Koronavirus omezil teambuilding. Podle zaměstnavatelů ale nabude na významu

Průzkum
Nadpoloviční většina firem (57 %), které pravidelně pořádají stmelovací akce pro svoje zaměstnance, letos teambuilding vyškrtla ze svého programu. Nejčastějším důvodem byla opatření proti koronaviru. S ohledem na rostoucí využití práce z domova však většina šéfů považuje teambuilding za čím dál důležitější. Vyplývá to z hloubkových rozhovorů, které uskutečnila personální agentura Předvýběr.CZ s pěti desítkami šéfů firem a personalistů.
Teambuildingové aktivity letos nehledě na koronavirovou pandemii realizovalo třiačtyřicet procent firem. Ilustrační foto: Pixabay.com

Protiepidemická opatření byla důvodem vyřazení teambuildingu v 79 % případů, v pěti procentech šlo o ekonomické důvody, ve zbytku firem vyčkávají, jak se situace vyvine, nebo šlo o jiné interní důvody.

Každá druhá firma (52 %) přitom považuje teambuilding za velmi důležitý nástroj personalistiky, pro desetinu zaměstnavatelů je jen jedním z mnoha způsobů práce s lidmi a ve čtvrtině firem společné akce považují především za zábavu pro tým.

S ohledem na současný trend většího zavádění home office bude podle 68 % dotázaných teambuilding ještě důležitější než dřív. Jen devět procent zaměstnavatelů má opačný názor, čtrnáct procent míní, že důležitost firemních akcí zůstane stejná a zbytek nedokázal odpovědět.

Pouze sedmnáct procent firem považuje účast na teambuildingu za povinnou. Naprostá většina zaměstnavatelů ale respektuje rozhodnutí zaměstnanců. „Pokud někomu akce nesedí, nemusí se účastnit. Snažíme se tomu předcházet, posíláme lidem dotazníky a ptáme se na jejich preference,“ vysvětluje Jana Kuprová, HR specialistka Klikpojištění.cz.

PSALI JSME:
K pracovnímu úrazu může dojít i při teambuildingu

„Ideální je akce navržená přímo zaměstnanci a uskutečněná s podporou společnosti,“ potvrzuje personalista Martin Beer z mladoboleslavské firmy Suchánek & Walraven. „Důležitost teambuildingu by se neměla podceňovat, firma na kvalitních vztazích může jen profitovat,“ doplňuje Monika Jehličková, personalistka digitální agentury eBrána z Pardubic.

„Přestože letošní situace organizování teambuildingových akcí komplikuje, třiačtyřicet procent firem jim zůstalo věrných,“ říká František Boudný, šéf Předvýběru.CZ.  Podle něj je důležité mít v týmu lidi, kteří jedou na stejné vlně i v nepracovních aktivitách. A navíc, jak dodává s poukazem na jiný průzkum mezi zaměstnanci, „Teambuilding je účinný i proto, že víc než osm lidí z deseti má firemní aktivity rádo.“

PSALI JSME:
Dejte pozor, kde se v pracovní době opaříte čajem

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Firmy

Piva Bernard získala v Německu tři zlaté medaile

V mezinárodní soutěži Frankfurt International Trophy dosáhly vysokého hodnocení piva Sváteční ležák a Světlý ležák 11°, ve své kategorii Bohemian Style Pilsener získaly nejvyšší ocenění Grand Gold. Zaujal i Černý …

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB
Rolovat nahoru