První ze dvou posledních Boeingů 747-8 Freighter nese název „Inspire“

Švýcarská skupina Kuehne+Nagel, která patří mezi přední světové logistické společnosti, získala významnou konkurenční výhodu – převzala první ze dvou objednaných nejvýkonnějších nákladních letadel na světě, Boeing 747-8 Freighter (747-8F), pojmenované „Inspire“. Skupina informovala v tiskové zprávě, že oficiální ceremoniál proběhl ve středisku Boeing Everett Delivery Center.
747-8F patří mezi čtyři největší letadla světa od druhé světové války a má jeden z největších nákladových prostorů: Jeho kapacita je 853 m3 o maximální hmotnosti 140 tun. Letadlo má také sklopnou přední část pro rychlé nakládání objemného nákladu. Foto: Atlas Air/Kuehne+Nagel

Už v druhé polovině letošního února jsme psali o tom, že skupina Kuehne+Nagel uzavřela dlouhodobou smlouvu o pronájmu těchto dvou letadel, které sklopné přední části pro rychlé nakládání objemného nákladu, se společností Atlas Air. Jde o dceřinou firmu společnosti Atlas Air Worldwide Holdings, která provozuje největší flotilu nákladních letounů Boeing 747 na světě.

Skupina Kuehne+Nagel si v rámci rozšiřování své sítě letecké nákladní přepravy pronajala plnou kapacitu posledních dvou letadel 747-8F, které společnost Boeing vyrobila. Kromě transpacifických linek budou letouny (poslední 747-8F, nese název „Empower“, pozn. aut.) propojeny se sítí Kuehne+Nagel Intra-Asia. Zákazníkům tak poskytnou lepší spojení v rámci regionu Asie a Tichomoří.

PSALI JSME:
Poslední dva vyrobené nákladní Boeingy 747-8F si pronajala skupina Kuehne+Nagel

747-8F patří mezi čtyři největší letadla světa a má jeden z největších nákladových prostorů. „Když se loučíme s ‚královnou nebes‘, jsme hrdí na její odkaz jakožto letounu, který se stal symbolem inovací v letectví a později položil základy naší rodiny nákladních letadel,“ uvedla minulý týden při oficiálním ceremoniálu Kim Smithová, viceprezidentka a generální ředitelka programu Boeing 747/767.

Díky vyspělé konstrukci a motorům má stroj 747-8F ve srovnání se svými předchůdci o 16 procent nižší spotřebu paliva i emise CO2 na tunu a zároveň má o 30 procent menší hlukovou stopu. Podobu modelu letounu Boeing 747-8 výrobce oficiálně představil už v listopadu 2005; k nasazení na komerční lety došlo u nákladní verze v roce 2011.

PSALI JSME:
Čínská hrozba sjednocuje. Po téměř dvou dekádách končí spor mezi Airbusem a Boeingem

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Firmy

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB