Grit roste o více než 40 %, nově dobývá i zahraniční trhy

Společnost Grit, která se zabývá digitalizací a automatizací firemních procesů, raketově roste. Obrat meziročně zvýšila o 40 procent, provozní zisk před zdaněním a odpisy má bezmála čtyřnásobný. Firma, o tom informovala v tiskové zprávě. Informace se ale nedají ověřit, firma naposledy vložila výsledky svého hospodaření do sbírky listin obchodního rejstříku za rok 2017.
Giganti jako Rohlik.cz nebo Alza každý den zpracovávají tisíce dokladů – objednávky, faktury nebo dodací listy. Ilustrační foto: FAEI.cz

Grit, který letos slaví třicáté narozeniny a jenž doposud působil primárně na tuzemském trhu, nově expanduje se svými zákazníky do zahraničí. „Jedním z našich klientů je Rohlik.cz, který působí v Německu, Rakousku a Maďarsku a nově vstoupil do Itálie, Španělska a Rumunska. A právě při této příležitosti se do zahraničí dostáváme i my,“ uvedl CEO společnosti Lubomír Veselý.

Mezi další zákazníky Gritu, který firmám pomáhají s automatizací toku dokladů, peněz a zboží, patří například e-shopy Alza a Mall.cz, nebo stavebniny Pro-doma. Nejčastěji mají zájem o EDI (elektronickou výměnu dokladů, pozn. aut.), případně chtějí pomoci s automatizací toku dokladů či skladovým hospodářstvím.

Za rychlým růstem Gritu stojí kromě expanze do zahraničí i další faktor – prohlubování vztahů se stávajícími klienty. Grit v případě větších spoluprací hledá s partnery nové příležitosti k ušetření dalšího času nebo peněz. Například e-shop Mall.cz si vloni spočítal, že díky kombinaci EDI a nástroje na zpracování faktur jen za rok 2020 ušetřil čtyři miliony korun.

„Giganti jako Rohlik.cz nebo Alza každý den zpracovávají tisíce dokladů – objednávky, faktury nebo dodací listy. I když jim naše řešení už nyní podstatnou část práce automatizují, stále hledáme a nacházíme další příležitosti k úspoře. V takovém měřítku totiž může i jedna ušetřená minuta při práci s dokladem znamenat úsporu stovek tisíc korun měsíčně,“ vysvětlil Veselý.

Veselý očekává, že dvouciferný růst obratu bude pokračovat i v nejbližších letech. „Aktuálně máme téměř 3 000 zákazníků a další přibývají. S částí z nich prohlubujeme spolupráci, mnozí se chystají do zahraničí. Vidím v našem oboru velký růstový potenciál,“ říká.

Růst zároveň podněcuje potřebu Gritu, jenž patří mezi přední tuzemské poskytovatele cloudových služeb, nabírat nové zaměstnance. K pobočkám v Brně, Opavě a Nitře by ještě letos měly přibýt tři nové – v Plzni, v Praze a Bratislavě. Do května roku 2019 firma vystupovala pod nízvem CCV Informační systémy.

Zavřít reklamu
Sdílet článek
Diskuse 0
Sdílet článek
Diskuse k tomuto článku je již uzavřena