Já to tedy beru, šéfe! Skoro polovina Čechů chce změnit zaměstnání

Nezaměstnanost se dlouhodobě drží na rekordních číslech a ekonomika, i přes horší prognózy šlape. Lidé se tak poohlížejí po lepší práci. Průzkum společnosti IPSOS ukázal, že v nejbližších třech měsících chce svoji práci změnit, nebo o změně uvažuje skoro polovina Čechů.
Já to tedy beru, šéfe! Skoro polovina Čechů chce změnit zaměstnání. Foto: Depositphotos.com

Lidé si dnes na trhu práce mohou výši svého platu i benefity takřka diktovat. A tak od svých současných i budoucích zaměstnavatelů chtějí nejen řádně zaplatit, více než jindy je zajímají benefity, ale rozhoduje i flexibilní pracovní doba či prostředí. Zaměstnavatelé by tak měli být ve střehu. Z průzkumu personální agentury Manuvia totiž vyplynulo, že skoro polovina zaměstnanců se buď chystá, nebo se rozhoduje o změně zaměstnání.

Není divu, vždyť podle stejného průzkumy by třetina lidí neměla potíž sehnat práci do dvou týdnů, třetina do měsíce a zbývající třetině by hledání nové práce zabralo více než měsíc. „Pracovní pozice se mi dlouhodobě daří pro své klienty úspěšně obsadit do dvou, maximálně čtyř týdnů od zadání požadavku,“ řekla pro portál FAEI.cz Irena Tůmová, externí personální ředitelka z portálu personalnireditelka.cz.

K regionům, kde lidé uvažují o změně práce nejčastěji, patří Liberecký kraj, Jihomoravský kraj, Ústecký kraj a Praha (nad 30 %). „V Praze a Brně, jako největších městech v České republice, je nezaměstnanost tradičně nízká, v Libereckém kraji mohou hrát roli dodavatelé mladoboleslavské automobilky,“ vysvětlil Peter Dosedla z Manuvia.

Chcete zaměstnance? Připlaťte si

Získat novou pracovní sílu ale něco stojí. Průzkum potvrdil, že za přilepšení k platu ve výši alespoň 5000 korun ochotně změní zaměstnání dvě třetiny lidí. „Recruiteři by tedy měli počítat s tím, že s novou pozicí musí uchazečům nabídnout podstatně vyšší mzdu, než měli v předchozím zaměstnání, a pokud si chtějí udržet současné zaměstnance, měli by se zaměřit spíše na jejich spokojenost,“ uvedl Dosedla.

Mnoho firem má v rámci svých personálních rozpočtů rezervy a jsou tak ochotné si připlatit a schopné ušít nabídku kandidátovi na míru. „Pokud to jde, tak se snažíme uchazečům s přemrštěnými nároky vysvětlit realitu našich zákazníků a již během vstupních pohovorů jejich požadavky usměrnit. Ne vždy je to však možné. Pak je na vyjednávací síle uchazeče, jaké podmínky si se zaměstnavatelem vyjedná,“ uvedl pro naše čtenáře Tomáš Klein, vedoucí zlínské pobočky personální agentury Grafton Recruitment.

Peníze nejsou na prvním místě

Personalisté se shodují, že pro kandidáty není mzda nebo nabízené benefity tím hlavním, podle čeho se rozhodují. Velmi důležitou roli, kterou může zaměstnavatel vlastně zdarma výrazně ovlivnit a tím podpořit úspěch recruitmentu, je vize společnosti, schopnost nadchnout kandidáta pro společnou myšlenku, následná komunikace a zpětná vazba mezi nadřízeným a jeho týmem, jasně stanovený plán osobní rozvoje, možnost profesního i osobnostního růstu.

„Zaměstnavatelé nové zaměstnance nemohou tolik přeplácet, protože jsou do značné míry vázáni mzdami svých stávajících zaměstnanců. Pokud přijde nová firma ze zahraničí, která staví nové IT centrum tak mzdy přeplácí až dvojnásobně. Stávající firma, která na trhu již působí je v tom mnohem více konzervativní, protože nemůže dát novým zaměstnancům výrazně více než těm stávajícím, co se týče mzdy i benefitů,“ řekl pro náš portál Milan Čálek ze společnosti CoolPeople, která se specializuje na obsazování lT pozic.

Zavřít reklamu
Sdílet článek
Diskuse 1
Sdílet článek