Novinky v osobních financích: Bankovní aplikace pro nevidomé, přepis rozhovoru pro neslyšící. A dotyková karta

Novinek v osobních financích tento týden do naší redakce příliš nepřišlo. O to více nás zaujala tisková zpráva Komerční banky (KB), která zrekapitulovala, co letos udělala pro handicapované – nevidomé nebo neslyšící. Zejména pak ve srovnání s konkurencí, která Komerčce utekla až o čtyři roky.
Funkce Touch Card vytváří přístupný systém platebních karet s hmatovými zářezy (zaoblené pro debetní, čtvercové pro kredit a trojúhelníkové pro předplacené) takže kdokoli může identifikovat své karty pouhým dotykem. Ilustrační foto: Mastercard

„Ve spolupráci s našimi handicapovanými klienty jsme navrhli inteligentní produkty a služby, abychom reagovali na jejich požadavky a potřeby,“ informoval Miroslav Hiršl, člen představenstva odpovědný za retailové bankovnictví banky.

Aplikace KB+ je nyní podle něj více přístupná i lidem s poruchou zraku. Aplikace umožňuje předčítání pro nevidomé, zvětšení písma nebo mód vysokého kontrastu, a to na obou mobilních platformách (iOS i Android).

Podzimní novinou Komerčky pro klienty s poruchou zraku je nový standard designu karet s unikátními výřezy – tzv. Touch Card. Banka společně se společností Mastercard představila jako první banka v Česku nový standard platebních karet „Touch Card“ (dotyková karta, pozn. red.). Společnost Mastercard představila tento nový standard platebních karet v říjnu 2021.

PSALI JSME:
Novinky v osobních financích: Neslyšící mají snazší komunikaci s bankéři

Její povrch usnadní použití lidem s úplnou nebo částečnou ztrátou zraku. U karet bez reliéfního embosování je totiž pro osoby s postižením zraku obtížnější rozeznat, jaký typ karty právě drží v ruce. „Toto hmatové řešení umožní klientům snadno a bezpečně určit nejen typ karty, ale i její orientaci,“ uvedla členka představenstva a provozní ředitelka KB Jitka Haubová.

Klienti KB s poruchou sluchu mají také možnost využít službu eScribe, díky které se rozhovor klienta a bankovního poradce na pobočce živě přepisuje na obrazovku monitoru. Stejnou službu ČSOB používá v celé své pobočkové síti od jara 2020.

Česká spořitelna informovala už před čtyřmi lety o tom, že přepis mluveného slova nebo on-line tlumočení do znakového jazyka umožňuje neslyšícím klientům na všech svých pobočkách. ČSOB ve stejné době uvedla, že spustila provoz vylepšených bankomatů, které jsou přizpůsobeny potřebám handicapovaných klientů. Téměř na tisícovce bankomatů se mohou obsloužit i bez asistence.

PSALI JSME:
Novinky v osobních financích: Lepší bankovní služby pro neslyšící a nevidomé

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Finance

Letošní změny ve financování bydlení

Letos v březnu Česká národní banka (ČNB) pokračovala ve snižování základní úrokové sazby o dalšího 0,5 procentního bodu na 5,75 procenta. Toto rozhodnutí bylo motivováno snahou stimulovat ekonomiku a zlepšit …

Vyplatí se platit nájem, nebo splácet hypotéku?

Před pár dny jsme našim čtenářům nabídli pod titulkem „Splátky hypotéky mohou být už brzy srovnatelné s nájemným“ analýzu výkonné ředitelky developerské společnosti Central Group Michaely Tomáškové. Dnes přinášíme …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB