Během a s Terezou Maxovou na pomoc znevýhodněným dětem

Rozhovor
„Podpora znevýhodněných dětí je pro nás jednou z priorit strategie společenské odpovědnosti,“ říká v rozhovoru pro Finanční a ekonomické informace (FAEI.cz) Michal Kadera, vedoucí vnějších vztahů Škoda Auto. Největší tuzemská automobilka je generálním partnerem charitativního happeningu Hýbejte se s Teribearem, kterou pořádá Nadace Terezy Maxové dětem.
Podpora znevýhodněných dětí je pro nás jednou z priorit strategie společenské odpovědnosti, říká vedoucí vnějších vztahů mladoboleslavské automobilky Michal Kadera. Foto: Škoda Auto

Za každý „terimetr“, který urazí registrovaní účastníci, získají opuštěné a znevýhodněné děti 20 korun. Cílem je získat 10 milionů korun. Proč je vám tato akce sympatická?
Jsme rádi, že můžeme být generálním partnerem už tak významnou dobu. Jde o akci, v rámci které se potkává hned několik pozitivních činností a dopadů. Baví mě, že se v rámci Teribeara můžeme proběhnout na běžeckém ovále, potkat se neformálně jak s kolegy, tak se zástupci dalších partnerů, a ještě naběhanými kilometry pomoct dětem a maminkám v nouzi. Takový pohyb je pak zvláště příjemný a motivující.

PSALI JSME:
Češi pomáhají rádi, říká ředitel Nadačního fondu Kapka naděje Jan Fischer

Smyslem akce je pomáhat opuštěným dětem svým vlastním pohybem. Zapojit se můžou i firemní týmy, jak je na tom vaše firma? Zapojují se zaměstnanci? Kolik kilometrů jste loni připsal na konto pomoci vy?
Rozhodně ano. Škoda Team bude opět v plné síle kroužit nejen na pražské Letné, ale s ohledem na virtuální pojetí tento rok také v Mladé Boleslavi, kde proběhne boleslavská část Škoda Teamu park Štěpánka.
Jsme rádi, že se akce mezi kolegy těší takové podpoře, a že naši zaměstnanci chtějí pomáhat – a to se jim, mohu říci, daří skvěle. Já osobně jsem si loni připsal méně kilometrů, než bych chtěl. Na Letné už však nebude kam couvnout, musím máknout (smích).

PSALI JSME:
Handicapovaní sportovci nejsou jen ti na vozíčku

S Nadací Terezy Maxové dětem spolupracujete i na jiných projektech, můžete je prosím představit?
S Nadací spolupracujeme také na projektu Rozjedu To!, zaměřeného na podporu znevýhodněných dětí v dětských domovech ve věku 11 až 26 let. Pomáháme dětem růst a následně nastoupit do pracovního života.
Cílem bylo vytvořit komplexní přístup k rozvoji dítěte zahrnující extra vzdělávací aktivity, psychologické poradenství a příklady dobré praxe od skutečných společností, které zdůrazňují důležitost výsledků vzdělávání v budoucím pracovním životě.
Tento projekt dosud podpořil téměř 300 dětí. Projekt podporuje všechny dětské domovy v regionech, kde Škoda Auto působí, tedy na Mladoboleslavsku, Rychnovsku a Vrchlabsku.

PSALI JSME:
„Dohlédnu na to, aby pomoc šla k těm správným lidem,“ říká Dina Mašínová

Proč jste se spojili právě s Nadací Terezy Maxové dětem?
Podpora znevýhodněných dětí je pro Škoda Auto jednou z priorit strategie společenské odpovědnosti firmy. Partnerství s Nadací Terezy Maxové nám dává záruku, že je naše snaha a investovaná energie v této oblasti usměrňována správným směrem.

V rámci projektu Rozjedu to! nabízíte mladým lidem z dětských domovů i možnost navštívit závody Škoda Auto a další firmy. Jsou u vás někteří nyní zaměstnaní? Jakou máte s projektem zkušenost v profesní oblasti?
Jistě, příběhy dětí, které u nás po absolvování programu našly uplatnění a staly se součástí našich pracovních týmů, mě vždy naplní velkou radostí. Vnímám, že to, co pro děti děláme, se nám pak zase vrací v tom, že máme kvalifikované a motivované zaměstnance, kteří vědí, jak rozvíjet svoje dovednosti a znalosti.
Po čase tedy oni pomáhají růst nám – této vzájemné podpory si skutečně velmi vážím. Důležité ale je, že dětem dáváme prostor, aby si zvolily vlastní cestu, která je šitá na míru jejich snům, přáním a schopnostem.

PSALI JSME:
Pomáhat Nadaci Terezy Maxové dětem nás baví, říká Radek Sedlář

Podporujete i nějaké další projekty mimo ty spojené s Nadací Terezy Maxové dětem?
Škoda Auto v rámci podpory péče o děti spolupracuje například s organizací Zdravotní klaun, která pomáhá vážně nemocným dětem a jejich rodinám během léčby. Většími, či menšími projekty podporujeme dlouhodobě celou řadu dalších institucí zdravotní a sociální péče pomáhajícím dětem v celé České republice.

Proč si myslíte, že je nutné, aby se firmy zapojovaly do charitativních projektů?
Firmy mývají možnost pružněji reagovat a pomáhat tam kde cítí, že je to primárně potřeba. Společenská odpovědnost firem je v české kotlině pojem poměrně nový a každá z firem se k ní staví dle svých vlastních představ a možností.
Jsem rád, že v naší společnosti nebereme tento pojem pouze jako součást marketingové strategie, ale že můžu být opravdu hrdý na projekty, kterými jsme např. podpořili zdravotníky a potřebné v prvních vlnách koronaviru, rodiny postižené tornádem na jižní Moravě, nebo projekty Nadačního fondu Škoda Auto, který pomáhá zlepšovat život v našich výrobních regionech.

PSALI JSME:
Společensky odpovědné firmy více přitahují nejen zákazníky, ale i uchazeče o zaměstnání

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Lidé a společnost

V Česku se letos hodně umíralo

V Česku letos od ledna do června přibylo jen zhruba 1200 obyvatel. Důvodem je zejména vysoký počet zemřelých. V prvním pololetí totiž zemřelo v ČR o přibližně 21 300 více lidí, než kolik se jich živě narodilo. Loni …

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB