Výdaje za velikonoční mlsání rok od roku rostou

Velikonoce jsou nejen křesťanským svátkem, ale i obdobím, které je z hlediska nákupu potravin prvním silným obdobím v roce, co se týče množství nákupu, ale i vynaložených prostředků za zboží. Domácnosti v tomto období utratí přibližně o deset procent více, než je měsíční průměr roku, informovala agentura GfK.
Ilustrační foto: Pixabay

„V období Velikonoc můžeme pozorovat také zvýšené výdaje domácností u košíku cukrovinek, čerstvých potravin jako jsou vajíčka, maso, pekárenské produkty, nebo zelenina. Češi si navíc, jak se zdá, rádi pečou i doma, jelikož v daném období registrujeme větší výdaje za výrobky na pečení, vajíčka a mouku,“ říká Ladislav Csengeri z GfK.

Více utrácíme za uzené a šunku

K Velikonocům patří i zvýšené nákupy masných produktů. Domácnosti v tomto období utrácejí více za uzené maso a šunky. Jen v březnu minulého roku (2018) si uzené nebo dušené solené maso koupilo šest z deseti domácností a v průměru si každá kupující domácnost si odnesla téměř 1,2 kg.

Nejvíce domácností kupuje majonézu a tatarské omáčky během prosince. Druhým důležitým obdobím jsou pak během roku Velikonoce. Domácnosti utratily v březnu 2018 až o 30 procent za nákupy těchto pochutin více, jako je měsíční průměr roku. Jen v daném měsíci si tyto produkty z nákupu domů přineslo 6 z 10 domácností.

PSALI JSME:
Kolik nás letos čeká svátků a jak si je nejlépe užít?

Nezapomenout na chlebíčky!

Při přípravě pohoštění nesmíme zapomenout ani na chlebíčky. Veku na jejich přípravu zakoupila v březnu 2018 třetina domácností. Tento typ pečiva je obecně velmi oblíbený, za rok si veku z nákupu domů přinese 7 z 10 domácností. Mazanec patří k českému tradičnímu pojetí Velikonoc, stejně tak jako vánočka k tradičnímu pojetí Vánoc. Z obchodu si velikonoční mazanec přinese více než třetina českých domácností.

Přípravu svátečních dobrot české hospodyňky nepodceňují a nakupují pomocníky pro domácí pečení. Kvasnice, vanilkový cukr a prášek do pečiva, ale i mouku. Tento sortiment nakupuje před Velikonocemi více domácností, ne však tolik jako během příprav na Vánoce.

PSALI JSME:
Zmatek s otvírací dobou o svátcích: Kdy budou obchody zavřené?

Sladkosti máme rádi

Důležitou položkou při velikonočních nákupech jsou i nákupy sladkostí, které kromě konzumace využívají domácnosti také i jako odměnu pro příchozí koledníky. Výdaje za cukrovinky z roku na rok rostou. Cukrovinky s velikonoční tématikou si jen před Velikonocemi v březnu 2018 koupilo 60 procent domácností.

Z jednoho nákupu si odnesly v průměru více než 280g velikonočních sladkostí, přičemž zaplatily přibližně 70 Kč. Podíváme-li se na to, které druhy cukrovinek nejvíce kupující oslovily, potom to byla různá čokoládová vajíčka a figurky.

Domácnosti nejvíce utratily za velikonoční cukrovinky v hypermarketech a diskontech. Více než dvě pětiny výdajů za velikonoční cukrovinky bylo v březnu minulého roku vynaloženo na tyto produkty v akci. Již v dubnu, po Velikonocích, se podíl akciových nákupů vyšplhal na téměř 90 procent.

PSALI JSME:
Které svátky vydělávají obchodníkům nejvíc?

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Spotřebitel

Posvítí nám semafor na cestu ke zdraví?

Snaha usnadnit spotřebitelům orientaci v obalech, aby se nenechali zmást líbivými obrázky a lákavými tvrzeními. Systém, který nám pomůže v boji s nezdravými stravovacími návyky. To zní jako krok, proti němuž není …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Kyberzločinec se natahoval pro 13 milionů korun, ale neuspěl

Průzkum
Více než polovina Čechů a Češek se dostala do situace, kdy se někdo snažil ukrást peníze z jejich účtu nebo platební karty. Vyplývá to z výsledků nejnovějšího průzkumu, který Finančním a ekonomickým informacím (FAEI.cz) poskytla technologická a platební společnost Mastercard. Podle České bankovní asociace (ČBA) je nejvyšší zachráněná částka u jednoho klienta 13 milionů korun.