Avatar místo bankéře. Důvěra firem v digitalizaci roste, šetří to náklady

Překvapivě polovina firem oslovených v průzkumu Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR) by si dokázala představit komunikaci s bankou prostřednictvím avatara umělé inteligence, ať už formou videohovoru nebo chatu.
Podle průzkumu mezi tuzemskými firmami přibližně polovina respondentů preferuje autorizaci transakcí prostřednictvím scanu prstu či obličeje v mobilním telefonu před použitím USB klíče nebo čipové karty. Ilustrační foto: Depositphotos.com

„Přestože jsou poradenské schůzky s živými bankéři pro firmy stále zásadní, je zjevné, že důvěra firem v digitální nástroje rychle roste,“ uvedl v souvislosti s průzkumem podnikatelské asociace manažer firemního digitálního bankovnictví v České spořitelně Tomáš Kamenec.

Rychlý rozvoj digitalizace podle jeho názoru sice jednoznačně podporuje efektivitu firem, ale jak říká, „je nezbytné nezapomínat ani na bezpečnost a nepodceňovat autorizační mechanismy“.

Tři čtvrtiny tuzemských firem loni posílily vlastní digitalizaci. Nejčastějším důvodem bylo umožnit zaměstnancům vzdálenou práci z domova (home office). Rychle se ale zvyšuje i obliba zavádění automatizačních technologií a používání digitálních platebních systémů.

Například popularita virtuálních platebních karet již překonává klasické plastové karty. Vyplývá to z průzkumu, který pro AMSP ČR loni v listopadu uskutečnila agentura IPSOS na vzorku 300 malých a středních podniků.

„Výzkum potvrdil, že hlavním měřítkem pro malé a střední podniky je při posuzování potřeby inovací potenciál snížení nákladů,“ shrnul předseda představenstva Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR Josef Jaroš.

Podle průzkumu osm z deseti firem upřednostňuje on-line podepisování bankovní dokumentace před podpisem v bance a přibližně polovina respondentů preferuje jednoduchou autorizaci transakcí prostřednictvím scanu prstu či obličeje v mobilním telefonu před použitím USB klíče nebo čipové karty.

Částečně překvapující je, že téměř polovina dotázaných firem by upřednostnila „pohodlí“ před „bezpečností“, a to i v případě autorizování plateb, kdy by po přihlášení do internetového bankovnictví z běžného místa a známého zařízení platily částky v obvyklé výši bez dodatečné autorizace.

Zavřít reklamu
Sdílet článek
Diskuse 0
Sdílet článek
Diskuse k tomuto článku je již uzavřena