„Ve spolupráci s našimi handicapovanými klienty jsme navrhli inteligentní produkty a služby, abychom reagovali na jejich požadavky a potřeby,“ informoval Miroslav Hiršl, člen představenstva odpovědný za retailové bankovnictví banky.
Aplikace KB+ je nyní podle něj více přístupná i lidem s poruchou zraku. Aplikace umožňuje předčítání pro nevidomé, zvětšení písma nebo mód vysokého kontrastu, a to na obou mobilních platformách (iOS i Android).
Podzimní novinou Komerčky pro klienty s poruchou zraku je nový standard designu karet s unikátními výřezy – tzv. Touch Card. Banka společně se společností Mastercard představila jako první banka v Česku nový standard platebních karet „Touch Card“ (dotyková karta, pozn. red.). Společnost Mastercard představila tento nový standard platebních karet v říjnu 2021.
Její povrch usnadní použití lidem s úplnou nebo částečnou ztrátou zraku. U karet bez reliéfního embosování je totiž pro osoby s postižením zraku obtížnější rozeznat, jaký typ karty právě drží v ruce. „Toto hmatové řešení umožní klientům snadno a bezpečně určit nejen typ karty, ale i její orientaci,“ uvedla členka představenstva a provozní ředitelka KB Jitka Haubová.
Klienti KB s poruchou sluchu mají také možnost využít službu eScribe, díky které se rozhovor klienta a bankovního poradce na pobočce živě přepisuje na obrazovku monitoru. Stejnou službu ČSOB používá v celé své pobočkové síti od jara 2020.
Česká spořitelna informovala už před čtyřmi lety o tom, že přepis mluveného slova nebo on-line tlumočení do znakového jazyka umožňuje neslyšícím klientům na všech svých pobočkách. ČSOB ve stejné době uvedla, že spustila provoz vylepšených bankomatů, které jsou přizpůsobeny potřebám handicapovaných klientů. Téměř na tisícovce bankomatů se mohou obsloužit i bez asistence.