
Pro srovnání, hrubý domácí produkt České republiky letos podle srpnové prognózy ministerstva financí dosáhne hodnoty 7 384 miliardy korun. Hodnota Novo Nordisku tedy aktuálně s přehledem převýší hodnotu všeho zboží a služeb, které se letos na území Česka vyprodukují.
S mírnou nadsázkou lze říci, že zatímco tržní hodnota Louis Vuitton je do značné míry odvislá od touhy bohatých Číňanů po kabelkách a dalším luxusním zboží, tržní hodnota Novo Nordisku se zase ve velkém odvíjí od tužeb bohatých Američanů po štíhlejší linii.
Za růstem tržní hodnoty Novo Nordisku na celoevropsky nejvyšší úroveň totiž stojí především obrovský komerční úspěch jeho diabetologických přípravků, které se ovšem ukázaly rovněž jako velmi účinné – protože chuť k jídlu potlačující – léky na obezitu.
Přípravky Ozempic a Wegovy se například i mezi hollywoodskými celebritami staly tak populární, že se regulační orgány v řadě zemí světa obávají, že se injekcí s nimi vůbec nemusí dostat vlastním diabetikům.
Autor je hlavní ekonom Trinity Bank
(Redakčně upraveno)
Ilustrační foto: Depositphotos.com