Air Bank a Zonky tak reagují na rostoucí poptávku klientů po vyšších půjčkách. Důvodem je inflace, která za poslední roky každému z nás ukrojila pořádný krajíc. Dle aktuálního průzkumu agentury IPSOS pro Air Bank vnímá až 60 procent Čechů půjčky jako běžný a užitečný nástroj pro řešení finančních potřeb. Nejčastěji si bereme půjčku na bydlení, dopravní prostředek a zdraví.
„Dosavadní maximální limit 1,2 milionu korun už není dostačující, zejména kvůli rostoucím cenám při financování rekonstrukcí, nákupů aut nebo vybavení domácnosti. Klienti tak získají větší flexibilitu a mohou si na své potřeby půjčit více, včetně převedení půjček z jiných bank,“ sdělila redakci faei.cz Veronika Benešová, vedoucí oddělení půjček a pojištění Air Bank a Zonky.
Zvýšení limitů úvěrů na jeden a půl milionu korun u tuzemských bank zaregistrovali a potvrdili i čtenáři portálu faei.cz. „Mám u Monety, jako OSVČ (osoba samostatně výdělečně činná, pozn. red.) podnikatelský úvěr ve výši tři čtvrtě milionu korun. Banka mi nyní nabízí, coby soukromé osobě, půjčku ve výši až 800 tisíc Kč,“ sdělil pan Jiří z Prahy (redakce zná celé jméno čtenáře).
Stejného limitu ve výši jednoho a půl milionu korun dosáhl letos v srpnu u další v tuzemsku působící banky, Raiffeisenbank, dosáhl i další čtenář, pan Milan: „Původní nabídka banky v internetovém bankovnictví byla na 1,2 mil. Kč, ale v kompetenci ředitele pobočky byla možnost zvýšit nabídku na jeden a půl milionu korun, což se ve finále stalo.“
Zájem o půjčky od začátku roku stoupá, například během května si na Zonky půjčilo vůbec nejvíce klientů za jediný měsíc během celé jeho historie, konkrétně více než 4 400. Předběžné údaje, které zveřejnila Česká národní banka, to potvrzují. Dluhy českých domácností u bank v červenci meziměsíčně stouply o 12 miliard korun na téměř 2,32 bilionu, meziročně pak o 103 miliardy korun.
Garanční systém finančního trhu informoval o výsledcích průzkumu, který pro něj připravila agentura Response: Now. Mj. z něj vyplynulo, že při výběru produktu nebo finanční instituce je pro 90 procent seniorů důležité, zda budou jejich vklady pojištěné. Mezi mladými ve věku 18-24 to za důležité považuje jen 43 procent. Mladí jsou také – mnohem více než starší generace více – otevření rizikům.
ČSOB představila kampaň zaměřenou na zástupce generace Z ve věku 18 až 26 let. Kampaň, spojená s nabídkou založení nového běžného účtu, je doplněna o výsledky průzkumu, který odhaluje, jak by mladí lidé naložili s výhrou ve výši sto tisíc korun. Z průzkumu mezi více než tisícovkou respondentů vyplynulo, že 36 procent mladých lidí by výhru uložilo na spořicí účet nebo do investic.
Druhou nejčastější volbou by bylo shodně cestování a vybavení domácnosti, na obojí by výhru vynaložilo 13 procent respondentů. Celých 11 procent by použilo peníze na pořízení automobilu nebo motocyklu. Vysoké místo zaujalo i vzdělání, kam by směřovalo prostředky sedm procent zástupců generace Z, zatímco pouhá čtyři procenta by si za výhru pořídily mobilní telefon nebo hodinky.
Datart, maloobchodní prodejce elektroniky, uvedl, že podle jeho statistik počet nákupů s odloženou nebo rozloženou platbou v červenci meziročně stoupl o 150 procent. Mezi tradičními platebními metodami dominují platby kartou, stále častěji je však čeští spotřebitelé provádí s pomocí mobilních zařízení.
Ilustrační foto: Depositphotos.com