Autoservisy letos zdražily o devět procent

Tuzemské autoservisy letos zdražily v průměru o devět procent. Kromě vyšší ceny náhradních dílů se do zdražení promítl také růst cen energií. Ceny dílů i prací rostou letos zhruba dvakrát rychleji než v předchozím roce. Redakci o svém kvalifikovaném odhadu na základě dat z trhu, která má k dispozici informovala společnost Cebia.
Tuzemské autoservisy letos zdražily v průměru o devět procent, vyplývá z dat společnosti Cebia. Ilustrační foto: Pixabay.com

„Ceny náhradních dílů rostou každoročně v souvislosti s novými modely uváděnými na trh a jejich lepší a modernější výbavou. Letos však zdražují mnohem více, než v předchozích letech. Kromě ceny dílů rostou také hodinové sazby za práci, do kterých se mimo jiné promítá i růst cen energií,“ sdělil Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia.

Právě hodinové sazby rostou letos vůbec nejvíce, meziročně o 10-15 procent. Lakovací materiál zdražil v průměru o devět procent a ceny dílů o sedm procent. S vyššími cenami lze tradičně počítat ve velkých městech a zejména v Praze. S rostoucí inflací lze navíc očekávat, že dojde ještě k dalšímu zdražení. Většina autoservisů je přitom zcela vytížená a nemá o zakázky nouzi.

PSALI JSME:
Zákaznice vyměněné díly nikdy neviděla. Autoservisy se vloni zhoršily, více ty autorizované

„Na finanční zátěž v podobě údržby a opravy vozidla by lidé měli brát ohled už ve fázi pořizování vozu. V případě, že nechtějí nebo nemohou do údržby vozidla tolik investovat, měli by si zvolit značku s levnějšími náhradními díly,“ doporučil Pajer.

Z hlediska budoucích nákladů na údržbu a opravu vozidla je podle odborníků důležité vědět, zda vozidlo nemá stočený tachometr. Ten nejenže vůz prodraží v průměru o pětinu hned při koupi, ale zhruba stejnou částku si vozidlo vyžádá v následujících letech na údržbu spojenou s vyšším kilometrovým nájezdem.

PSALI JSME:
Stočený tachometr Čechům nevadí. Chtějí slevu a podléhají emocím

Dalším problémem mohou být i poškození a havárie a kvalita následné opravy. „Pokud je oprava provedena kvalitně, nemusí havárie představovat žádné větší riziko z hlediska dodatečných nákladů. Problémem ale je, že o většině poškození a havárií se kupující nedozví. Přes 99 procent ojetých aut nabízených na velkých inzertních portálech se prodává jako nehavarované,“ upozornil Pajer.

Pozor by si lidé podle něj měli dávat i na ojeté vozy dovezené ze zahraničí. Každé páté má totiž zfalšovaný původ a je jen otázkou, co vše takové auto ještě skrývá. Rovněž každé páté dovezené auto je po velké havárii a často se lze setkat i se stočenými tachometry. Část z dovezených automobilů je podle Pajera nelegálně předělaná. „To může mít vliv nejen na další investice do vozu, ale i na bezpečnost provozu,“ varoval.

PSALI JSME:
Německé papíry často maskují, že ojetina křižovala Balkán nebo jih Evropy

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Motorismus

S autem si v cizině půjčujete i starosti

Nikdy to nebylo za hubičku, ale letos se připravte na průvan na platební kartě. Řeč je o vypůjčení auta na zahraniční dovolené, když si odpočinek chcete zpestřit neorganizovanými výlety.

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB