
Akvizice německého „R&D-shop“ společností Novo Nordisk za jednu miliardu eur je významným krokem v jejím strategickém přesunu do oblasti kardiovaskulární terapie. Tato strategie, kterou představila na Den kapitálového trhu začátkem března, v sobě skrývá potenciál pro růst i mimo její hlavní oblasti a pro to, aby se stala rozmanitější farmaceutickou společností.
Akvizice doplňuje vlastní, avšak omezený výzkum a vývoj společnosti Novo Nordisk v oblasti kardiovaskulární léčby. Zahrnuje hlavní látku společnosti Cardior, CDR132L, která je v současné době ve fázi 2 léčby srdečního selhání. Akvizice však okamžitě nezvýší prodeje, protože může trvat několik let, než bude sloučenina případně schválena a dostane se na trh.
Tato akvizice je pravděpodobně začátkem řady strategických kroků společnosti Novo Nordisk, jejichž cílem je etablovat se v oblasti kardiovaskulární terapie. Společnost má zjevně dlouhodobou vizi a aktivně vyhledává příležitosti k rozšíření svého portfolia v této oblasti.
Díky masivním hotovostním rezervám a silným peněžním tokům z oblíbeného léku na obezitu Wegovy a bestselleru na cukrovku Ozempic má společnost sílu pokračovat v dalších nákupech a etablovat se jako seriózní hráč na tomto novém trhu.
Autor je tržní analytik společnosti eToro
(Redakčně upraveno)
Ilustrační foto: Depositphotos.com