První ze dvou posledních Boeingů 747-8 Freighter nese název „Inspire“

Švýcarská skupina Kuehne+Nagel, která patří mezi přední světové logistické společnosti, získala významnou konkurenční výhodu – převzala první ze dvou objednaných nejvýkonnějších nákladních letadel na světě, Boeing 747-8 Freighter (747-8F), pojmenované „Inspire“. Skupina informovala v tiskové zprávě, že oficiální ceremoniál proběhl ve středisku Boeing Everett Delivery Center.
747-8F patří mezi čtyři největší letadla světa od druhé světové války a má jeden z největších nákladových prostorů: Jeho kapacita je 853 m3 o maximální hmotnosti 140 tun. Letadlo má také sklopnou přední část pro rychlé nakládání objemného nákladu. Foto: Atlas Air/Kuehne+Nagel

Už v druhé polovině letošního února jsme psali o tom, že skupina Kuehne+Nagel uzavřela dlouhodobou smlouvu o pronájmu těchto dvou letadel, které sklopné přední části pro rychlé nakládání objemného nákladu, se společností Atlas Air. Jde o dceřinou firmu společnosti Atlas Air Worldwide Holdings, která provozuje největší flotilu nákladních letounů Boeing 747 na světě.

Skupina Kuehne+Nagel si v rámci rozšiřování své sítě letecké nákladní přepravy pronajala plnou kapacitu posledních dvou letadel 747-8F, které společnost Boeing vyrobila. Kromě transpacifických linek budou letouny (poslední 747-8F, nese název „Empower“, pozn. aut.) propojeny se sítí Kuehne+Nagel Intra-Asia. Zákazníkům tak poskytnou lepší spojení v rámci regionu Asie a Tichomoří.

PSALI JSME:
Poslední dva vyrobené nákladní Boeingy 747-8F si pronajala skupina Kuehne+Nagel

747-8F patří mezi čtyři největší letadla světa a má jeden z největších nákladových prostorů. „Když se loučíme s ‚královnou nebes‘, jsme hrdí na její odkaz jakožto letounu, který se stal symbolem inovací v letectví a později položil základy naší rodiny nákladních letadel,“ uvedla minulý týden při oficiálním ceremoniálu Kim Smithová, viceprezidentka a generální ředitelka programu Boeing 747/767.

Díky vyspělé konstrukci a motorům má stroj 747-8F ve srovnání se svými předchůdci o 16 procent nižší spotřebu paliva i emise CO2 na tunu a zároveň má o 30 procent menší hlukovou stopu. Podobu modelu letounu Boeing 747-8 výrobce oficiálně představil už v listopadu 2005; k nasazení na komerční lety došlo u nákladní verze v roce 2011.

PSALI JSME:
Čínská hrozba sjednocuje. Po téměř dvou dekádách končí spor mezi Airbusem a Boeingem

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Firmy

Generali má celosvětově novou organizační strukturu

Správní rada společnosti Generali schválila tento týden na svém zasedání novou organizační strukturu, která odráží hlavní aktivity skupiny tak, jak je navrhl její generální ředitel Philippe Donnet. Od letošního …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Dana Drábová: Nejdražší elektřina je ta, kterou si nevyrobíte doma

Rozhovor
„Myslím si, že bychom měli přemýšlet i o tom, že pod rouškou libého cíle snižování skleníkových plynů se také skrývá velmi pragmatická úvaha. Potřebujeme se zbavit závislosti na všech nepřátelských režimech, které spravují země, odkud dovážíme zejména ropu a plyn,“ říká v rozhovoru Dana Drábová, předsedkyně Státního úřadu pro jadernou bezpečnost.