Už v druhé polovině letošního února jsme psali o tom, že skupina Kuehne+Nagel uzavřela dlouhodobou smlouvu o pronájmu těchto dvou letadel, které sklopné přední části pro rychlé nakládání objemného nákladu, se společností Atlas Air. Jde o dceřinou firmu společnosti Atlas Air Worldwide Holdings, která provozuje největší flotilu nákladních letounů Boeing 747 na světě.
Skupina Kuehne+Nagel si v rámci rozšiřování své sítě letecké nákladní přepravy pronajala plnou kapacitu posledních dvou letadel 747-8F, které společnost Boeing vyrobila. Kromě transpacifických linek budou letouny (poslední 747-8F, nese název „Empower“, pozn. aut.) propojeny se sítí Kuehne+Nagel Intra-Asia. Zákazníkům tak poskytnou lepší spojení v rámci regionu Asie a Tichomoří.
747-8F patří mezi čtyři největší letadla světa a má jeden z největších nákladových prostorů. „Když se loučíme s ‚královnou nebes‘, jsme hrdí na její odkaz jakožto letounu, který se stal symbolem inovací v letectví a později položil základy naší rodiny nákladních letadel,“ uvedla minulý týden při oficiálním ceremoniálu Kim Smithová, viceprezidentka a generální ředitelka programu Boeing 747/767.
Díky vyspělé konstrukci a motorům má stroj 747-8F ve srovnání se svými předchůdci o 16 procent nižší spotřebu paliva i emise CO2 na tunu a zároveň má o 30 procent menší hlukovou stopu. Podobu modelu letounu Boeing 747-8 výrobce oficiálně představil už v listopadu 2005; k nasazení na komerční lety došlo u nákladní verze v roce 2011.