Aero Vodochody podepsalo smlouvu o strategické spolupráci na výrobě letounu L-39NG se Slováky

Společnost Aero Vodochody AEROSPACE (Aero) podepsala smlouvu o strategické spolupráci na výrobě cvičného letounu L-39NG se svým tradičním slovenským partnerem, společností Letecké opravovne Trenčín (LOTN). Dokument byl podepsán v průběhu leteckých dní SIAF 2022 a týká se nejen výroby některých částí letadla, ale také dalších provozních a logistických oblastí, informovalo Aero v tiskové zprávě.
Smlouvu o strategické spolupráci podepsali Viktor Sotona, CEO a prezident společnosti Aero Vodochody, a Ľubomír Galko, generální ředitel společnosti Letecké opravovne Trenčín za účasti Jany Černochové, ministryně obrany České republiky a Jaroslava Nadě, ministra obrany Slovenské republiky. Foto: Aero Vodochody

Smlouvu o strategické spolupráci za Aero podepsal jeho prezident a CEO Viktor Sotona, za Letecké opravovne Trenčín generální ředitel společnosti Ľubomír Galko, a to za účasti české ministryně obrany Jany Černochové a jejího slovenského protějšku Jaroslava Nadě.

„Spolupráce by zahrnovala přesunutí výroby některých částí letounu L-39NG na Slovensko včetně poskytování dalších služeb. Tím by se společnost LOTN stala jedním z nejvýznamnějších dodavatelů našeho nového cvičného letounu,“ informoval Viktor Sotona.

V případě využívání letounů L-39NG slovenským letectvem se spolupráce rozšíří o logistickou podporu těchto cvičných proudových letounů na Slovensku či zabezpečování pozemního výcvikového systému, poskytování služeb spojených s provozováním letadel, případně půjde o zapojení se do dalších vývojových projektů.

Cvičný proudový letoun L-39NG, který využívá soudobé technologie výroby a vybavení, je schopný plnit roli efektivního a komplexního řešení pro plnohodnotný výcvik pilotů moderních vzdušných sil. Mezi jeho hlavní výhody českého letounu náleží vysoce spolehlivý motor, nízké provozní náklady a ve své třídě výborný dolet.

PSALI JSME:
Nový český proudový letoun prvně ve vzduchu

„Pro výcvik pilotů F16 a plnění různých cvičných a taktických úkolů by náš letoun byl účinným a vhodným řešením,“ doplňuje Viktor Sotona. Letoun L-39NG rovněž nedávno získal typovou certifikaci bez omezení. To znamená, že se může prodávat po celém světě a že je kompatibilní se všemi požadavky v rámci států Evropské unie i Severoatlantické aliance.

Tzv. typovou certifikaci, kterou vydal Odbor dohledu nad vojenským letectvím Ministerstva obrany České republiky, získalo Aero po více než pětiletém procesu. Certifikace nemá časové omezení a platí po celou dobu výroby daného typu letounu.

Aero Vodochody je největším leteckým výrobcem v České republice. V privatizaci jej získala investiční skupina Penta, které firma patřila až do loňského roku. Od té doby pětinu společnosti držel tradiční tuzemský obchodník se zbraněmi Omnipol a většinu (80 %) maďarský podnikatel Kristóf Szalay-Bobrovniczky.

Ten ale v letošním roce prodal svůj podíl maďarské společnosti SI 13 Aero Zrt, jejímž většinovým vlastníkem je maďarský podnikatel Zsolt Hernádi, jenž je již více než dvě desetiletí předsedou představenstva a výkonným ředitelem energetické společnosti MOL v regionu střední a východní Evropy.

PSALI JSME:
Albatros nové generace má konečně certifikaci. A tím i volnou cestu do NATO a na světové trhy

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Firmy

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Daň ze štěstí se může týkat každého

Poradna
Máváte tím kouzelným papírkem a blaženě se usmíváte – konečně jsem vyhrál, štěstí mi snad spadlo z nebe. Je to radost pochopitelná, ale trochu předčasná, protože než výhra v loterii, kurzové sázce či jiné hazardní hře z nebe dopadne až do výhercova klína, ztratí se 15 procent objemu.