Ženy a pivo? Pijí ho dokonce více než muži

Už dávno neplatí, že pro ženy je pivo nepříliš dobrý nápoj, kterému se spíše vyhýbají. Žen, které si rádi loknou pěnivého moku neustále přibývá. A mezi staršími dámami po padesátce je podle výzkumů dokonce víc těch, které holdují tradičním hořkým pivům, než mezi jejich mužskými vrstevníky.

Žen, které si rádi loknou pěnivého moku neustále přibýváFOTO: Pixabay.com

Žen, které by zůstávaly doma a nechodily do společnosti, je čím dál méně. „Naše průzkumy říkají, že české ženy se chtějí setkávat s přáteli a známými, mají chuť se bavit. Proto nepřekvapí, že i ženy si čím dál častěji dopřávají pivo,“ řekla Martina Ferencová, výkonná ředitelka Českého svazu pivovarů a sladoven.

Nedávné šetření Centra pro výzkum veřejného mínění (CVVM) ukázalo, že zlatavý mok aspoň občas pije 57 procent žen. Spotřeba piva se přitom v uplynulých dvanácti letech zvyšovala ve všech věkových skupinách žen, v posledních třech letech v té nejmladší kategorii 18 až 29 let. Nejvyšší podíl konzumentek tradičního českého nápoje je ovšem mezi ženami středního věku.

Pivo je zdrojem mnoha vitaminů, minerálů a přírodních antioxidantů. Podle pivovarníků může být vhodným nápojem právě pro ženy po padesátce, protože v pivu obsažené fytoestrogeny mohou pomoci s vyrovnáváním přirozeného úbytku ženských hormonů.  Zároveň ovšem platí zlaté pravidlo o tom, že „méně někdy bývá více“.

MAXIMÁLNĚ DVĚ TŘETINKY

„Ženám se doporučují maximálně dvě třetinky piva denně. Při tomto množství a zdravém životním stylu se není třeba obávat ani pivního bříška,“ tvrdí Ferencová. Pivo se podle ní hodí nejen k různým pokrmům, ale právě i jako zpříjemnění při setkání s rodinou či přáteli.

Z údajů Výzkumného ústavu pivovarského a sladařského vyplývá, že české ženy si nacházejí cestu rovněž ke specificky hořké chuti klasického českého ležáku. Češky, zejména nad padesát let, výrazně preferují tradiční hořká piva, dokonce více než čeští muži. Ženy vypijí v průměru pivo dvakrát týdně, přičemž si od pondělí do neděle dopřejí dva půllitry. Dokonce preferují své oblíbené značky, které jim chutnají.

Do oblíbené restaurace zajdou ženy v průměru třikrát do měsíce. „Současným trendem je také to, že mezi českými ženami je stále méně těch, které nechodí nikam. Ani do kaváren, ani do restaurací nebo pivnic. Což je jistě dobrá zpráva a ukazuje na to, že české ženy jsou emancipovanější,“ soudí Ferencová z Českého svazu pivovarů a sladoven.

Statistiky ukazují, že se to týká hlavně žen nad 45 let. Podle průzkumu CVVM za posledních dvanáct let ubylo více než deset procent žen, které na otázku, jak často si zajdou na pivo nebo jiný alkoholický nápoj, odpověděly, že nikam.

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Lidé a společnost

Co všechno zapomínají lidé v taxících?

Jistě všichni dobře znáte ten pocit hrůzy, když někde zapomenete mobil, oblíbenou kabelku, nebo jiné životně důležité předměty. Stejnou situaci zažívají každý den tisíce uživatelů Uberu a některé nálezy řidičů …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

E-shopy se odrazily ode dna, lidé už se nebojí ani neověřených prodejců

Průzkum
Po dvou letech propadu se tuzemským internetovým obchodům opět zvyšují tržby. Jak Finančním a ekonomickým informacím (FAEI.cz) sdělila společnost Heureka Group, v prvním letošním čtvrtletí se potvrdil pozitivní trend z konce loňského roku, oblast e-commerce tak meziročně vzrostla o čtyři procenta. Podle Asociace pro elektronickou komerci se lidé nebojí ani neověřených e-shopů.