Grit, který letos slaví třicáté narozeniny a jenž doposud působil primárně na tuzemském trhu, nově expanduje se svými zákazníky do zahraničí. „Jedním z našich klientů je Rohlik.cz, který působí v Německu, Rakousku a Maďarsku a nově vstoupil do Itálie, Španělska a Rumunska. A právě při této příležitosti se do zahraničí dostáváme i my,“ uvedl CEO společnosti Lubomír Veselý.
Mezi další zákazníky Gritu, který firmám pomáhají s automatizací toku dokladů, peněz a zboží, patří například e-shopy Alza a Mall.cz, nebo stavebniny Pro-doma. Nejčastěji mají zájem o EDI (elektronickou výměnu dokladů, pozn. aut.), případně chtějí pomoci s automatizací toku dokladů či skladovým hospodářstvím.
Za rychlým růstem Gritu stojí kromě expanze do zahraničí i další faktor – prohlubování vztahů se stávajícími klienty. Grit v případě větších spoluprací hledá s partnery nové příležitosti k ušetření dalšího času nebo peněz. Například e-shop Mall.cz si vloni spočítal, že díky kombinaci EDI a nástroje na zpracování faktur jen za rok 2020 ušetřil čtyři miliony korun.
„Giganti jako Rohlik.cz nebo Alza každý den zpracovávají tisíce dokladů – objednávky, faktury nebo dodací listy. I když jim naše řešení už nyní podstatnou část práce automatizují, stále hledáme a nacházíme další příležitosti k úspoře. V takovém měřítku totiž může i jedna ušetřená minuta při práci s dokladem znamenat úsporu stovek tisíc korun měsíčně,“ vysvětlil Veselý.
Veselý očekává, že dvouciferný růst obratu bude pokračovat i v nejbližších letech. „Aktuálně máme téměř 3 000 zákazníků a další přibývají. S částí z nich prohlubujeme spolupráci, mnozí se chystají do zahraničí. Vidím v našem oboru velký růstový potenciál,“ říká.
Růst zároveň podněcuje potřebu Gritu, jenž patří mezi přední tuzemské poskytovatele cloudových služeb, nabírat nové zaměstnance. K pobočkám v Brně, Opavě a Nitře by ještě letos měly přibýt tři nové – v Plzni, v Praze a Bratislavě. Do května roku 2019 firma vystupovala pod nízvem CCV Informační systémy.