Plzeňský Prazdroj loni po dvou covidových letech rostl

Po dvou covidových letech, kdy prodeje pivovaru klesaly, zaznamenal v roce 2022 Plzeňský Prazdroj růst. V Česku prodal celkem 7,3 milionu hektolitrů piv, tedy o téměř 12 procent víc než v roce 2021, informovala firma tiskové zprávě s tím, že se loni dařilo se všem jejím hlavním značkám.
V obou prodejních kanálech, tedy jak v hospodách, tak i v obchodech, loni Plzeňskému Prazdroji rostly i prodeje ležáckých piv, a to o 13 procent. Ilustrační foto: Plzeňský Prazdroj

„Předchozí dva roky naše domácí prodeje klesaly. Přesto jsme se snažili investovat do podpory hospod a restaurací, aby dokázaly nesnadné covidové období překonat. Bohužel přišla energetická krize a vysoká inflace, takže restart gastra a návrat k období před pandemií je zatím tak na půli cesty,“ uvedl obchodní ředitel Plzeňského Prazdroje Tomáš Mráz.

V hospodách a restauracích sice loni pivovar zvýšil prodeje o téměř 13 procent, přesto nedosáhl rekordního roku 2019. „Růstu pomáhá obliba našich čepovaných piv. Spotřebitelé si často vybírají podnik právě podle toho, jestli má naše značky, a to má pozitivní dopad i na prosperitu samotných podniků,“ doplnil Mráz.

Trend výrazně souvisí s rostoucí kvalitou, kdy se nám dlouhodobě daří zvyšovat počet hospod, které se špičkově starají o pivo a zlepšují celkovou péči o své hosty. Jen v loňském roce experti Prazdroje proškolili v oblasti péče o pivo a čepování personál 1700 tuzemských hospod a restaurací. „Hospodští už prostě vědí, že když se dokážou postarat o pivo i o servis, tak se k nim hosté vrátí,“ uvedl Mráz.

K meziročnímu navýšení tuzemských prodejů pomohly Prazdroji i jeho produktové inovace, především pak loňské novinky nealkoholického Birellu. Jeho čtyři nové ochucené varianty se podle měření společnosti Nielsen umístily na prvních místech v žebříčku prodejů loňských pivních inovací. Birell loni rostl nejvíce ze všech značek Prazdroje, a to o 21 procent.

V obou prodejních kanálech, tedy jak v hospodách, tak i v obchodech, loni pivovaru rostly i prodeje ležáckých piv, a to o 13 procent. „Zájem vidíme o ležáky všech našich značek v čele se zakladatelem této kategorie, tedy pivem Pilsner Urquell. Lidé se stále více přiklánějí k plné chuti piv, oceňují také výraznou hořkost. A rádi si je vychutnávají právě čepované v hospodě,“ komentoval Tomáš Mráz.

Trendem posledních let je také rostoucí zájem lidí o plechovky. Zatímco v roce 2017 tvořily necelých 14 procent všech obalů Prazdroje, loni to už bylo 26 procent a staly se tak třetím nejprodávanějším obalem pivovaru. „Dlouhodobě nejžádanější jsou vratné lahve, které tvoří bezmála 40 procent prodejů, na druhém místě jsou sudy,“ doplnil tiskový mluvčí Plzeňského Prazdroje Zdeněk Kovář.

Zavřít reklamu
Sdílet článek
Diskuse 0
Sdílet článek
Diskuse k tomuto článku je již uzavřena
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB