Lovkyně hlav: Manažeři a experti dnes žádají o desítky procent více

Sto tisíc na měsíc pro seniorního manažera? Zapomeňte. Dnes žádají běžně sto padesát, a firmy na to kývnou. Výjimkou jsou interní kandidáti, kteří obvykle šplhají po předem daném platovém žebříčku, a pozice v momentálně upadajících oborech, jako je například automotive.
Kandidáti si začali říkat o více peněz, nikoli však v řádu jednotek procent, ale v desítkách. Ilustrační foto: Depositphotos.com
Kandidáti si začali říkat o více peněz, nikoli však v řádu jednotek procent, ale v desítkách. Ilustrační foto: Depositphotos.com

Zdražili se lidé. To je hlavní zpráva z nejvyšších pater pracovního trhu, tedy z prostředí šéfů, manažerů a vysoce žádaných expertů. Zřejmě to souvisí s celkovým zdražením všeho. Kandidáti si začali říkat o více peněz, nikoli však v řádu jednotek procent.

Ve srovnání se situací před zhruba třemi lety jde běžně o třicetiprocentní nárůst. Pokud poptávající firma nemá na takovou pozici svého interního kandidáta, nakonec člověku zvenčí takové peníze ráda zaplatí.

Souvislost s inflací a zdražováním nám potvrzuje i zvýšený zájem uchazečů o finanční bonusy, zejména penzijní připojištění. Kromě požadavků na firemní auto jde nyní o nejžádanější benefit mezi seniorními pozicemi. Jde o „schované“ peníze, placené procentem ze mzdy, takže částka samozřejmě kopíruje nárůst odměny.

Nárůst jde v podstatě napříč obory, nejvýrazněji jej vidíme v odvětví rychloobrátkového zboží, v kosmetice, či třeba tabákovém průmyslu. Téměř ve všech rostou platová očekávání pozic CFO (finanční ředitel), controller či finance business partner, ale také personalistů a marketérů.

Víceméně na svém zůstávají obchodníci, kde se nárůst promítá spíše do bonusů, a stále stejně dobře se mají ajťáci. Mírný pokles registrujeme u těch, kteří zde před lety zaváděli IT systémy typu SAP SuccesFactors.

Lidé s nimi tehdy neměli zkušenosti, a specialisté proto brali i dvě stě tisíc měsíčně. Dnes už tito experti nejsou tak vzácní. Nyní také firmy více využívají umělé inteligence při programování a role developera–programátora tak získává jiný obsah, kdy expert zajišťuje spíše dohled, než by sám psal kód.

Jednoznačný pokles pak pozorujeme v celém segmentu automobilové výroby. V automotive je v podstatě jedno, zda jste programátor, produktový manažer nebo třeba finanční expert. Obor podle našich zkušeností postupně upadá a lidé hledají uplatnění mimo segment.

Autorka je headhunterka a jednatelka společnosti R4U
(Redakčně upraveno)

Zavřít reklamu
Sdílet článek
Diskuse 0
Sdílet článek

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek