Nezájem Čechů o večerní doručování zásilek domů rok od roku roste

Balíkové přepravní služby u nás sice využívá alespoň občas 97 % lidí, ale doručování balíků na domácí adresy prostřednictvím kurýrů ve večerních hodinách však mezi příjemci v České republice není příliš populární. Vyplývá to z průzkumu na vzorku 1050 respondentů, který pro společnost GLS realizovala agentura Ipsos.
Nezájem Čechů o večerní doručování zásilek domů rok od roku roste. Ilustrační foto: Depositphotos.com

Podle průzkumu si tři čtvrtiny lidí (74 %) nechávají zásilky doručovat domů, ale večerní doručení by – bez ohledu na příplatek – uvítalo pouze pět procent. Zároveň však 23 % lidí tvrdí, že by večerní doručování nevyužilo vůbec. Nezájem o doručování zásilek mezi 18. a 21. hodinou meziročně vzrostl o dva procentní body.

Z průzkumu vyšlo najevo, že o večerní doručování není příliš velký zájem ani ve velkých městech, ale ani v obcích do pěti tisíc obyvatel. Většina příjemců podle průzkumu požaduje doručení během pracovního dne ve standardních doručovacích časech, tedy mezi 8. a 18. hodinou.

„Výsledky průzkumu nám potvrdily, že večerní doručování vnímají příjemci pouze jako doplněk, pokud balík nejde doručit jindy (40 %),“ komentoval výsledku průzkumu ředitel GLS Česká republika Pavel Včela.

PSALI JSME:
Dárek až na Štědrý den? Osobně nebo kurýrem

Podle obchodního ředitele přepravce Geis Parcel CZ Lukáše Novotného, kterého vloni v souvislosti s podobným průzkumem citoval server Aktuálně.cz, je zájem o večerní doručování balíků ze strany odesílatelů i příjemců mizivý.

Přepravce DPD se podle stejného zdroje dokonce rozhodl pro nezájem tyto služby zrušit úplně, a ani v případě České pošty, která si za večerní doručení účtuje doplatek ve výši 25 korun, není využití služby příliš vysoké. Výjimkou z tohoto trendu je přepravce PPL. Ten, na rozdíl od konkurence, vidí ve večerním doručování potenciál.

Podle výkonného ředitele APEK Jana Vetyšky jsou pro nakupující stále důležitější čas a přesné informace o doručení, jak uvedl pro server Aktuálně.cz: „Nechtějí být omezováni dlouhými doručovacími okny pro dodání balíčku, a také proto se v uplynulých letech výrazně projevil nárůst výdejních míst. Ta zákazníky neomezují v jejich plánech a umožňují jim vyzvednutí objednávky dle vlastních potřeb i za cenu nižšího komfortu.“

PSALI JSME:
Dobírkou platí 34 procent zákazníků e-shopů. A služby České pošty jich využívá ještě víc

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Spotřebitel

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Daň ze štěstí se může týkat každého

Poradna
Máváte tím kouzelným papírkem a blaženě se usmíváte – konečně jsem vyhrál, štěstí mi snad spadlo z nebe. Je to radost pochopitelná, ale trochu předčasná, protože než výhra v loterii, kurzové sázce či jiné hazardní hře z nebe dopadne až do výhercova klína, ztratí se 15 procent objemu.