Češi už visí na sociálních sítích dvě a půl hodiny denně

Názor
Meziročně došlo k nárůstu času stráveného na sociálních sítích o 16 minut, tj. meziročně o deset procent více. V průměru tráví Češi na sociálních sítích 159 minut denně. Ke konci loňského října Facebook zaznamenal 13% meziroční růst uživatelů na celkové číslo 2,7 miliardy aktivních uživatelů.
V průměru tráví Češi na sociálních sítích 159 minut denně. Ilustrační foto: Pixabay.com

Drží si tak stále první místo před YouTube se dvěma miliardami uživatelů. YouTube ale rovněž zaznamenal dvojciferný růst. Z 1,7 miliardy uživatelů, tj. 17% meziroční růst. Rekordmanem růstu je TikTok, který uvádí celosvětově 700 milionů uživatelů k polovině roku 2020 (více než 200% růst za rok a půl – pozn. aut.).

Jak se dařilo video obsahu, je vidět na největších streamovacích platformách. Zatímco mezi roky 2018 a 2019 trh rostl o 7,6 procenta předplatitelů ročně, za rok 2020 se očekává růst dvojnásobný, kolem 13 procent. V dalších čtyřech letech se však už očekává kumulovaný růst sedm procent nových uživatelů. Předpoklad je tedy, že uživatelé budou využívat více platforem najednou.

Vzestup mobilních plateb

Pandemie koronaviru uspíšila přechod na mobilní platby a platby kreditní/debetní kartou. Zároveň pomalu roste oblíbenost alternativních způsobů plateb, jako je Google Pay, Apple Pay, ale i třeba lokální Mall Pay. Můžeme očekávat další prudký růst mobilních plateb.

PSALI JSME:
Mladí Češi jsou na sociálních sítích nejvíce v celé EU

Boom sociálních sítí

Stejně jako loni, i v roce 2021 můžeme očekávat další rozmach využívání sociálních sítí a internetových platforem jako takových. Facebook a Google si upevní svoji dominanci. Další velký růst můžeme očekávat u TikTok, který má nyní v Česku přes milion uživatelů.

Reklamní formáty na této platformě jsou velice efektivní, a to i z důvodu menšího počtu současných inzerentů v ČR. Zajímavou platformou, která i přes přání některých marketérů nejen že neumřela, ale stále roste, je Snapchat. Ten má v ČR aktuálně kolem 900 tisíc uživatelů a stále roste. Navíc nabízí poměrně zajímavé reklamní formáty, které jsou dostupné i pro Česko.

V roce 2019 vrostla inzerce na internetu meziročně o dvacet procent. Dá se tedy očekávat podobný růst i za uplynulý rok.

Autor je ředitel společnosti LCG New Media
(Redakčně upraveno)

PSALI JSME:
Instagram: Z aplikace o whisky jednou z nejprogresivnějších sítí

×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Technologie

Světový den hesel: Jak silná hesla používáte?

Na první čtvrtek měsíce května, tedy na dnešek, každoročně připadá Světový den hesel. Podle loňského průzkumu softwarové firmy Avast 95 procent Čechů používá velmi slabé heslo, skládající se pouze z několika čísel …

Češi počítačovým vyděračům neplatí

Pouze šest procent obětí ransomwaru v Česku loni zaplatilo internetovým vyděračům výkupné, zatímco ve světě za odšifrování dat zaplatila více než polovina napadených (56 %). Celým 17 procentům z nich však ani platba …

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Máte důchodový věk, ale stát vám odpírá penzi?

Poradna
O výši starobního důchodu si můžeme myslet, co chceme, ale nějaké přilepšení od státu to je. Někdo to má vypočítáno přesně, jiný spíše tuší, že k odchodu do starobního důvodu je nutné splnit dvě základní podmínky – věk a počet odpracovaných let. Ta první se dá uspíšit předčasným odchodem do penze, obejít druhou je však mnohem složitější.
Rolovat nahoru