Hugo Boss trpí kvůli koronaviru i demonstracím

V důsledku uzavření obchodů a omezení cestovního ruchu se výrazně propadly prodeje módního domu Hugo Boss. Situaci navíc zhoršují i demonstrace proti rasismu ve Spojených státech.
Koronavirus výrazně snížil poptávku po nákupu formálních oděvů a vedl k častějšímu využívání práce na home office, kde většinou není vyžadováno nošení dobře padnoucích obleků. Ilustrační foto: Pixabay.com

Německá módní značka Hugo Boss se již delší dobu potácí v problémech. Zatímco ještě v průběhu roku 2018 akcie společnosti atakovaly hodnotu 80 eur za kus, začátkem letošního roku se pohybovaly již jen kolem úrovně 44 eur za kus. Důsledky pandemie koronaviru hodnotu akcií dál prudce snížily. V současné době se hodnota akcií Hugo Boss pohybuje kolem úrovně 24 eur za kus.

Společnost Hugo Boss se potýká s dlouhodobě slábnoucí poptávkou po formálním oblečení, které stále více nahrazuje neformální móda. Již nyní přitom společnost známá svými elegantními pánskými obleky vytváří větší polovinu svých příjmů prodejem volnočasového a sportovního oblečení. Vzhledem k tomu, že spotřebitelé stále více kombinují formální a neformální styly, lze očekávat zesilování tohoto trendu.

Navíc koronavirus výrazně snížil poptávku po nákupu formálních oděvů a vedl k častějšímu využívání práce na home office, kde většinou není vyžadováno nošení dobře padnoucích obleků. Naopak poptávka po tričkách či polokošilích vykázala vyšší míru stability.

PSALI JSME:
Ani nejsmutnějším věcem se nevyhneme

Z dlouhodobého hlediska však přesto nelze očekávat, že by poptávka po formálním odívání úplně vymizela. Například na svatbách či pohřbech bude i v budoucnu formální odívání vyžadováno.

Sama společnost Hugo Boss očekává, že s oživením ekonomiky stoupne poptávka po oblečení. To by mohlo společnost dostat z provozní ztráty ve výši 124 milionů eur, kterou vykázala v rámci čtvrtletních výsledků. Kromě koronaviru se Hugo Boss potýká s dalším problémem.

Zatímco tržby v Evropě klesly o 59 procent, v Americe dosáhl výpadek úrovně 82 procent. Tento rozdíl může být z části vysvětlen demonstracemi ve Spojených státech, které na podnikání v luxusním segmentu oděvního průmyslu vyvíjely výrazný tlak.

Na druhou stranu německý módní dům může těšit rostoucí poptávka v Číně, kde značka Hugo Boss vyjadřuje příslušnost k bohatší části společnosti. Z čtvrtletních výsledků je patrné, že společnosti Hugo Boss vzrostly tržby z pevninské Číny o 4 procenta. On-line prodej v Číně se přitom více než zdvojnásobil.

Autor je hlavní ekonom společnosti BH Securities
(Redakčně upraveno)

PSALI JSME:
Firmy jako Burberry čekají prudký propad zisku

×

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Firmy

Bankám klesají zisky, ruší pobočky

Bankám a spořitelnám v Česku v letošním prvním pololetí klesl souhrnný čistý zisk meziročně o 19 miliard korun na 26,57 miliardy. Vyplývá to z dat, která včera zveřejnila Česká národní banka (ČNB).

Firemní pronájmy elektroniky rostou

Zatímco až do letošního března byl pronájem elektroniky především doménou jednotlivců, kteří si tak pravidelně obměňovali svá zařízení (např. nový iPhone každý rok), možnost pronájmu firmy přivítaly zejména během …

Je Antivirus lepší, než bude kurzarbeit?

Diskuze o podobě kurzarbeitu, do něhož se má proměnit nyní platný program Antivirus, je poměrně složitá. Kurzarbeit má totiž celou řadu parametrů (za jakých okolností se uplatní, kdo bude od koho na jak dlouho …

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Stočený tachometr Čechům nevadí. Chtějí slevu a podléhají emocím

Průzkum
Opravdu to českým řidičům tak vadí? Pro většinu motoristů není stočený tachometr důvodem k tomu, aby se poohlédla po jiném autě. Kupující ale v takovém případě požadují slevu. Vyplynulo to z průzkumu společnosti Cebia, která už téměř tři desítky let pomáhá motoristům bojovat proti nekalým praktikám při prodeji použitých vozů.
Rolovat nahoru