
Co za tímto výsledkem stojí? Podle expertů lídra mezi výrobci pěnivého moku v regionu a největším exportérem českého piva to je zejména výrazně se rozšiřující nabídka piv na trhu – od těch nealkoholických až po pivní speciály.
„Ženy totiž rády experimentují a zkoušejí stále nové chutě a k tomu jim pivovary nabízejí stále více příležitostí. K jejich zájmu o pivo ale pomáhá i to, že české restaurace a hospody jsou útulnější než dříve, nabízejí služby i čepovaná piva ve stále vyšší kvalitě,“ sdělil redakci tiskový mluvčí pivovaru Zdeněk Kovář.
„Naše průzkumy říkají, že české ženy se chtějí setkávat s přáteli a známými, mají chuť se bavit. Proto nepřekvapí, že i ženy si čím dál častěji dopřávají pivo,“ informovala naši redakci Martina Ferencová, výkonná ředitelka Českého svazu pivovarů a sladoven.
Šetření Centra pro výzkum veřejného mínění (CVVM) už před několika lety ukázalo, že zlatavý mok aspoň občas pije 57 procent žen. Spotřeba piva se přitom v uplynulých dvanácti letech zvyšovala ve všech věkových skupinách žen, nejvyšší podíl konzumentek tradičního českého nápoje je ovšem mezi ženami středního věku.
Za výrazným zájmem o čepované pivo, a to i u žen, stojí podle aktuálního průzkumu Prazdroje z velké části rostoucí kvalita nabízených služeb v hospodách a restauracích. Sedm z deseti lidí oceňuje, že tuzemské hospody jsou v porovnání s minulostí útulnější. A přes 72 procent dotazovaných pozitivně hodnotí, že se v hospodách zlepšila čistota.
Právě útulnost a čistota podniků jsou pro ženy zásadními důvody, podle čeho si vybírají restauraci či hospodu – umístily se na druhém a třetím místě. Nejdůležitější při volbě provozovny je pak pro ženy nabídka kvalitních jídel. U mužů dominuje kvalita čepovaných piv, následují kvalita jídel a útulnost podniku.
Rostoucí atraktivitu podniků potvrzuje i průzkum pivovaru, přes 60 procent dotázaných dnes vnímá hospody jako přátelštější prostředí pro ženy a 65 procent pak uvedlo, že hospody jsou mnohem více otevřené návštěvám celé rodiny.
Rozdíly mezi pohlavími ale podle průzkumu, jenž se uskutečnil letos v únoru 2023 na vzorku 840 respondentů agentura Ipsos, přece jen u piv jsou: Zatímco muži dávají přednost ležákům a v pivu oceňují výraznou hořkost, ženám hořkost tolik neimponuje a raději si dají desítku.
Oblíbenější u žen jsou i piva s příchutěmi – před těmi klasickými je preferují čtyři z deseti respondentek, to je dvakrát více než u mužů. Více žen než mužů také pije piva nealkoholická. Obě pohlaví se ale na jednom jasně shodnou – pivo má být řádně vychlazené.
Ilustrační foto: Depositphotos.com