Příběh tedy zůstává stejný: Firmy, které mají zásobu starších zakázek – především pak v automobilovém průmyslu – jedou a zkracují lhůty dodávek. Ostatní jsou na tom stále o poznání hůře.
Výroba automobilů sice představuje „jen“ 15 procent produkce tuzemského průmyslu, avšak poslední rok dokázala průmysl udržet většinou v černých číslech. A platí to i pro srpen, protože bez aut by byl průmysl v hlubokém mínusu.
Výsledky průmyslu v podstatě stály pouze na automobilkách a nové zakázky zatím nenaznačují, že by tomu mělo být v nejbližších měsících jinak. Celkové zakázky jsou v mínusu a jediný, kdo si v poslední době polepšil, byl pouze chemický průmysl. Na začátek nového pozitivního trendu to ovšem tedy zdaleka nevypadá.
Ostatně propouštění zaměstnanců, ke kterému soustavně dochází to jen potvrzuje.
Výsledky průmyslu zatím stojí a padají s výrobou aut, která už ovšem v srpnu průmysl nedokázala udržet v černých číslech.
Je to jen další signál o tom, že ani ve třetím kvartále se česká ekonomika nedokázala odrazit ode dna a nejspíš skončila dokonce v mínusu. A to rozhodně není dobrá vizitka potom, co půl roku klesala a následně půl roku stagnovala.
Autor je hlavní ekonom Banky Creditas
(Redakčně upraveno)
Průmysl s auty se za pár let úplně zhroutí. Dnes už je to zcela jasné. Jen ekonomové žijí v představě jak nás bude automobilový průmysl živit ještě aspoň 100 let.