Zákazníci odcházejí z obchodních center na internet

Názor
Vysoký růst cen motivuje stále více lidí k nákupům na internetu, kde lze snadno porovnávat ceny. Díky tomu je možné nakupovat výhodněji. Navíc internetové obchody nabízí podstatně širší sortiment, než je běžné v kamenných prodejnách.
Během pandemie koronaviru se spotřebitelé naučili nakupovat všechny druhy zboží a služeb přes on-line obchody. To se týká i seniorů. Ti jsou ale k internetu stále skeptičtější, než mladší generace. Ilustrační foto: Depositphotos.com

Podle srpnových dat statistiků očištěných o kalendářní vlivy došlo k meziročnímu zvýšení maloobchodních tržeb o 4,1 procenta. Výrazný nárůst tržeb o 8,9 procenta byl zaznamenán u nepotravinářského zboží. U pohonných hmot se tržby zvýšily jen o 1,9 procenta a u potravin dokonce klesly o 1,2 procenta.

Z analýzy tržeb obchodníků je zřejmé, že se zákazníci budou postupně přesouvat z obchodních center na internet. Tento trend byl umocněn pandemií koronaviru, v rámci které se spotřebitelé naučili nakupovat v podstatě všechny druhy zboží a služeb přes on-line obchody. To se týká i seniorů, kteří jsou však stále k internetu skeptičtější, než mladší generace.

PSALI JSME:
Tržby za prodej služeb v srpnu negativně překvapily

V srpnu internetové obchody vykázaly meziroční růst tržeb o 20,6 procenta. Dále se dařilo obchodníkům, kteří se orientují na prodej počítačových a komunikačních zařízení, výrobků pro domácnost, farmaceutického zboží a kosmetických přípravků.

Kvůli nedostatku čipů se však nedaří dokončovat nové automobily, což se negativně odráží v prodejích. Tržby za prodej a opravy motorových vozidel meziročně klesly o 3,6 procenta.

Autor je hlavní ekonom společnosti BH Securities
(Redakčně upraveno)

PSALI JSME:
Nákupy v obchodech dál pozvolna narůstají

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Spotřebitel

Posvítí nám semafor na cestu ke zdraví?

Snaha usnadnit spotřebitelům orientaci v obalech, aby se nenechali zmást líbivými obrázky a lákavými tvrzeními. Systém, který nám pomůže v boji s nezdravými stravovacími návyky. To zní jako krok, proti němuž není …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Kyberzločinec se natahoval pro 13 milionů korun, ale neuspěl

Průzkum
Více než polovina Čechů a Češek se dostala do situace, kdy se někdo snažil ukrást peníze z jejich účtu nebo platební karty. Vyplývá to z výsledků nejnovějšího průzkumu, který Finančním a ekonomickým informacím (FAEI.cz) poskytla technologická a platební společnost Mastercard. Podle České bankovní asociace (ČBA) je nejvyšší zachráněná částka u jednoho klienta 13 milionů korun.