Zákazníci odcházejí z obchodních center na internet

Vysoký růst cen motivuje stále více lidí k nákupům na internetu, kde lze snadno porovnávat ceny. Díky tomu je možné nakupovat výhodněji. Navíc internetové obchody nabízí podstatně širší sortiment, než je běžné v kamenných prodejnách.
Během pandemie koronaviru se spotřebitelé naučili nakupovat všechny druhy zboží a služeb přes on-line obchody. To se týká i seniorů. Ti jsou ale k internetu stále skeptičtější, než mladší generace. Ilustrační foto: Depositphotos.com

Podle srpnových dat statistiků očištěných o kalendářní vlivy došlo k meziročnímu zvýšení maloobchodních tržeb o 4,1 procenta. Výrazný nárůst tržeb o 8,9 procenta byl zaznamenán u nepotravinářského zboží. U pohonných hmot se tržby zvýšily jen o 1,9 procenta a u potravin dokonce klesly o 1,2 procenta.

Z analýzy tržeb obchodníků je zřejmé, že se zákazníci budou postupně přesouvat z obchodních center na internet. Tento trend byl umocněn pandemií koronaviru, v rámci které se spotřebitelé naučili nakupovat v podstatě všechny druhy zboží a služeb přes on-line obchody. To se týká i seniorů, kteří jsou však stále k internetu skeptičtější, než mladší generace.

V srpnu internetové obchody vykázaly meziroční růst tržeb o 20,6 procenta. Dále se dařilo obchodníkům, kteří se orientují na prodej počítačových a komunikačních zařízení, výrobků pro domácnost, farmaceutického zboží a kosmetických přípravků.

Kvůli nedostatku čipů se však nedaří dokončovat nové automobily, což se negativně odráží v prodejích. Tržby za prodej a opravy motorových vozidel meziročně klesly o 3,6 procenta.

Autor je hlavní ekonom společnosti BH Securities
(Redakčně upraveno)

Zavřít reklamu
Sdílet článek
Diskuse 0
Sdílet článek
Diskuse k tomuto článku je již uzavřena