V posledním říjnovém víkendu proběhl již třetí ročník aukcí historických a sběratelských vozidel pod značkou Retro Garáž v rámci prestižní motoristické výstavy Prague Car Festival. Sběratelé mohli stejně jako v předchozích ročnících přihazovat buď v aukci přímo v sále na výstavišti nebo on-line na Aukru.
Aukce nabídly celkem devět automobilů, mezi nimiž šlo najít opravdové unikáty z dílny známého úpravce Metalex, mediálně známou Alfu Romeo GTV po slavném zpěvákovi Karlu Gottovi, krásné BMW 850i po známém skladateli Karlu Svobodovi. Identita nových vlastníků známa není.
A další sběratelské perličky v podobě Renaultu R5 GT Turbo, Škody Superb Edition 100, nebo dokonce vzácného amerického tahače Peterbilt z roku 1969. „Vozy vybrané značkou Retro Garáž byly i tentokrát nesehnatelné a vzácné raritní kousky. Sběratelé měli opravdu z čeho vybírat,“ uvedl Pavel Krejčíř, expert na sběratelství a starožitnictví portálu Aukro.
Nového majitele tak našel za 1,5 milionu korun zmíněný americký tahač s dnes již nesehnatelným motorem 9,3L V8 2 Stroke Diesel. Za 290 tisíc korun se prodal také Mercedes-Benz třídy S generace W126. Z devíti aukcí překročily nastavenou rezervu tři a prodaly se tyto vozy: Alfa Romeo 2000 GT Veloce, Mercedes-Benz 500 SE 126 a Peterbilt 359 A Day Cab.
Vůz Alfa Romeo 2000 GT Veloce patřil dle dostupných indicií Karlu Gottovi, který s vozidlem havaroval při cestě na koncert do Karlových Varů. Historii vozu dokládal jak československý technický průkaz, tak i dobová fotografie Karla Gotta s havarovaným vozem a jeho osobní vzpomínky na nehodu detailně popsané v autobiografické knize Má cesta za štěstím. Aukce skončila na 1 180 000 korunách.
Za jeden a půl milionu korun se prodal americký tahač s naprosto jedinečným a dnes nesehnatelným motorem. Vozidlo z roku 1969 bylo v letošním roce dovezeno z USA společností Veteráni z USA, která se specializuje se na import amerických automobilů. Tahač měl hliníkový rám i karoserii a byl plně pojízdný a provozuschopný.
Nového majitele našel za 290 000 korun i Mercedes-Benz z roku 1990. Mercedes-Benz třídy S generace W126 byl představen v září roku 1979 na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.
V roce 1985 se třída S W126 dočkala decentního faceliftu. Ten uhladil design, přidal větší brzdy, nové šestiválce i upravené osmiválce, přepracované vstřikování nebo třícestný katalyzátor, který se stal v září 1986 standardní výbavou. V roce 1988 přibyl airbag spolujezdce. O tři roky později výroba generace W126 úplně skončila.