Logistický operátor přitom už letos výrazně rozšířil dostupnost svých distribučních kanálů, začal například nabízet vlastní výdejní boxy. „Máme ambiciózní růstové plány, tyto investice jsou jen začátkem našeho růstu, budeme se přitom dívat nejen na možnosti v České republice, ale i v zahraničí,“ informoval redakci generální ředitel společnosti Daniel Mareš.
Největší investicí WEDO v letošním roce bude vybudování nového centrálního překladiště a depa v Ostředku u D1, kde investice dosáhne půl miliardy korun. „Nový hub bude technologickou špičkou, umožní nám výrazně zvýšit přepravní kapacitu i kvalitu celé sítě,“ vysvětlil Mareš s tím, že překladiště by mělo začít fungovat v první polovině příštího roku.
Firma bude podle něj zároveň rozšiřovat a modernizovat i další depa, aby narostla kapacita celé sítě. „Do jejich vylepšení zamíří v nejbližších dvou letech další stovky milionů korun,“ dodal generální ředitel WEDO.
Významnou investici budou v nejbližších měsících představovat i rozvoj klientského portálu a rozhraní pro zákazníky. „Ty půjdou ruku v ruce s rozvojem našich zaměstnanců a kvalitou obsluhy zákazníků na kontaktních místech i při kontaktu s kurýry,“ vysvětlil Mareš s tím, že WEDO zároveň průběžně zvyšuje počet zaměstnanců a stále hledá nové lidi.
Rozvoj čeká i stále oblíbenější výdejní boxy. Ty vlastní firma spustila letos na jaře a v současnosti jich má více než sto. Podle Mareše je cílem, aby výdejní boxy byly k dispozici zhruba do pěti minut od domova zákazníka. „V takovém případě je vhodné mít jich v síti alespoň tisíc. Cest k tomu je více, budování vlastních boxů i spoluprací s partnery,“ uvedl Daniel Mareš.
Logistika a doručování zásilek patří mezi odvětví, kterému se v roce s koronavirem dařilo, WEDO loni vzrostly tržby o 50 procenta a v letošním roce růst pokračuje. To firmě umožňuje uvažovat o dalším rozvoji nejen na místním trhu; zhruba do pěti let se chce stát významným hráčem v celé střední a východní Evropě. Prvním krokem bylo únorové otevření depa v Bratislavě.
„Na Slovensku věříme v organický růst, v ostatních zemích regionu se díváme spíše na akvizice již zavedených místních firem nebo možnosti různých partnerství, joint venture a podobně,“ uvedl Daniel Mareš.
Podle odborníků je nesporným faktem, že s navyšujícími se objemy zásilek je kladen stále větší důraz na zefektivňování logistických služeb, a tak dochází k propojování i konkurenčních firem za účelem dosažení spokojenosti zákazníka. Firmy proto například využívají sdílené sklady či spolupracují při dopravě.