Už pro letošní rok novelizace zákona přinesla změny v elektronické komunikaci mezi podnikateli. „Této komunikační platformě podnikatel nebude moci zabránit ani tím, že se do datové schránky nepřihlásí. V takovém případě se dokument nově považuje za doručený desátým dnem od jeho dodání do datové schránky,“ informoval redakci FAEI.cz advokát PwC Legal Miloš Sochor.
V příštím roce ale dojde k výraznému rozšíření okruhu těch, kteří budou mít automaticky zřízenou datovou schránku. „Od prvního ledna příštího roku bude automaticky zřizována také entitám, které jsou zapsány ve spolkovém či nadačním rejstříku, rejstříku ústavů, společenství vlastníků jednotek nebo obecně prospěšných společností,“ sdělil redakci Michal Jelínek, partner V4 Group.
Jak uvedl, dále budou datové schránky automaticky zřizovány všem fyzickým podnikajícím osobám a také všem fyzickým osobám, které poprvé využijí elektronickou identitu. Využití elektronické identity spočívá k připojení se pomocí například eObčanky, bankovní identity nebo ke službám eGovernmentu (např. Portál občana, ePortál ČSSZ nebo Moje daně, pozn. aut.).
„Tato změna bude mít samozřejmě vliv na komunikaci těchto osob s orgány veřejné moci, tedy i s finančními úřady. Všechny úřady mají povinnost komunikovat prostřednictvím datových schránek s každým, kdo ji má zřízenou,“ dodala Markéta Szotkowská, daňová specialistka V4 Group.
Zase další zátěž pro Společenství vlastníků, úplně zbytečné, když nám za kalendářní rok nepřichází žádná dokumentace od státu