Stačí se podívat na společnost Meta, která nedávno navzdory silným výsledkům klesla o více než deset procent, jelikož se investoři zalekli budoucích výdajových plánů.
Navzdory krátkým neúspěchům na přelomu let 2021 a 2022 v důsledku obav z recese a rostoucích vstupních nákladů si Amazon znovu upevnil pozici jednoho z tzv. velkolepé sedmičky, což se projevilo 20% nárůstem ceny akcií od počátku roku a impozantním 80% nárůstem za posledních pět let.
Očekávání jsou stanovena na 83 centů na akcii při solidních tržbách ve výši 142 miliard dolarů. Tento očekávaný nárůst tržeb znamená výrazný vzestup oproti loňským 127 miliardám dolarů.
Zvláště zajímavý je potenciální vliv služby Prime Video, která by po plné integraci po celém světě mohla přinést dodatečné příjmy ve výši přibližně 6,5 miliardy dolarů. Analytici očekávají, že s pokračujícím zaváděním reklamy na Prime dojde k výraznému zvýšení příjmů, čímž se tato společnost stane silným konkurentem v oblasti digitální reklamy.
Úspěch Amazonu je také dán tím, že je vnímán jako lídr ve využívání generativní umělé inteligence (AI), zejména prostřednictvím divize AWS, která se stala stěžejním pilířem společnosti. Divize čelí v této oblasti tvrdé konkurenci společností, jako jsou Meta, Alphabet a Microsoft, ale ukázala, že je připravena konkurovat iniciativami, jako jsou platformy Bedrock AI a Amazon Q.
Autor je tržní analytik společnosti eToro
(Redakčně upraveno)