Každé osmé prodané pivo z Prazdroje je nealkoholické

Každé osmé pivo z Plzeňského Prazdroje je již nealkoholické. Dlouhodobý růst populární značky Birell v letošním roce ještě akceleruje. Za prvních sedm měsíců roku prodal Prazdroj o čtvrtinu nealkoholických piv více, než ve stejném období loňského roku. Společnost o tom informovala v tiskové zprávě.
Plzeňskému Prazdroji roste prodej jak balených Birellů v lahvích a plechovkách, tak i čepovaných variant. Ilustrační foto: Plzeňský Prazdroj

Roste přitom jak základní, neochucená verze Birellu, tak i nealko radlery, tedy Birelly ochucené přírodními ovocnými šťávami. V posledních letech se zvyšuje zájem o nealko piva u mužů. Na úspěchu nealkoholických piv se podílí jak spotřebitelé, u kterých se těší stále větší oblibě, tak i Prazdroj, který přichází s neustálými inovacemi a vylepšeními a podporuje jejich prodej jak v hospodách, tak i obchodech.

Zatímco ještě před pěti lety se značka Birell podílela na prodejích Prazdroje necelými sedmi procenty, aktuálně je to 12,6 procenta. V absolutních číslech jsou dosavadní letošní prodeje dokonce vyšší, než kolik se prodalo Birellu před pěti lety za celý rok.

Roste přitom prodej jak balených Birellů v lahvích a plechovkách, tak i čepovaných variant. Výrazně rekordním prodejům nahrává letošní teplé léto, kdy lidé ve velkém vyhledávají nealkoholické osvěžení.

PSALI JSME:
Češi omezují pivo, už ho nepijí každý den jako před pandemií

Nealkoholické pivo zaznamenává výrazný nárůst obliby. Ještě v roce 2014 činila hodnota v tuzemsku vyrobeného nealkoholického piva necelých 870 milionů korun. V roce 2019 už to byl více než dvojnásobek, a sice zhruba 1,85 miliardy korun. To odpovídá nárůstu o 112,6 procenta. V roce 2020, tedy během pandemického roku, se v Česku vyrobilo nealkoholického piva za 1,8 miliardy korun.

„Nealkoholické pivo ukusuje čím dále tím větší část trhu, kterou dosud prakticky výlučně opanovávalo běžné pivo. Zatímco v roce 2014 představovala hodnota produkce nealko piva pouze 3,2 procenta celkové hodnoty produkce alkoholického piva, v roce 2019, už to bylo 6,3 procenta,“ informoval hlavni ekonom Trinity Bank Lukáš Kovanda.

„Nealkoholická piva jsou jednoznačně nejrychleji rostoucí částí pivního trhu a jejich význam nadále poroste. Tomu odpovídá i pozornost a péče, kterou jim věnujeme. Inovujeme receptury, neustále vylepšujeme naši nabídku, přičemž se soustředíme jak na obchody, tak i na podporu prodeje čepované verze Birellu,“ informoval Roman Trzaskalik, marketingový ředitel Plzeňského Prazdroje.

PSALI JSME:
Nealkoholické pivo na vzestupu

Zajímavostí je, že u obou variant, jak ochucených nealko radlerů, tak i základní řady Birellu, roste počet konzumentů z řad mužů. Ještě před pěti lety dominovaly ve spotřebě ochucených Birellů ženy, nyní patří 54 procent jejich spotřeby mužům.

„Rostoucí prodeje ukazují, že Birell není jen náhražkou ve chvíli, kdy si nemůžete dopřát alkoholické pivo, ale díky svým vlastnostem je pro stále víc lidí vědomou první volbou nealkoholického osvěžení. Stejně tak padá nálepka, že je ochucený Birell spíše pro ženy, protože muži po něm v poslední době sahají častěji,“ uvedl Oliver Jáchymovský, senior brand manažer Birellu.

Letošní výrazný růst prodejů je tažen jak klasickými Birelly, tak i těmi ochucenými a prim přitom hrají právě inovace. Na začátku roku Prazdroj vylepšil recepturu Birellu Světlého, sládci nově používají pro jeho vaření více druhů sladu, upravili chmelení i proces rmutování. Výsledkem je bohatší chuť, která přiblížila Birell Světlý ještě více chuti klasického českého piva.

PSALI JSME:
Nabídka nealko piv pro řidiče je široká, ale každého zaujmout nemusí

Na úspěchu ochucených variant se výrazně podílí rostoucí prodeje čepovaného Birellu Pomelo&Grep v hospodách a restauracích. „Ochucené Birelly se staly pro mnoho lidí variantou k syceným limonádám. Jejich obliba roste hlavně v létě, kdy nabízí kombinaci hořkosti chmelu s chutí ovoce, a to v nealko vydání,“ doplnil Oliver Jáchymovský.

„Vidíme to i v hospodách, letos od ledna do července jsme prodali sedm krát více čepovaného Birellu Pomelo&Grep, než v roce 2018 a ve srovnání se stejným obdobím loni jde o téměř 80% navýšení,“ dodal.

Plzeňský Prazdroj loni zaznamenal v důsledku covidové pandemie druhý rok po sobě pokles celkových prodejů piva na domácím trhu, meziročně o tři procenta na 6,5 milionu hektolitrů. Oproti roku 2019 prodal Prazdroj loni na domácím trhu o desetinu produkce méně, což znamená mínus 145 milionů piv.

PSALI JSME:
Plzeňskému Prazdroji loni klesly prodeje, ale zvýšil se zájem o čepované pivo a nealko

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Firmy

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

E-shopy se odrazily ode dna, lidé už se nebojí ani neověřených prodejců

Průzkum
Po dvou letech propadu se tuzemským internetovým obchodům opět zvyšují tržby. Jak Finančním a ekonomickým informacím (FAEI.cz) sdělila společnost Heureka Group, v prvním letošním čtvrtletí se potvrdil pozitivní trend z konce loňského roku, oblast e-commerce tak meziročně vzrostla o čtyři procenta. Podle Asociace pro elektronickou komerci se lidé nebojí ani neověřených e-shopů.