Značka Victoria’s Secret se potácí v problémech. Retailový sektor doplácí na prodeje ve slevách

Názor
Cena akcií firmy L Brands, která vlastní značky Victoria's Secret, Pink, Lingerie a Bath & Body Works, postupně klesala ze svých maxim na hodnotě kolem 100 dolarů za akcii z konce roku 2015 až k prosincovým úrovním pod 25 dolarů za akcii. Ztratila tak zhruba tři čtvrtiny své maximální hodnoty. V lednu se však společnost odrazila od svého dna a reportovala lepší než očekávaná čísla tržeb. Přesto L Brands přidělává investorům vrásky na čele.
Zákazníci slevy milují a hojně je využívají. Když je však nabízí téměř každý, maržím obchodníků to rozhodně nepomáhá. Foto: FAEI.cz

Koncem loňského roku firma reportovala solidní výsledky s meziročním čtyřprocentním růstem srovnatelných tržeb a zvýšila celoroční výhled zisku za rok 2018 na 2,6 až 2,8 procenta. Společnost oznámila i výměnu šéfa značky Victoria’s Secret a rovněž snížila dividendu na polovinu. Ušetřené finanční prostředky hodlá využít na rychlejší splácení dluhu, který činí asi 5,5 miliardy dolarů, a také na zintenzivnění investic do perspektivního online kanálu.

Divize Victoria’s Secret zaznamenala pokles srovnatelných tržeb o šest procent, a to zejména kvůli slabému výkonu přidružených značek Lingerie a Pink. Zisková marže Victoria’s Secret výrazně klesla vzhledem k nutnosti nabízet promoční aktivity za účelem vyšších tržeb. To však poklesu tržeb nezabránilo, což v kombinaci s klesajícími maržemi není záviděníhodná situace. Firma přesto předpokládá, že bude reportovat zisk na akcii za 4. kvartál 2018 poblíž horního intervalu předchozího odhadu, což činí 1,9 až 2,1 dolaru na akcii.

PSALI JSME:
Jak nakupujeme: Ženy jdou po slevě, muži více po kvalitě

V nejčerstvější zprávě o tržbách za leden 2019 firma oznámila, že srovnatelné čisté výnosy poklesly za lednové období meziročně o jedno procento, analytici přitom čekali pokles až o tři procenta. V kvartálu, který skončil 2. února, firma překonala loňské srovnatelné tržby dokonce o 3 procenta. Horší je to se ziskem, protože zlepšení ziskové marže v segmentu Bath & Body Works nepřekonalo zhoršení marže v segmentu Victoria’s Secret.

V komentářích nad výsledky zaznělo, že hlavním důvodem slabých čísel je pokračující slabost v segmentu Victoria’s Secret a Pink. Celkové tržby segmentu Victoria’s Secret v lednu meziročně klesly o jedno procento. V rámci tohoto poklesu jsou jednoznačně problematické tržby v kamenných obchodech, které meziročně klesly o vysokých 8 %.

PSALI JSME:
Češi milují věrnostní karty. Tři čtvrtiny mají aspoň jednu, někteří i víc než deset

Současná situace firmy L Brands by se dala shrnout slovy, že zatímco tržby se prozatím stabilizovaly, je patrný pokračující tlak na marže, který vzhledem k nepředvídatelnosti spotřebitelských preferencí i vzhledem k silné konkurenci v oboru oděvů a módních doplňků může přetrvávat i v dalších letech.

Z hlediska valuace firmy se společnost L Brands aktuálně obchoduje za P/S (tedy poměr ceny firmy k tržbám) 0,56 a za zhruba desetinásobek očekávaných zisků roku 2019. Očekávaný dividendový výnos je po snížení dividendy asi 4,5 procenta.

Ostatní firmy v retailovém sektoru, jako jsou například Nordstrom či Kohl’s, vesměs reportovaly nepříliš optimistická čísla z vánoční sezóny. Tržby se většinou stabilizují, ale marže klesají, respektive roste podíl zboží, které bylo prodáno se slevou. Zákazníci zkrátka slevy milují a hojně je využívají. Když je však nabízí téměř každý, maržím obchodníků to rozhodně nepomáhá.

Autor je hlavní ekonom společnosti BH Securities
(Redakčně upraveno)

PSALI JSME:
Black Friday: Čeští obchodníci se teprve učí

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Firmy

Moneta v čistém zisku přes čtyři miliardy

Moneta Money Bank minulý týden zveřejnila konsolidovaný čistý zisk za rok 2018 ve výši 4,2 miliardy Kč (nárůst o 7,1 % oproti roku 2017 a návratnost hmotného kapitálu 17,9 % (nárůst o 190 bazických bodů oproti roku …

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …

Milujeme hrady a zámky. Návštěvnost je famózní

Názor
Návštěvníci, ti z tuzemska i ze zahraničí, mají rádi naše hrady a zámky. Historie v nich zhmotněná je jako magnet. Návštěvnost je famózní. Hradní správci, většinou mladší a nadšení lidé, zároveň do středověkých ochozů a věží vnesli marketing. Rozdělí i zříceninu na okruhy, vyšperkují je projekcemi nebo divadlem a pak tam rodina za víkend nechá i tisíce korun.

Partneři Portálu

NOOL
Rolovat nahoru