Podání žádosti probíhá bez nutnosti navštívit Úřad práce ČR, k on-line žádosti stačí doložit nutné dokumenty. Díky digitalizaci a propojení státní správy navíc systém řadu informací vyplní sám. Systém Jenda není novým projektem, již v minulosti usnadňoval fungování při řadě situací, které bylo dříve nutné řešit fyzicky přímo na pobočkách v úředních hodinách.
K žádosti o zařazení do evidence uchazečů o zaměstnání je třeba připojit například doklad o ukončení zaměstnání, doklad o ukončení soustavné přípravy na budoucí povolání nebo doklad o zdravotním omezení. K žádosti o podporu v nezaměstnanosti je nutné doložit například evidenční list důchodového pojištění nebo potvrzení o výši průměrného měsíčního výdělku.
„Po rodičovském příspěvku, přídavku na dítě a příspěvku na bydlení Klientská zóna Jenda od ledna umí snadno a on-line žadatelům vyřídit také proces změny zaměstnání. Žádosti jsou koncipovány co nejjednodušší, abychom lidem opravdu ušetřili čas. Plně digitální je celý proces i pro úřad,“ uvedl ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka.
Novinku lidé využili hned 1. ledna, tedy v den mimo úřední pracovní hodiny, kdy podali prostřednictvím klientské zóny Jenda 1 681 žádost o zprostředkování zaměstnání a 1332 žádosti o podporu v nezaměstnanosti, jak vyplývá z údajů Úřadu práce ČR. O den později to bylo již 8 622 žádostí o zprostředkování zaměstnání a 7 371 žádostí o podporu v nezaměstnanosti.