Nejen angličtina. Firmy hledají lidi s holandštinou, rumunštinou či maďarštinou

Kolik znáš jazyků, tolik atraktivních nabídek na zaměstnání dostaneš? Česká ekonomika šlape, zahraniční obchod roste a na pracovním trhu stoupá poptávka po jazykově vybavených pracovních. Angličtina je pořád základ, ale už nestačí. Je značný nedostatek lidí, kteří ovládají němčinu, skandinávské jazyky a další méně obvyklé evropské řeči, jako je holandština nebo rumunština.
Znalost cizích jazyků mnohdy přebije i odbornost. Foto: Pixabay.com

Podle údajů pracovního portálu Profesia.cz zaměstnavatelé v nabídkách stále nejčastěji hledají lidi se znalostí angličtiny. Po ní následuje němčina, francouzština a ruština. V současné době roste zejména zájem o zaměstnance s dobrou znalostí němčiny, jak potvrzuje například pražská firma Yachting.com, která operuje po celém světě, ale v německy mluvících zemích momentálně uzavírá nejvíce zakázek.

Stoupá i poptávka po těch, kteří ovládají méně obvyklé evropské jazyky – například holandštinu, rumunštinu, maďarštinu či švédštinu. S expanzí asijských firem je sháňka rovněž po lidech, kteří se domluví korejsky, čínsky nebo japonsky. Kdo tyto exotické jazyky umí, má téměř jisté velmi zajímavé pracovní uplatnění.

CHYBÍ LIDÉ S JAZYKY

„Zatímco znalost dvou a více jazyků je kromě manažerských pozic požadována u obchodníků, kontaktních zaměstnanců, pracovníků v cestovním ruchu, administrativě, marketingu či některých specializovaných oborech, zcela bez požadavků na jazykové znalosti jsou v nabídce převážně dělnické profese, úklid nebo pozice jako skladník, prodavač nebo řidič,“ konstatuje Michal Novák z pracovního portálu Profesia.cz.

„I když stále mnoho firem v inzerátech uvádí znalost cizího jazyka jako podmínku i u pozic, kde to není třeba, reálná poptávka po lidech s dobrou jazykovou výbavou roste. V současné době jich chybí řádově tisíce, největší zájem je ze strany center sdílených služeb,“ dodal.

JEN DOMLUVIT SE NESTAČÍ

V České republice je zastoupeno mnoho nadnárodních firem, které operují po celém světě, tuzemské společnosti zase vyvážejí do jiných zemí a spolupracují se zahraničními partnery nebo dokonce působí globálně. K tomu jsou ovšem zapotřebí schopní pracovníci, kteří se nejen domluví, ale zvládnou v cizím jazyce rovněž obchodovat, vést náročná jednání, komunikovat s nespokojeným zákazníkem nebo plnohodnotně fungovat v nadnárodním týmu.

Taková je i zkušenost společnosti Accenture, která každoročně nabízí stovky nových pracovních míst ve svých divizích Consulting, Technology, Digital a Operations. „Zejména pro tu poslední, která má podobu centra sdílených služeb pro podnikové procesy, je předpokladem přijetí znalost angličtiny v kombinaci s minimálně jedním dalším z evropských jazyků,“ řekl Marek Gešo ze společnosti Accenture.

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Zaměstnání

Nejčtenější

Pronajala si chalupu. A s ní i nevraživého souseda

Pronajmout si chalupu na dovolenou je běžná věc. Člověk čeká, že když zaplatí deset patnáct tisíc za měsíc, a v sezóně na žádaném místě za týden třeba i dvojnásobek, tak vše bude v pohodě. Jenže v takové chaloupce …

Pálenka z garáže je svátost, ale ilegální

Česko doslova přetéká ovocem. Zahrádkáři se radují, že bude hodně pálenky. A někteří si ji dělají doma ve sklepě nebo v garáži. Bývá to svátost a chlouba, ale kromě potenciálních zdravotních rizik jde především o …
Rolovat nahoru