Aero Vodochody podepsalo smlouvu o strategické spolupráci na výrobě letounu L-39NG se Slováky

Společnost Aero Vodochody AEROSPACE (Aero) podepsala smlouvu o strategické spolupráci na výrobě cvičného letounu L-39NG se svým tradičním slovenským partnerem, společností Letecké opravovne Trenčín (LOTN). Dokument byl podepsán v průběhu leteckých dní SIAF 2022 a týká se nejen výroby některých částí letadla, ale také dalších provozních a logistických oblastí, informovalo Aero v tiskové zprávě.
Smlouvu o strategické spolupráci podepsali Viktor Sotona, CEO a prezident společnosti Aero Vodochody, a Ľubomír Galko, generální ředitel společnosti Letecké opravovne Trenčín za účasti Jany Černochové, ministryně obrany České republiky a Jaroslava Nadě, ministra obrany Slovenské republiky. Foto: Aero Vodochody

Smlouvu o strategické spolupráci za Aero podepsal jeho prezident a CEO Viktor Sotona, za Letecké opravovne Trenčín generální ředitel společnosti Ľubomír Galko, a to za účasti české ministryně obrany Jany Černochové a jejího slovenského protějšku Jaroslava Nadě.

„Spolupráce by zahrnovala přesunutí výroby některých částí letounu L-39NG na Slovensko včetně poskytování dalších služeb. Tím by se společnost LOTN stala jedním z nejvýznamnějších dodavatelů našeho nového cvičného letounu,“ informoval Viktor Sotona.

V případě využívání letounů L-39NG slovenským letectvem se spolupráce rozšíří o logistickou podporu těchto cvičných proudových letounů na Slovensku či zabezpečování pozemního výcvikového systému, poskytování služeb spojených s provozováním letadel, případně půjde o zapojení se do dalších vývojových projektů.

Cvičný proudový letoun L-39NG, který využívá soudobé technologie výroby a vybavení, je schopný plnit roli efektivního a komplexního řešení pro plnohodnotný výcvik pilotů moderních vzdušných sil. Mezi jeho hlavní výhody českého letounu náleží vysoce spolehlivý motor, nízké provozní náklady a ve své třídě výborný dolet.

PSALI JSME:
Nový český proudový letoun prvně ve vzduchu

„Pro výcvik pilotů F16 a plnění různých cvičných a taktických úkolů by náš letoun byl účinným a vhodným řešením,“ doplňuje Viktor Sotona. Letoun L-39NG rovněž nedávno získal typovou certifikaci bez omezení. To znamená, že se může prodávat po celém světě a že je kompatibilní se všemi požadavky v rámci států Evropské unie i Severoatlantické aliance.

Tzv. typovou certifikaci, kterou vydal Odbor dohledu nad vojenským letectvím Ministerstva obrany České republiky, získalo Aero po více než pětiletém procesu. Certifikace nemá časové omezení a platí po celou dobu výroby daného typu letounu.

Aero Vodochody je největším leteckým výrobcem v České republice. V privatizaci jej získala investiční skupina Penta, které firma patřila až do loňského roku. Od té doby pětinu společnosti držel tradiční tuzemský obchodník se zbraněmi Omnipol a většinu (80 %) maďarský podnikatel Kristóf Szalay-Bobrovniczky.

Ten ale v letošním roce prodal svůj podíl maďarské společnosti SI 13 Aero Zrt, jejímž většinovým vlastníkem je maďarský podnikatel Zsolt Hernádi, jenž je již více než dvě desetiletí předsedou představenstva a výkonným ředitelem energetické společnosti MOL v regionu střední a východní Evropy.

PSALI JSME:
Albatros nové generace má konečně certifikaci. A tím i volnou cestu do NATO a na světové trhy

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Firmy

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Zpackané zvětšení prsou i vypadlou korunku můžete reklamovat

Poradna
Celé měsíce se k návštěvě plastické chirurgie odhodláváte, představujete si, jaký bude výsledek, ale ten ani v nejmenším neodpovídá tomu, co jste si vysnili. Kromě nespokojenosti a výčitek můžete však využít i institut reklamace, kterou si obvykle spojujeme se spotřebním zbožím.