Dynamická cenotvorba: Když jedni nakupují dráž

Názor
V době předvánoční nákupní horečky a povánočních slev jsou zákazníci citlivější než jindy na marketingové praktiky, které obchodníci používají ve snaze prodat co nejvíc zboží. Na internetu k těmto praktikám patří tzv. dynamická cenotvorba, tj. prodej určitého produktu v jednom okamžiku za různé ceny podle toho, odkud návštěvník do e-shopu přijde.
Ilustrační foto: Depositphotos.com

Např. pokud se návštěvník prokliká na produktovou stránku ze stromové struktury katalogu daného e-shopu, může vidět jinou cenu – obvykle vyšší – než jakou uvidí u téhož produktu návštěvník, který přišel z tzv. zbožového srovnávače nebo z internetové reklamy.

Někteří zákazníci se mohou cítit poškozeni tím, že nakoupili dráž jenom proto, že do obchodu přišli hlavním vchodem, zatímco ti, kteří přišli bočními vchody nebo „zezadu“, dostali výhodnější cenu. Internetové srovnávače a podobné služby se snaží tuto cenovou diskriminaci postihovat, ovšem e-shopy ji běžně používají, protože jim zvyšuje zisky.

Autor je konzultant internetového marketingu z agentury FG Forrest
(Redakčně upraveno)

PSALI JSME:
Osm rad, jak se nenechat napálit e-shopem

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Spotřebitel

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …

Do důchodu v 65 letech. Nebo bude všechno jinak?

Čím jsme starší, tím více vyhlížíme magickou hranici 65 let, kdy budeme moci začít čerpat starobní důchod. Finanční prostředky, které jsme každý měsíc či jednou za rok platili státu, se nám konečně začnou vracet a …
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

O kdysi zatracované paneláky je ohromný zájem

Analýza
Kdo zkraje devadesátých let mohl, raději utekl z panelákového bytu do domu nebo cihlového domu. Panelová sídliště byla jedním ze symbolů socialismu a jeho „řešení bytové otázky“. Dnes jsou tyto byty znovu v kurzu. Cenově jsou totiž pořád dostupnější, než třeba v cihlové zástavbě.

Z Česka bude brzy holina

Budou-li lesy umírat dál takovým tempem, jako poslední dva roky, tak se až na výjimky z Česka stane holina. A to se …
Rolovat nahoru