Češi už visí na sociálních sítích dvě a půl hodiny denně

Názor
Meziročně došlo k nárůstu času stráveného na sociálních sítích o 16 minut, tj. meziročně o deset procent více. V průměru tráví Češi na sociálních sítích 159 minut denně. Ke konci loňského října Facebook zaznamenal 13% meziroční růst uživatelů na celkové číslo 2,7 miliardy aktivních uživatelů.
V průměru tráví Češi na sociálních sítích 159 minut denně. Ilustrační foto: Pixabay.com

Drží si tak stále první místo před YouTube se dvěma miliardami uživatelů. YouTube ale rovněž zaznamenal dvojciferný růst. Z 1,7 miliardy uživatelů, tj. 17% meziroční růst. Rekordmanem růstu je TikTok, který uvádí celosvětově 700 milionů uživatelů k polovině roku 2020 (více než 200% růst za rok a půl – pozn. aut.).

Jak se dařilo video obsahu, je vidět na největších streamovacích platformách. Zatímco mezi roky 2018 a 2019 trh rostl o 7,6 procenta předplatitelů ročně, za rok 2020 se očekává růst dvojnásobný, kolem 13 procent. V dalších čtyřech letech se však už očekává kumulovaný růst sedm procent nových uživatelů. Předpoklad je tedy, že uživatelé budou využívat více platforem najednou.

Vzestup mobilních plateb

Pandemie koronaviru uspíšila přechod na mobilní platby a platby kreditní/debetní kartou. Zároveň pomalu roste oblíbenost alternativních způsobů plateb, jako je Google Pay, Apple Pay, ale i třeba lokální Mall Pay. Můžeme očekávat další prudký růst mobilních plateb.

PSALI JSME:
Mladí Češi jsou na sociálních sítích nejvíce v celé EU

Boom sociálních sítí

Stejně jako loni, i v roce 2021 můžeme očekávat další rozmach využívání sociálních sítí a internetových platforem jako takových. Facebook a Google si upevní svoji dominanci. Další velký růst můžeme očekávat u TikTok, který má nyní v Česku přes milion uživatelů.

Reklamní formáty na této platformě jsou velice efektivní, a to i z důvodu menšího počtu současných inzerentů v ČR. Zajímavou platformou, která i přes přání některých marketérů nejen že neumřela, ale stále roste, je Snapchat. Ten má v ČR aktuálně kolem 900 tisíc uživatelů a stále roste. Navíc nabízí poměrně zajímavé reklamní formáty, které jsou dostupné i pro Česko.

V roce 2019 vrostla inzerce na internetu meziročně o dvacet procent. Dá se tedy očekávat podobný růst i za uplynulý rok.

Autor je ředitel společnosti LCG New Media
(Redakčně upraveno)

PSALI JSME:
Instagram: Z aplikace o whisky jednou z nejprogresivnějších sítí

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Technologie

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB