Dynamická cenotvorba: Když jedni nakupují dráž

Názor
V době předvánoční nákupní horečky a povánočních slev jsou zákazníci citlivější než jindy na marketingové praktiky, které obchodníci používají ve snaze prodat co nejvíc zboží. Na internetu k těmto praktikám patří tzv. dynamická cenotvorba, tj. prodej určitého produktu v jednom okamžiku za různé ceny podle toho, odkud návštěvník do e-shopu přijde.
Ilustrační foto: Depositphotos.com

Např. pokud se návštěvník prokliká na produktovou stránku ze stromové struktury katalogu daného e-shopu, může vidět jinou cenu – obvykle vyšší – než jakou uvidí u téhož produktu návštěvník, který přišel z tzv. zbožového srovnávače nebo z internetové reklamy.

Někteří zákazníci se mohou cítit poškozeni tím, že nakoupili dráž jenom proto, že do obchodu přišli hlavním vchodem, zatímco ti, kteří přišli bočními vchody nebo „zezadu“, dostali výhodnější cenu. Internetové srovnávače a podobné služby se snaží tuto cenovou diskriminaci postihovat, ovšem e-shopy ji běžně používají, protože jim zvyšuje zisky.

Autor je konzultant internetového marketingu z agentury FG Forrest
(Redakčně upraveno)

PSALI JSME:
Osm rad, jak se nenechat napálit e-shopem

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Spotřebitel

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Posvítí nám semafor na cestu ke zdraví?

Analýza
Snaha usnadnit spotřebitelům orientaci v obalech, aby se nenechali zmást líbivými obrázky a lákavými tvrzeními. Systém, který nám pomůže v boji s nezdravými stravovacími návyky. To zní jako krok, proti němuž není možné nic namítat. Ale opravdu je evropské Nutri-Score tou cestou, jíž by se mělo značení potravin ubírat?