Poptávka po chytrých telefonech vloni klesla. V Číně o pětinu

Pořídili jste si vloni chytrý mobil? Pak jste se podíleli na tom, aby se ještě více propadl globální trh smartphonů. Ten totiž vloni sice dosáhl hodnoty 522 miliardy dolarů, ale počet prodaných kusů zaznamenal meziroční pokles o tři procenta na 1,44 miliardy kusů. Na globální výsledky měl výrazný vliv zejména pokles poptávky v Číně (meziročně o 19 %). Vyplývá to z nové analýzy společnosti Gfk.
Zatímco ve světě Huawei ve svých kampaních sází na hollywoodské hvězdy, v Česku je jeho tváří od roku 2013 Jaromír Jágr. V roce 2016 vzbudilo ohlas, když si hokejista pořídil selfíčko konkurenčním iPhonem. Dnes Huawei v ČR řeší úplně jiné problémy. Foto: Facebook

Růst poptávky v rozvíjejících se asijských zemích (nárůst o 13 %) a v regionu CEE (nárůst o tři procenta) pokles způsobený Čínou vyrovnává jen zčásti. Chytré telefony v loňském roce představovaly největší část výdajů na globálním trhu spotřebního zboží. Přibližně 12 % chytrých telefonů prodávalo za cenu přesahující 800 dolarů. Střední třída s cenovkou 150 až 400 dolarů představovala necelou polovinu (46 %) celosvětových prodejů chytrých telefonů.

Jak informovala společnost Gartner, zatímco většina výrobců smartphonů vloni čelila poklesům prodejů, čínský Huawei zaznamenal nárůst poptávky o desítky procent a potvrdil tak svou pozici jedničky na domácím trhu a trojky v řadě evropských zemí.

Podle Anshula Gupty, ředitele výzkumu společnosti Gartner, jde o důsledek investic do rozvoje čínské značky a distribuce na rozvíjejících se trzích středního východu, jihovýchodní Asie a Afriky. „Huawei například poměrně agresivně pozicuje své cenově dostupné modely Honor, aby v těchto zemích přesvědčil zákazníky, že je čas přejít k chytrému telefonu,“ vysvětluje.

PSALI JSME:
Poptávku po chytrých telefonech táhnou čínské značky

Tahounem růstu byly vloni především prémiové modely. Analýza GfK ale uvádí, že přetrvává nedostatek atraktivních inovací, což nadále prodlužuje dobu, po níž zákazníci nahrazují chytrý telefon novým modelem, a průměrná prodejní cenu se tak dostává pod značný tlak. Inovace, jako jsou větší kapacita paměti, větší displej nebo fotoaparát s mnohonásobně vyšším počtem pixelů, podle Gfk nevzbuzují u spotřebitelů výrazně větší zájem a nezvyšují poptávku.

„Náš výzkum ukazuje, že i když se nové funkce chytrých telefonů dají co do výkonnosti srovnávat s výpočetní kapacitou laptopů, je zapotřebí tyto špičkové vlastnosti využít k nabídce nových, silnějších zážitků,“ říká Igor Richter z GfK.

Podle studie dochází ke změnám spotřebitelských trendů, kdy lidé začínají dávat přednost menšímu počtu zařízení lepší kvality a zároveň si více cení zážitků, nežli dobrého pocitu z toho, že něco vlastní.

PSALI JSME:
U smartphonů lidé upřednostňují výdrž baterie. Vývoj akumulátorů ale zaostává za rostoucími nároky

×

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Technologie

Není náš býk nemocný? Zjistí to chytrý obojek

Moderní technologie nejsou jen součástí běžného života lidí, pronikají čím dál více rovněž do zvířecího světa. Poměrně rozšířené tak jsou například chytrý obojek pro psa, díky němuž ho může mít jeho majitel celý den …

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Lidé vyhodí 13krát víc potravin, než si myslí

Analýza
Unikátní výzkum v Brně ukazuje, kolik potravin lidé nespotřebují a vyhodí do popelnice. Výsledky ukazují, jak zkreslené mají domácnosti představy o plýtvání jídlem. V koši totiž skočí až třináctinásobně více pečiva, zeleniny nebo ovoce, než si lidé myslí.
Rolovat nahoru