvětví totiž mohou kromě spotřeby také dodávat velké množství energie, kterou lze využít i při výrobě vodíku. Fendt se podílí nejen na vývoji samotného traktoru, ale je také partnerem projektu H2Agrar, jehož cílem je výzkum vodíkové infrastruktury pro zemědělské využití,“ informoval Viktor Zálešák ze společnosti Agromex.

Výzvy, pokud jde vodíkový pohon automobilů, spočívají zejména v oblastech vytvoření dostatečné infrastruktury pro podporu skladování a distribuce. „Přesto považujeme vodíkový pohon za reálnou budoucnost automobilové dopravy, a to nejen té osobní, ale také nákladní a veřejné,“ uvedl před časem Martin Peleška, ředitel českého zastoupení značek Toyota a Lexus.

PSALI JSME:
Budoucností autoprůmyslu je prý vodík

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Technologie

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Jaká je budoucnost výškových dřevostaveb v Česku?

Analýza
V České republice stále platí zastaralá norma omezující výšku dřevostaveb na devět, respektive dvanáct metrů. Legislativa by se však měla brzy změnit. S ohledem na nespornou ekonomickou výnosnost projektů chtějí developeři stavět minimálně osmipatrové stavby (22,5 m), s výhledem do budoucna až osmdesátimetrové projekty, a to tzv. inženýrským způsobem.